NA: NTH Näcken vintage white (no date)

Vorige week heb ik deze binnen gekregen!

Het duurde iets langer dan verwacht door noodweer in Azië maar hij is er nu. Ik had hem bij SeriousWatches besteld en het contact met Mark was super en de levering was goed.

NTH is een microbrand uit Amerika opgericht door Chris Vail. Het zijn voornamelijk horloges geïnspireerd door het verleden. De duikhorloges zoals deze zijn halen inspiratie uit naoorlogse militaire duikhorloges. In het logo van NTH zit ook de “Broad Arrow” die door de britse overheid/leger werd gebruikt. (deze pijl is ook terug te vinden op oude Omega’s o.a.)

Na de Näcken een week te hebben gedragen ben ik er zeer positief over. Hij is een mooi formaat met z’n 40mm diameter en 11,5mm dikte. de afwerking van de kast is erg goed voor de prijs. Het is grotendeels gebrushed 316L rvs met een ‘chamfered edge’ aan de zijkant.

Het uurwerk is een Miyota 9015. Ik had hier nog geen ervaring mee maar het bevalt prima. Je hoort hem wel bij bewegen (ik neem aan dat dit de rotor is) maar dit is voor mij niet storend. Tot nu toe loopt hij ongeveer -6,5 seconde per dag. Dit is niet ideaal maar wel binnen de grenzen voor dit uurwerk. Zelf heb ik liever dat hij sneller loopt dan traag maar het is niet anders.

de wijzerplaat is een mooie ‘vintage’ wit met een schuurpapier textuur. Ook is hij volledig oplichtend (net als de lumed crown) met glimmend zwarte wijzers. Niet iedereen vindt de snowflake uurwijzer mooi maar ik ben er fan van! Dit geheel maakt hem erg leesbaar!


Er zit nauwelijks tot geen speling bij het gebruiken van de stevige 120 clicks bezel.
Omdat het een duikhorloge is moet het natuurlijk tegen een stootje kunnen, en ik kan met vol vertrouwen zeggen dat hij mijn ongelofelijk zwarte ‘testen’ heeft doorstaan zoals bier drinken, poolen en bowlen! :yum:

Bedankt voor het lezen! :grinning:

49 likes

Erg tof horloge! Veel plezier ermee :+1:t2:

1 like

Gaaf ding, geniet er van!

1 like

Mooi! Voor men het weet is de aanschaf näckend… :wink: Veel plezier ermee!!

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst!!
Een aantrekkelijk horloge voor een langdurige polstijd!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ik vind hem zeer cool…veel plezier ermee :ok_hand::grinning:

1 like

Wauw, heel erg mooi. Een soort mooiere versie van de Pelagos-aesthetic wat mij betreft. En de 9015 is een solide mechaniek. Veel draagplezier!

1 like

Het kost een paar (k)Näcken maar dan heb je ook wat! Gefeliciteerd :grin:

7 likes

Ik ben ook groot fan van de Pelagos. Hopelijk kan ik die ooit aanschaffen. Maar deze draagt wel makkelijker door het formaat en is iets minder ruig. :grinning:

1 like

:joy:

2 likes

Heb deze ook gehad in het blauw, vond vooral dat de bezel een erg leuke grip en actie had.
Hij is ook erg dun dat is ook wel een pluspunt.
Geniet ervan!

2 likes

Gaaf ding, mooie lume.
Veel plezier ermee :+1:

1 like

klopt de bezel heeft een erg fijne actie. Ik vind hem bijvoorbeeld een stuk beter dan die van mijn Orient Mako 2.
Wat was jouw ervaring met de Näcken?

1 like

Ik vond het een erg leuk horloge.
Het enige wat me een beetje stoorde was het geluid van de rotor (cal. 9015)
De bracelet vond ik ook van erg goede kwaliteit voor dit geld.
Hij is uiteindelijk moeten wijken voor de aanschaf van mijn Datejust

2 likes

De rotor is wel luid inderdaad. Ja de bracelet is prima. Ik zoek nog wel een rubberen band erbij maar het heeft geen haast.
Hopelijk moet deze straks ook wijken voor een Datejust haha :wink:

1 like

Hier is van de week de modern blue versie binnen gekomen.
Veel plezier met de vintage white! Die ziet er ook wel heel goed uit met dat wit.
Misschien als volgende NTH die eens kijken.

6 likes

Mooi verslag. Gaaf horloge! :+1:

1 like

Leuk geschreven verslag. Plezier met je horloge!

1 like

oeh die ziet er ook goed uit! Ik vind het blauw van de vintage en de modern heel mooi.
Hoe is de nauwkeurigheid tot nu toe?

Leuke review. Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

1 like