Nadat ik begin 2024 ben aangestoken met het horlogevirus, heb ik in vrij korte tijd een collectie van 5 horloges opgebouwd, zie mijn vorige post hier
Toen was het tijd voor genieten, en dat is gelukt! Ruim een jaar de horloges gerouleerd (waarbij de Murph by far het meest gedragen is) en ondertussen rondstruinen op horlogeforum, youtube video’s kijken etc.
In dat jaar heeft Nomos mij weten te overtuigen, dat wordt mijn volgende aankoop!
Mijn oog viel op de club campus endless blue en lange tijd dacht ik die ook te gaan kopen.
Tot ik op vakantie in Luxemburg bij een juwelier, de Nomos club neomatik 742 in mijn handen kreeg. Ik was direct om, het blauw van deze versie ‘popt’ nog net wat meer dan de club campus, het formaat van 37mm was perfect, en de movement… wauw wauw wauw!
Ik was echter nog niet helemaal overtuigd, de prijs lag substantieel hoger dan de club campus.
Omdat het model al uit productie is, bleek een gerenommeerde Duitse juwelier deze met een flinke korting aan te bieden, en toen was ik om
Overigens is het horloge inmiddels ook op de timegrapher gegaan, en presteert ruim binnen cosc specs, dat is natuurlijk dankzij de geweldige in-house DUW3001. Wat een prestatie van Nomos!
De bordeauxrode strap heb ik recent aangeschaft voor de koude maanden, de meegeleverde textile strap is helemaal top voor de zomer, maar in de winter ga ik liever voor net wat eleganter.
Leuk om te horen, dank!
Het was een beetje een gok eerlijk gezegd, de blauwe plaat knalt er natuurlijk al uit dus rood is niet een voor de hand liggende keuze, maar ik vind het ook heel goed werken! Geeft een mooi contrast zonder te schreeuwen
Veel draagplezier toegewenst met de NA, ik vind de bordeaux rode band totaal niet passen op de blauwe wijzerplaat, maar dat is persoonlijk natuurlijk, heel mooie Nomos.