NA: Nu toch echt de beste field watch ooit, een bijzondere Alpinist

Van harte gefeliciteerd kerel! :slightly_smiling_face:

Zeker een mooi horloge. Maar ik ben zoals altijd vooreerst onder de indruk van jouw goede- en lekker te lezen- presentatie! :ok_hand:

Geniet van je NA!

1 like

Mooie Seiko man, gefeliciteerd.
Mooi verhaal man. Bedankt.
Hoezo datumgezeur? Die staat daar toch prima.
Geen afgekapte indices, geen wit blokje , geen puist erbovenop. Wat wil een mens nog meer?
Muziekjes? Overgeslagen!

2 likes

Heel mooi, gefeliciteerd! Ik ben fan van die plaat en indices, erg cool.

1 like

Eensch, het is een mooie doos. Dat zei ik laatst nog tegen m’n vrouw.

:+1: :rofl:

Nee, wel NATO’s, leren banden en sailcloth, maar nooit naar een 19mm bracelet gezocht. :slight_smile: Sorry man. Bij de Yema heb ik 'm gewoon mee besteld omdat ik de bui al zag hangen.

Uit datzelfde topic:

Zo lang je hem niet om de pols hebt, maar dit op een Tablet of 34 duims monitor zit te bekijken klopt dat ja.

99 van de 100 man hier heeft dit ding nog nooit ergens live mogen zien, laat staan om gehad, dus ik neem het met een korreltje zout, inclusief m’n eigen bevooroordeelde mening van zo’n maand geleden. :slight_smile:

Dank!

De afschrijving is, eh, fors, maar buiten dat zijn ze voor onder de 2400 gewoon nieuw te scoren, mocht het wat zijn. Want list heb ik er niet voor betaald, nietwaar?

Ik heb een maitresse nodig, want de topskes van m’n partner vullen die caseback niet, Henk. Da witte gij niet, maar ik wel.

Het houdt niet op, niet vanzelf. :rofl: :rofl:

In het echie is hij echt, echt veel beter dan op de foto’s die je her en der ziet. Ik zou me misschien nog eens laten verleiden als ik jou was.

Dank je wel, Harry! Dat gaat goed komen.

Exact dat. De muziekjes waren best leuk hoor, trouwens.

6 likes

Het is weer een mooi verhaal geworden! In ieder geval een niet alledaags horloge dat getuige het beeldmateriaal prima in de collectie past. Maar nu ga ik even een masterclass mierenneuken in één vraag gieten:

Zit dat datumvenster niet op 4:40? (Het lijkt mij wat asymmetrisch tussen de 4 en de 5 geplaatst…)

Ik vind het een tof horloge in elk geval.

1 like

Ik ben niet zo van de Seiko, maar dank voor het mooie verhaal en leerzame les. Heel veel geluk met je nieuwe horloge.

2 likes

Je hebt nog nooit gefeest met de hoofdmeester, merk ik. In een clean cut case of one-upmanship: Het venster is breed genoeg om ook op 4:30 te zitten, Henk. Da witte gij ook. :stuck_out_tongue:

Ach, ieder mens heeft zo z’n gebreken. Geen dank! En bedankt, uiteraard. :slight_smile:

Tja, als de beschouwingsafstand groter wordt dan wanneer hij om de pols zit is het moeilijk inschatten hoe het voelt als je er naar kijkt, 'm terloops uit een ooghoek ziet zitten, of hem beschouwt terwijl je met je arm op een stuur leunt, zeg maar.

Je hoeft natuurlijk niet van me aan te nemen dat dat venster onopvallend en discreet is hoor, want hij komt niet te koop te staan in de afzienbare toekomst. :wink:

2 likes

Gefeliciteerd! Je hebt je er in ieder geval goed in verdiept. Jammer dat er zo’n onbruikbare band bij zit. Ik vind die gesp wel heel cool met die S erop. Maar goed, je kan zo ook lekker zelf experimenteren met bandjes.

Ja die is best wel ok. Veel draag plezier!

Gefeliciteerd met je aanwinst en dank weer voor het verhaal van je zoektocht!

Ik heb me nu bedacht dat ik toch weer naar de nieuwe alpinistserie moet gaan kijken. Hij is prachtig. En bedankt. :roll_eyes: :smiley:

2 likes

Ik vind het horloge bijna net zo mooi als het verhaal er om heen. Dit soort verhalen zien we niet vaak genoeg. De krenten in de pap op dit forum.

1 like

Daar kan ik verder niets tegen inbrengen natuurlijk. :joy:

1 like

Ik heb daar nog eens over nagedacht en nee, de blauwe Alpinist blijft omdat dat voor mij de Alpinist is die het dichtst bij mijn referentiekader ligt. Ik begon met een SARB017, zie de SPB197 als upgrade, en het is een erg fijn zorgeloos horloge. Kost geen drol, is niet gelimiteerd en doet gewoon 200m waterdichtheid met goeie lume, dus die gaat nergens heen. Ik denk dat ik m’n Smiths ga slachtofferen.

Onzin. Ik heb een Smiths van 500 ballen, een SPB197 van 650 ballen en deze, en ik kan je mededelen dat ik gewoon zo van een afstandje zie waarom deze een paar treden hoger op de ladder staat.

Vorm en afwerking kast :white_check_mark:
Zichtbaarheid en afwerking wijzers :white_check_mark:
Helderheid glas, ook onder alle kijkhoeken :white_check_mark:
De “zwartheid” van de wijzerplaat :white_check_mark:
De platheid van deze automaat :white_check_mark:
Het glanzen van de indices :white_check_mark:

Dat jij niet boven de 500 ballen koopt is prima hoor, maar als je het verschil in afwerking, uitstraling en leesbaarheid tussen de Smiths en deze Seiko niet ziet ben je een blind paard. En ja, dat wordt je gezegd door een knakker van 47 met slechte ogen, kun je nagaan wat er gebeurt als je fatsoenlijk ziet. :slight_smile: Een terloopse blik in een halfdonkere kamer volstaat.

Ik hoopte bijna dat je over het centrum van het venster als referentiepunt zou beginnnen. :wink:

3 likes

Van harte!

Je krijgt van mij ook een staande ovatie voor deze mooie aanwinst!

giphy

2 likes

Wij boeren in dezelfde gifjes! Dank. :slight_smile:

2 likes

Geniet ervan :ok_hand:

1 like

Leuk dat het je opviel? Als mijn vader nog leefde zaten we hier beiden met natto ogen.
Ik kom hier voor de hobby en heb genoten van je totale (lees: totalitaire) verhaal over deze magnifieke Seiko :heart_eyes:. Maar met deze Italiaanse klassiekers krijgt het allemaal even wat extra lading​:disappointed_relieved:
Jammer dat mijn vader destijds al zijn langspeelplaten heeft weggedaan​:unamused::pensive:
Misschien mag ik je voor een volgende NA uiteenzetting nog Adriano Celentano voordragen.

1 like

Het was te proberen… :smiley: Ik vind die blauwe Alpinist ook erg tof, mijn eega ook trouwens.

1 like

Tof ding, geniet ervan :+1:t2:

1 like

Ik ben evan overtuigd dat je ook dat punt met feilloze, onweerlegbare logica zou hebben gecounterd. Ook wil ik niet overkomen als een betweter die altijd zijn gelijk moet halen-- ik vind het een mooi horloge en ben niet van zins om de indruk te wekken dat ik het af wil kraken :wink:

1 like