Nieuwe aanwinst, de Nomos Ahoi 561. Een van de horloges die me het meest aansprak toen ik begon aan deze hobby. Daarna veel tijd op fora doorgebracht en dan ga je onbewust toch kopen wat je veel ziet. Dus via Seiko, Omega en Tudor bij Rolex terecht gekomen waarbij ik het gevoel had voorlopig even klaar te zijn.
Toch bleef de Nomos altijd mijn aandacht trekken. Daarbij zei mijn vrouw het gevoel te hebben dat mijn smaak steeds meer door social media beïnvloedt leek te worden. Diep van binnen moest ik haar ergens gelijk geven. Ik probeerde mijn mindset weer te richten op horloges waar ik gevoel bij had bij eerste gezicht en niet omdat de fora er zo positief over is. En zo kwam ik weer uit bij de Nomos Ahoi, dat gevoel had ik na jaren nog steeds.
Uiteindelijk de trekker overgehaald nadat ik het aanbod op Chrono24 zag verdwijnen en mij verteld werd door meerdere partijen dat de levertijd nu 6 maanden is. Wat de reden is kan niemand mij vertellen. Ik dacht aan materiaal problemen of misschien discontinuation. De verkoper zei populariteit onder breder publiek, wie zal het zeggen. Dit horloge is genieten, echt anders dan andere horloges in mijn collectie. Frivool maar toch degelijk met een in-house uurwerk.
Mijn vrouw verklaart me nu voor gek want ze vindt het van een afstandje net een flik flak en snapt niet dat ik dat bedrag ervoor over had. . Je kan wel raden hoe ver zij in de hobby zit.
Stijlvol! Fraai horloge met een mooi in house ontwikkeld uurwerk, proficiat
Ik kijk zelf al enige tijd naar de 36m variant, en ja levertijd is momenteel 6 maanden
Nee… iets met vraag en aanbod? Ik vindt Nomos sowieso een top merk, kijk regelmatig op hun website. Er staat nu bij meerdere modellen een levertijd van een paar maanden vermeld.
De 6 maanden levertijd is al een tijdje zo. Waarom? Geen idee. Als men in Nederland iets wil regelen met Nomos raadt ik mensen aan naar Amsterdam te gaan 6 maanden levertijd via Nomos word weken via een bepaalde ad Mijn Ahoi neomatik stond toen ook op 6 maanden. Via die ad sneller dan wat ze zelf aangeven geleverd.