Timex is een leuk merk, maar die bandjes 🤷🏼‍♂️

Ik heb in iets meer dan een jaar vier Timex horloges aangeschaft. Absoluut een tof merk in de betaalbare prijsklasse, uitzonderingen zoals bijvoorbeeld de Giorgio Galli S1 en S2 en dergelijke, daargelaten.

Vind het leuk om af en toe nieuwe horloges te kopen en de verslaving leidt iedere keer tot een nieuwe hunkering :thinking:

Alles kopen wat ik leuk, mooi en interessant vind, gaat niet. Maar de prijsklasse van de horloges van Timex maakt een relatieve impuls aankoop wel makkelijker en om de honger te stillen naar bijvoorbeeld een field watch, een Flieger, een zomer beater en een California dial mogelijk.

Ik ben absoluut content met mijn Timexen, maar de bandjes zijn verre van goed. Kleurstelling net niet, kwalitatief net niet en het blijft niet lang mooi.

Dus wat heb ik gedaan, ik heb nu alle vier de Timexen op een ander bandje gezet. Drie op een Hirsch en een Rios. Ben helemaal blij.

Ze komen er alle vier nu, wat mij betreft, veel beter uit. Kijk maar en ik hoor graag jullie mening? Maar tevens ook jullie ervaring met Timex en met het wisselen van bandjes bij merken die daar om vragen :face_with_monocle:

Timex Marlin California dial was

En ziet er nu zo uit met het chocolade bruine suède bandje van Rios

Mijn Timex Waterbury dive op het oude bandje

En nu op de zwart / gele Hirsch van twee derde de prijs van de Timex zelf

Mijn enige Flieger, de Pan Am chrono

Op de racing strap van Hirsch

Mijn enige field watch, de Expedition North titanium op het Timex bandje

Op de groene Hirsch strap

Ik blijf Timex, naast een aantal andere merken, een warm hart toedragen, maar er is ruimte voor verbetering vind ik :stuck_out_tongue_winking_eye:

53 likes

Ik heb een Timex en daar zou ik er nog wel een paar van willen kopen. Was een samenwerking met Red Wing. Geweldig bandje!

7 likes

Dat had Seiko ook, van dat KOMO-vuilniszakken-leer

5 likes

Die red wing ziet er kwalitatief top uit Nelis. Kende deze samenwerking nog niet. Weer wat inspiratie erbij

2 likes

Casio Duro en G-Shock standaard bandjes zijn ook bagger, sterk maar stug en oncomfortabel.

Maar net als Timex zijn het prima en toffe horloges voor een scherpe prijs.

Ik vind dat je erg goed en smaakvol je nieuwe bandjes gekozen hebt.

1 like

En dat op een automatische field watch met een prachtige titanium kast

Ik ben bang dat jouw vergelijk best hout snijdt Rik

4 likes

Naast de bandjes zou er ook wat ruimte mogen komen in de creativiteit van de ontwerpen.

1 like

Dank je Folkert. Ik ben zeer content met het resultaat. Mijn verjaardagsgeld goed besteed :grin:

1 like

Kijk maar eens op hun website en scheidt het kaf van het koren. Kijk bijvoorbeeld eens naar de ontwerpen van de Giorgio Galli S1 en S2. Mooie voorbeelden van creativiteit :+1:t2:

1 like

Ik ben blij dat je dit topic geopend hebt. Ik wilde mezelf een horloge cadeau doen voor de zomervakantie en twijfelde nog tussen een Timex en een Casio Edifice. Gezien mijn beperkte budget ga ik dan toch maar voor de Casio.

1 like

Welke Timex heb je dan op het oog Piet? De bandjes zijn wellicht niet slecht, maar een beter bandje kan een horloge wel echt af maken wat mij betreft

Mijn beste,

Het resultaat mag er wezen!!
Goed gedaan.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ik was er nog niet helemaal uit maar ik dacht aan de Waterbury Classic Chronograph met blauwe wijzerplaat:

Het alternatief is de Casio Edifice EFS-S630BL-5AVUEF met rode wijzerplaat. Deze kreeg al lichtjes de voorkeur omdat een rode wijzerplaat nog niet in de collectie zit.

2 likes

Mijn enige Timex is er eentje uit de Malibu reeks. Heel fijn horloge, en dat flex bandje is gewoon geweldig. Nooit te strak en evenmin te los.

Het zal zeker niet m’n laatste Timex zijn.

4 likes

Dank je Coenraad :pray:

1 like

Je zou ook naar deze Timex kunnen kijken :eyes:

Zal alleen wat meer kosten, vrees ik

4 likes

:sunglasses: coole Timex Sigrid. Ik vrees dat ik in de toekomst ook nog wel eens een Timex ga aanschaffen

1 like

Nou, die verschillende kleurtjes op de dials zijn niet echt mijn ding. Ik heb liever een egale wijzerplaat met 1 contrasterende kleur.

1 like

Je hebt de goede keuzes gemaakt met die bandenwissels. Ziet er allemaal fraai uit. :+1:

1 like

Dank voor het compliment

1 like