NA of een soort van: Farer Moritz 4 maanden om de pols review

Heel verleidelijk om ook dit model te kopen. Gelukkig zijn ze uitverkocht en kom ik niet in de genoemde verleiding. :sweat_smile:

2 likes

Wat is er in deze markt aan de hand jongens? Farer uitverkocht, Nomos 10 werken levertijd, Traska, Halios, grote stukken Yema en Serica uitverkocht… Zijn mensen met vakantie, is er een tekort aan grondstoffen of is er een bubbeltje?

Hmmm.

1 like

Ik denk dat veel merken het over een andere boeg gooien en veel minder horloges uitleveren, om zo een kunstmatige schaarste te creëren. Dus wat Rolex al jaren doet.

1 like

Kan ook gewoon zijn dat grote voorraad een bedrijfsrisico is voor kleinere ondernemingen in onzekere tijden.

Want Rolex en kunstmatige schaarste… Ze pompen een miljoen horloges per annum de markt op, misschien zelfs meer, en da’s moeilijk vergelijken met deze kleintjes. :slight_smile:

Uit eigen ervaring op mijn werk, grondstof prijzen zijn enorm gestegen. Op de meest rare producten zijn enorme wachttijden ontstaan, een bepaald soort popnagel die we gebruiken krijgen we in Oktober pas weer geleverd. Motoren voor ventilatoren een jaar levertijd en ga zo maar door.

1 like

En laat me raden, als er zo’n popnageltje te koop is is het plots voor de hoofdprijs?

Maar ik zat er al op te wachten. Als China nu met een schuin oog naar de Oekraiene kijkt en denkt, ach, we kunnen wel een poging wagen in Taiwan, dan heb je de Bolognese pas goed aan het dansen, want chipstekort.

1 like

Ook dat ja, wij produceren lokaal en betrekken ook veel halffabrikaten lokaal. Helaas zijn onze prijzen zo gestegen dat onze Poolse klanten moeten afhaken. Ze zijn verplicht om kwalitatief mindere spullen te kopen uit dubieuze productie, hun klanten kunnen het anders niet betalen.
Door de oorlog in de Oekraïne heeft de Poolse Zloty ook nog een duikvlucht genomen dat helpt ook niet mee.

1 like

Da’s kut, want ze moeten zich evengoed aan Europese normeringen houden. Dus als de Zloty geraakt wordt en import van EU / CE spullen duurder wordt kom je nog in een soort compliance-spagaat te zitten ook, los van de omzetperikelen. Maar goed, nu begint het naar politiek te neigen. Mijn vrouw werkt met verschrikkelijk veel Polen, en die zeggen dat het thuisfront het niet per se makkelijk heeft, al is hun in Nederland verdiende Euro nog vrij hard.

Wat een kutzooi. Eerst gedonder met die pandemie, toen dachten we “kunnen we lekker met duurzaamheid bezig”, valt Vlaadje z’n buren ineens binnen. Vokking mafkezen.

Hoe dan ook, ik hoop dat je je afzetmarkt toch vindt.

2 likes

Kijk dat ‘zesje’ :sunglasses:

6 likes

Deze vind ik ook helemaal top, mooie horloges bij Farer :+1:t2:

4 likes

Hee, daar had ik nog geen lume shot van gezien. Ook leuk. De Leven Ocean is cool… Je kunt je arm kopen aan kekke Farer