NA: Nomos Tangente 38

Na een lange tijd wachten wegens wat gedoe met DHL eindelijk de Tangente uit Duitsland ontvangen. Het gevoel heeft het gewonnen van de ratio: honderden euro’s meer voor de open caseback (zowel nieuw als tweedehands), maar de Nomos zonder open caseback kopen is eigenlijk toch altijd maar halfbakken werk.


Erg blij dat ik voor de 38mm ben gegaan (eigenlijk 37.5mm). Dit draagt voor mijn gevoel precies goed, 35mm was echt te klein geweest voor mijn smaak, ondanks de vele opmerkingen dat hij groot draagt. De wijzerplaat is wel meer champagne en minder wit dan ik gedacht had.

Kortom, ik ben er erg blij mee! Ik ben nog wel op zoek naar tips: ik heb nog een oude Nomos band met vouwsluting, waarin de schroef om hem te bevestigen verdwenen is nadat de vouwsluting het op vakantie zomaar begaf (horloge heeft het overleefd :grimacing:)

Echter reageert Nomos niet om mijn mails. Iemand een tip waar ik deze schroef los zou kunnen bemachtigen of kopen?

51 likes

Prachtig!

1 like

Even een belletje eraan wagen ?

1 like

Mooi man, Van harte

1 like

Eigenlijk stom dat ik dat nog niet heb geprobeerd, zal kijken of ik ze op mijn beste slechte Duits de situatie duidelijk kan maken :laughing:
Denk wel dat foto’s het makkelijker maken om het probleem uit te leggen

1 like

Mooi horloge zeg, lekker dun ook! Geniet ervan met dit heerlijke weer! :grin:

1 like

Prachtige aanwinst. Geniet ervan.:+1:

1 like

Gefeliciteerd met je NA! :+1:

1 like

Heel mooi, veel draagplezier.

Mooie aanwinst, geniet ervan! :+1:

Zien we te weinig hier Nomos, een leuk merk met een eigen smoel.

1 like

Steekwoorden : Schraube en Schließenanstoß ( aanzet )/Dornschließe ( doornsluiting )/Faltschließe ( vouwsluiting ).
Viel Erfolg.

1 like

Bedankt :slight_smile:

1 like

Heel mooi! De 35 is inderdaad aan de kleine kant, het duurde even tegen dat ik 'm gewend was. Nu zou ik niet meer groter willen :blush: maar je kan niet missen gelijk welke je neemt denk ik!

Raar dat Nomos niet antwoordt op je mail, heb ik in’t verleden geen last van gehad.

2 likes

Heb ze meerdere malen gemaild, waarvan het eerst enkele maanden terug. Het is ook het mailadres waar ik eerder (voor iets anders) wel reactie op kreeg van Nomos, dus vindt het ook vreemd

Erg nice! Geniet er van.

1 like

Heel erg mooi! Geniet ervan!

1 like

Prachtig horloge, fijne foto’s ook! Geniet er van!

1 like

Heul fraai!

1 like

Verstaan volgens mij ook gewoon Engels.:grinning:
Maar hij is heel mooi gefeliciteerd ermee :+1:

1 like

Heel gaaf! Nomos staat op het lijstje van moet er nog komen, denk wel in mijn geval een 35mm orion.

1 like