TLDR: santosje gekocht.
Uitgebreide versie:
2 jaar terug heb ik na veel overweging voor mijn 40ste een gave Seamaster 300M (witte dial) gekocht. Helemaal blij mee en “voor de komende 10 jaar klaar”. dacht ik….
De eerste maanden kon ik me niet voorstellen dat ik er nog wat bij wilde. De Seamaster wisselen van staal, zwart rubber en wit rubber was de eerste tijd genoeg. Na een tijdje kwamen er weer al aanwezige horloges terug in de wissel. Daarnaast kwam onder andere de moonswatch er tussendoor bij voor de lol.
Langzaamaan begon ik weer een beetje te denken over wat een mooie aanvulling zou zijn op wat ik heb. Ik zag veel Cartier Tanks en hoewel ik niet overtuigd was trok iets me qua stijl en merk.
Toen ik begin dit jaar een nachtje met vrouwlief in Amsterdam was toch maar eens Gassan binnen gelopen om er eentje te zien in t echt. Ik zag wel een Santos in de vitrine maar had daar niet echt bij stil gestaan.
Toen de Tank omgedaan en ja, mooi horloge wel. Niet kapot van maar had dat ook iets minder verwacht gezien zijn rust.
Even doorkletsend met de adviseur kwam hij met de Santos Dumont om even om te doen.
En ja hoor, daar was ie, die heerlijke klik! Love it!
Bam!
Ik had gelijk wat ik eerder had met oa m’n Seamaster en daarvoor m’n Aquis, ik moet dit hebben, zonder kan mijn garderobe niet!
(Matige foto)
Goed, naar huis en de komende periode YouTube uitgespeeld. Daarbij wel steeds meer gaan neigen dat de Santos de toffere combi kon zijn door de stalen band en imo de strakkere steen in de kroon. Balen, want langer doorsparen evt.
Toen in maart met een horlogevriend een dagje Düsseldorf gedaan en de Santos gepast in wit en blauw. Ja hoor, 1 van deze is hem!! Ff doorsparen.
Later nog eens met mijn vrouw de witte, blauwe én de nieuwe bruine gepast.
Van die laatste was mijn vrouw ook fan. Super tof wel maar merkte dat ik toch iets meer voel voor de klassieke witte plaat. Zo moet ie zijn!
Afgelopen vrijdag kwam ineens de witte Santos van Vincent @MrMojo in het blauw. Na een paar berichtjes heen en weer er samen vlot uitgekomen en gelijk zondag afgesproken op het terras met heerlijk weer. Als kers op de taart een super leuke ontmoeting gehad met hem op het terras! Wat een feest kan deze hobby zijn!
Bedankt voor het lezen en hier nog wat foto’s!