NA: Nu toch echt de beste field watch ooit, een bijzondere Alpinist

Ik klikte dit topic even aan om snel wat bij de koffie te lezen. Nu is wel de koffie koud geworden :joy: . Geen wonder met een interessant verhaal en mooie foto’s.
Weer een prachtige aanwinst Chris! Hier wordt ik ook wel hebberig van. Ik had eigenlijk wel gedacht dat de blauwe Alpinist dan zou gaan vertrekken.

2 likes

Je verhaal ga ik straks rustig lezen maar de like krijg je alvast!

De historie, het uurwerk en de uitwerking zijn allemaal dik :+1: Deze staat al een tijd op mijn “wil wel maar geen budget”-lijst.

1 like

Ik vind hem zeer geslaagd deze Alpinist :+1:t3: Klein minpuntje voor de datum, is Japan niet van de kunst van het weglaten :thinking:

1 like

Tof ding hoor. Mooi vormgegeven, en niet in de laatste plaats ook het mooie kistje. Ben ik altijd toch gevoelig voor.

1 like

Ja prachtige review en horloge. En ‘Quando quando’ blijft een topper. :+1:

1 like

Mooi retrodesign van Seiko.
Het enthousiasme over je NA spat er vanaf Chris.
Leuke info over de Alpinist-lijn in detail, weer wat bijgeleerd.

Veel draagplezier toegewenst met de NA. :+1:

1 like

Mooi ding en leuk geschreven :+1:

1 like

Leuk geschreven, zeer leesbaar!
Mooi om te zien dat de alpinisten zo toch zo populair zijn. Aangezien jij al wat meer ervaring hebt met de 19mm lugs; heb je toevallig nog een goede site voor bracelets?

Ook Fate:

3 likes

Ah, de foto’s… :grin: Schitterende aanwinst.

1 like

Smaken en meningen veranderen mettertijd, hij schrijft zelf boven:

Citaat[quote=“Fate_Amenable_To_Change, post:1, topic:408248”]
Ook het door zo velen afgekraakte datumvenster is een vingeroefening in discretie. Tenzij je de datum zoekt zie je hem niet zitten. Zelf vind ik datums handig op horloges, dus ik ben ergens blij dat ik er wel eentje heb, en ik ben zelf dan ook opgehouden met haten op deze datum oplossing.
[/quote]

Soms kun je zelfs mindere aspecten accepteren als er weer andere aspecten zijn van het horloge die de mindere punten compenseren, toch?

1 like

Geweldig leuk weer om te lezen! Het enthousiasme werkt aanstekelijk!

Veel draagplezier!

1 like

Prachtige Alpinist ! :ok_hand:

En ook een staande ovatie voor deze heerlijk gedocumenteerde NA. :sunglasses: :smiley:

1 like

Pontjandorie, dit blijft toch wel de high contender voor de tofste Seiko van dit moment. Als ie toch eens ietsje pietsje goedkoper was…

Vroeg me al die tijd ook al een beetje af waarom deze nog niet in jouw collectie zat eigenlijk. :wink:
Geniet ervan!

1 like

Erg mooie Seiko. Las je verhaal met plezier. Gefeliciteerd met deze NA. Wens je er veel plezier mee.

1 like

Weer genoten van jouw review. Prachtig horloge weer Chris!

1 like

Wat een mooie NA. Prachtig geschreven. En de caseback…;
Prachtig, zo kun je er nog de toppen in laten graveren die je zelf beklimt😀

Of hoeveel je om iemand geeft kan natuurlijk ook.

Of je record frikandellen op één avond eten of een andere prestatie

4 likes

Zo, da’s een mooie aanwinst Chris. En zoals vaker ben je niet over één nacht ijs gegaan.
Geniet er van.

Wanneer is dit jaar de HFFC?
Horloge Forum Frikandellen Contest.

Ik doe graag mee, hoewel ik waarschijnlijk na 40 cm moet passen.

1 like

40 cm mag ook op een caseback!

Toch gekocht! En wat is hij tof!

Ook veel naar gekeken, maar om dezelfde redenen als jij aanhaalt nooit gedurft te kopen. Leuk om te lezen dat hij ondanks alle “op papier bezwaren” toch zo bevalt :+1:

Wie weet, ooit ook een keer voor mij een 1959 alpinist :slightly_smiling_face: