NA: Nu toch echt de beste field watch ooit, een bijzondere Alpinist

een donkere wijzerplaat ook zo te zien. Wat een aanwinst Chris!

Leuk detail is inderdaad ook dat uiteinde van de secondewijzer, die trouwens mooi is uitgelijnd met de secondemarkers.

Op deze foto doet-ie me aan een Marlin denken, maar dan in een optimum formaat en een paar klassen hoger qua niveau:

In één woord: schitterend! :star_struck:

Kolere, wat word ik hier hebberig van. :grin:

2 likes

Leuke Liedjes, Italiaans, maar vooral het Franse liedje, ik mag me gelukkig prijzen met een Franse schoondochter die af en toe met een opera stem probeert te zingen, maar er steeds weer een komische act van weet te maken. Ze probeert ook m’n Franse uitspraak te verbeteren, de eerste Franse woordjes die ik van haar leerde articuleren waren “mon cul”:grinning:.

Wat een mooie Seiko heb je aangeschaft Chris, het straalt een vijftiger jaren sfeer uit, wat ik eigenlijk het mooiste van een horloge vind. De nieuwe King Seiko’s vind ik ook fraai.

Als Alpinist had ik het horloge niet herkend, maar jouw prachtige schrijfstijl heeft me weer het e.e.a. verduidelijkt.

Gefeliciteerd en veel plezier gewenst met jouw nieuwe limited edition Alpinist!

2 likes

Een heerlijk verhaal om te lezen . En natuurlijk een prachtig horloge :ok_hand:

1 like

Hulde :ok_hand:t2:

Zowel voor de NA, de melodische begeleiding en de Seiko!!

I tip my :tophat:

1 like

Fantastisch in woord en beeld! Top NAlpinist topic! :+1:

1 like

Merk op dat de oorspronkelijke Silver Wave “duiker”, uweetwel, die van voor de 62MAS, ook maar 50m waterdicht was. Mijn battlescar galactica zwemt ook al jaren gewoon:

Met 100m waterdichtheid is echt niks mis voor een rondje zwemmen. 30 meter diep gaan doe ik zelf niet graag, ik snorkel alleen aan oppervlaktes omdat m’n buis van Eustachius de druk niet lekker vindt.

Daarmee kan ik er alles mee doen wat ik zou willen. Evengoed ik denk dat ik voor een rondje snorkelen toch even een Yema of Uemura op NATO pak. Puur omdat ik dan minder huil mocht ik 'm tegen een steen schrapen of zo. :slight_smile:

Ik doe m’n best.

Goeie vraag. Ik denk het niet eigenlijk. Ik vind het best zo.

Ik probeer daar wel één en ander aan te doen hoor. Ik bedoel, zo ziet het er ook uit in de kist:

En dan heb ik nog een witte GS natuurlijk.

Da’s echt retestrak gedaan, nu je het zo uitvergroot. Dat was me nog niet eens opgevallen.

Grappig genoeg allemaal op m’n radar gekomen dankzij de Belgische TV serie Professor T. Wie daar de muzikale omlijsting heeft verzorgd is een genie. Maar leuk dat het je opviel.

Bonus track:

Precies wat ik lekker vind, eigenlijk, van die heerlijke bolle glaasjes. Maar volgens mij is dat aan jou ook wel besteed, als ik me je verzameling voor de geest haal. Dank!

Kom je je tijd nog een beetje door daar? Ik hoop dat je snel naar huis mag. :+1:

Dank, heren.

6 likes

Inderdaad mooi horloge. En goede introductie. Gefeliciteerd!

1 like

Fijn stuk Chris! Dit soort topics: :ok_hand:

Leuk ding. Datumvenster :pensive: Maar een erg leuk ding. Enjoy!

1 like

Pfffg , wel tijd genoeg om op t forum te zijn :roll_eyes::stuck_out_tongue_closed_eyes:

6 likes

Proficiat met deze leuke Seiko, één van de eerste die ik echt interessant vind. De maat is perfect, de datum is redelijk opgelost maar had niet gehoeven. Ik vind de plaat echt fantastisch met de indices die een mooie retro vibe geven.

Veel plezier in het veld met dit veldhorloge :slight_smile:

1 like

Speciaal voor jou nog eentje op een camo strap. :slight_smile:

Leuk man, de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Dank je.

5 likes

Het gaat je gelukkig in zoverre iig goed :+1:
En dat is goed om te zien, hopelijk ben je snel weer thuis om verder aan te sterken, nogmaals beterschap!

Deze is wel goed gelukt en ik vind nogmaals die indices gewoon lekker, toffe looks!

1 like

Van harte al vaak naar gekeken maar is er niet van gekomen … mooie klok , veel plezier ermee :slight_smile::+1:

1 like

Mooi topic, foto’s én horloge. Veel plezier ervan :star_struck:

1 like

+1

1 like

Geweldig verhaal ga ervan genieten :grin::+1:

1 like

Leuk horloge met zijn vintage stijl & afmetingen.
Enjoy :+1:

1 like

Die oranje Nomos :heart_eyes:

1 like

Geweldige reissue! Geniet ervan :slight_smile:
Past erg mooi in je verzameling.

Waarom heb je die citizen eco drive eigenlijk? Na de posts did ik van je gelezen heb, past hij niet bij je.
Wijzers te kort, lompe kast. Of mis ik iets?

Edit; zie dat het een ex is🤣

1 like

Prachtig horloge. Geniet er van!

1 like