As usual - zeer vermakelijk geschreven en heb weer wat geleerd.
Gefeliciteerd met de NA!
Geweldige foto’s trouwens! Waar schiet je die mee? Zien er niet uit als smartphone foto’s.
As usual - zeer vermakelijk geschreven en heb weer wat geleerd.
Gefeliciteerd met de NA!
Geweldige foto’s trouwens! Waar schiet je die mee? Zien er niet uit als smartphone foto’s.
Mooie review en geniet ervan!
Een prachtige aanwinst veel draagplezier gewenst.
Farer heeft echt prachtige modellen met — zoals je zegt — eigen karakter door o.a. minder braaf kleurgebruik. Je hebt zeker een pareltje uit hun aanbod gevist, heel mooi! Dank voor het verhaal.
Fate, een geweldig stuk om te lezen
Dank, mooie review! En leuk dat er ook micro’s zijn die mechanische chronos verkopen zonder ST19… niet dat die zo erg zijn, maar daar heb ik al een 1963 voor
Mooi omschreven en een mooi, voor mij onbekend, horloge! Enjoy!
Knap. Ik ga mijn standpunt over “nieuwe” horloges nog moeten bijstellen blijkbaar. Heel, heel mooie horloge, ik kan tot nader order niks vinden dat ik er anders zou aan doen en ik ben nochtans een detailneuker.
Oké, misschien niet in het groen dan, als het echt moet, maar zelfs dat is verre van een straf. Topding.
Deze jongen, maar dan in het zilver.
En als lensje negen van de tien keer dit:
De 30mm prima macro lens. Daarom zie je ook zo veel dezelfde perspectieven op horloges in mijn foto’s. Ik moet met dat ding op 2,5cm van m’n object gaan zitten, en op dat moment heb ik alleen goeie natuurlijke lichtinval van het raam, dus da’s altijd even vogelen.
Ik zit naar een Sigma 105mm Macro lens voor Sony mounts te kijken. Da’s 700 ballen met een beetje speuren, maar dan komt er wel meer lucht, licht en bewegingsvrijheid in de macro-fotografie.
Dank!
Was het nou niet blauw?
Op dit moment zijn er best een aantal te vinden:
De Yema en Archimede zitten rond 1500 op een OK prijsniveau, maar het is wel 1000 ballen meer dan veel chronografen met russische of chinese uurwerken. Farer doet het voor rond 2000, Hanhart rond 1850, Airain zit al op 2600 en Excelsior park’s kosten je na belasting zo’n 2300.
Ik moest lachen. Props voor het gebruik van nochtans. We horen het in Nederland niet vaak genoeg, dat woord.
Dank u, dank u! Meer belgicismen na de reclame.
En nu probeer ik te bedenken hoe ik die “nochtans” had kunnen vermijden zonder heel de zinsstructuur overhoop te schoppen.
Maar ik zit dus met pretoogjes te kijken naar die Faber site. De monopusher is ook heel mooi, met die engraved case. Al val ik wel over de cijfers op de wijzerplaat…
EEN - TW - mmmmmf - IER - VIJF - visible confusion, 29 dagen per maand - ZEVEN - ACH - mmmmmf - IEN - ELF - TWAALF. Net iets te veel van het goeie.
Herkenbaar. Een hoop moois daar, maar die Moritz is gewoon af. En niet eens zo idioot duur ook eigenlijk. Enkel schrik dat die voor mijn meisjespolsen net iets té groot zou zijn.
De vetste uit het program van Farer heb je nu in huis denk ik.
Ik heb nu maar 1 tip voor jou…check mijn broek-, en jaszakken voor ik bij mijn volgende visite, vertrek.
Of misschien nog duidelijker… wantrouw mij als ik zeg dat ik het leuk vind om bij te praten, er zal slechts 1 doel zijn …
Tsjongejongejonge !!!
Oh ja. Kut!
De Cresta, bijvoorbeeld, die is visueel wat rustiger, maar heeft toch een 44mm lug to lug.
Eerlijk gezegd vind ik deze ook super:
Da’s allemaal prima van proportie. Allen jammer dat ze in tegenstelling tot Chris Ward geen echte compressorkast hebben gebouwd. Jammer dat die Baltic dual crown niet in Farer kleuren komt. Dat zou nog cooler zijn. Want ja, met 39x11,9x47mm is die Baltic net even mooier van maat:
Evengoed, die Farer is van titanium, en da’s lekker licht, ook bij een tikje grotere duiker.
Nee joh.
Weer terug van vakantie, of zijn ze je nog aan het verrassen met een tentenkamp in Kazachstan of zo?
Heel mooi horloge, goed geschreven en mooie foto’s Ga zo door!
Dát hadden ze nou niet moeten doen
Mooi verslag, mooie horloge
Ik stuur je wel even een bericht.
Cool