NA: Nu toch echt de beste field watch ooit, een bijzondere Alpinist

Van harte! Mooi horloge.
Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds niet weet wanneer een horloge een ‘field watch’ is.

2 likes

Ja man , veel mooier zonder en als het dan toch moet dan op 6 uur .

:rofl::joy::rofl::stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Wat heerlijk geschreven weer, genieten geblazen. Gefeliciteerd met deze toffe Seiko!

1 like

Nee toch? :scream:
Dit topic was nog zo amusant.
Ik pak even een zakdoekje.

2 likes

Als ik toch eens zonder zonde was, dan zou ik een steen mogen werpen. Maar hij staat inderdaad uit het lood.

Als eerste, gecondoleerd. Ik ken het. De mijne had veel gereedschap. Ik heb empathie voor het gevoel. Maar ik zal die knakker eens opzoeken, dank daarvoor.

Ze zijn gewoon te koop he? Ik heb er niet heul erg veul voor betaald.

Eerlijk gezegd? Ik ook niet. De lijn tussen flieger / field / sport is voor mij niet per se recht of ook maar helder afgebakend. Dit is wel ooit ontworpen voor herders ten velde, dus ik geef het het voordeel van de twijfel. :slight_smile:

Ik vind macro foto’s leuk, en leuk om te maken. Als je ze niet wilt zien heb je de mogelijkheid om topics te gaan bekijken waar dat niet gebeurt, uiteraard.

Die gebaseerd is op het niet hebben gezien van het horloge.

De caseback is correct voor de periode van het origineel, beter dat dan een see through (wat gimmicky is en nodeloos tenzij je blaartrekkend mooie uurwerken hebt, en die vind je amper onder de 8000 ballen), de datum is nogmaals een vingeroefening in discretie die de symmetrie van de plaat niet verstoord en de horlogeband is van hoogwaardige kwaliteit, maar heeft een extra keeper nodig.

Ik geef je je punt over de band. Daar had een tweede keeper moeten zitten, soit. :wink:

Je kunt jezelf de vraag wel stellen hoe hardnekkig je in iemands NA topic moet gaan verkondigen dat hij veel te dure rommel heeft gekocht, als puntje van hoffelijkheid, maar wij gaan het niet eens worden in casu deze Seiko Limiteds. Het zijn fantastische waardeproposities.

3 likes

Dit is een NA topic, dus je zou hoffelijk kunnen blijven, uiteraard. Keuzes, keuzes.

5 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst! Leuk horloge met inderdaad een prachtig vormgegeven kast, die wel wat klein is :thinking:
Er staat overigens een mooie groene te koop :wink:

1 like

C’est le ton qui fait la musique, moet je maar denken. Er zijn meningsverschillen die je niet in NA topics uit gaat vergroten.

Dank!

Muah komt in de buurt, maar allerminst echt héééél erg geslaagd. Veel draagplezier!

1 like

Hij is fijn Chris, past mooi in je collectie. :ok_hand:t2:

1 like

Beste fieldwatch ooit? :thinking:

1 like

Het vermoeden bestaat dat die weer terug naar de vorige eigenaar gaat :heart_eyes:

1 like

Ik heb een vermoeden wie dat is :+1:

2 likes

Mooi verhaal en een mooie klok. Alleen jammer van die datum. Ik heb een hekel aan datums die uit het lood staan. Waarom een datum als het origineel dat ook niet had? Ziet er gewoon wat geforceerd uit, zo van dit is het uuwerk dat we beschikbaar hebben dus we moeten hier maar iets op zien te vinden. Zonder datum had ik 'm wellicht gekocht, ondanks de hoge aanschafprijs en afschrijving.

2 likes

Er zijn hier zat andere mensen die terloops meldden dat de datum hun kop thee niet was, maar zoals jij er over door zaagt, zeg… Het blinde paard kwam dan ook pas na je derde botte reactie, want toen was bij mij het geduld op. Het datum venster als minpunt opvoeren is niet erg, maar om vervolgens met gestrekt been drie keer door te gaan, waarbij je de macro-foto’s ook nog afzeikt en een vulgair onderwerp als de aanschafprijs aansnijdt… Kom op, hoe lomp kun je het maken?

Ik attendeer je er nogmaals op dat je je in een NA topic bevindt, niet gracieus bezig bent en daarmee dus ook op m’n lijst van genegeerde figuren terecht bent gekomen. Die houd ik uit principe op maximaal 3 personen, maar je pakt de tweede plaats glansrijk over. :rofl: Gefeliciteerd! :+1:

Geen zorgen. Die gaat erg goed terecht komen, die Smiths. :slight_smile:

Dank je! Past mooi naast jouw King Seiko die ik ook nog dagelijks waardeer.

Iets met stalen ballen, heb ik me door @Dao laten vertellen. :slight_smile:

Zoals ik hierboven al eens opmerkte: Ik vind het wel een toevoeging, ook op de KS, dus beide horloges zijn prima voor me. Maar ik begrijp van beide re-releases dat puristen hem liever zonder datum hadden gezien.

Overigens is het 6L35 uurwerk niet zo heel erg breed in gebruik in de Seiko line-up. Volgens mij zijn er maar vier modellen gemaakt met dat uurwerk. Uit ervaring kan ik zeggen dat het een mooi uurwerk is: Loopt goed, actie aan de kroon is goed, nul wobble op het instellen van de tijd, nette datumwissel. Echt goed, dus ik klaag niet over het gekozen uurwerk.

4 likes

Gefeliciteerd met deze mooie Seiko. Goed ook hoe ze het datum venster datum hebben gepositioneerd :+1:.

Veel plezier met deze leuke NA!

Feli met de nieuwe aanwinst!

Dat gezegd hebbende vind ik dit niet de allermooiste Alpinist ever. Mooi, dat wel, maar niet héél erg mooi. Ik vind dat er net wat te weinig gebeurt op de wijzerplaat.
Kast en glas zijn dan wel weer yummie!

Als passend muziekje zou ik kiezen voor A little less conversation, a little more action. :slightly_smiling_face:

Dat zeg ik als onverbiddelijke Alpinist fangirl en draagster van een SARB017 en een Ginza Limited. (Hopelijk komt daar ooit een SPB249 bij.)

Enjoy.

2 likes

Wederom een mooie NA en dito achtergrondinformatie. Moet zeggen dat dit je eerste aanschaf is die niet helemaal in mijn straatje zit, al zal dat je reet roesten :yum: (en terecht). Heeft puur met de kastvorm te maken, iets te gladjes voor mijn gevoel. De dial vind ik dan wel weer gaaf.
Ben benieuwd welke banden je hier allemaal op gaat knallen. Veel plezier ermee :v:

1 like

:rofl: :face_with_monocle: :rofl:

Ik moest lachen.

Hij is in het echt zo diepzwart… de real estate glimt daarbij zo hard dat er echt veel gebeurt. Meer dan op mijn ijsblauwe SPB197. Ook, kuch kuch, van een afstandje bezien, kuch kuch. Ik heb 'm naast m’n zwarte Farer, Baltic, Smiths en Yema gehouden, en hij is echt dynamischer dan hij lijkt. De overige zwarte platen lijken wat flets in vergelijk.

Check! Met name de Ginza limited lijkt mij super cool. Foto’s worden hier wel gewaardeerd. En de SPB249, daar loer ik ook nog steeds naar, ook al heb ik de 197.

Dat klopt wel hoor. Dit heeft helemaal geen hoeken, eigenlijk ook geen toolwatch vibe in dat opzicht. Het is echt een fifties herenhorloge, zeg maar. A propos banden: Allemaal! Alles past gewoon. Cognac shell cordovan is ook nog incoming. :slight_smile:

3 likes

Hele coole aanwinst Fate! :+1:

Geniet ervan!

1 like