NA: Omega Aqua Terra

Dag beste forumgenoten,

Inmiddels is dit horloge al een paar weken binnen en met het warme weer maar weinig op HF gezeten. Nu de regen weer oud-Hollands gezellig met bakken uit de lucht komt, is het toch eens tijd voor een NA.

Over dit horloge, een zeer populair model uit de Omega stal, hoef ik natuurlijk niets te vertellen. Zelf haal ik altijd wel plezier bij een NA om te lezen over de persoonlijke redenen voor aanschaf, dus daar zal ik wel kort over uitweiden. Sla de tekst gerust over voor de plaatjes als dit niet je ding is :wink:

Begin dit jaar werd onze dochter, en eerste kind, geboren. Het plan was dat ik een mooi horloge ter viering hiervan zou aanschaffen. Helaas was ik eind 2019 mijn baan verloren en net toen ik een nieuwe had, kwam Corona het land binnen en kon ik verder zoeken. Hoewel er wel geld op de bank stond, bleef dit dus mooi staan. Gelukkig gaf mij dit de tijd om mij uitgebreid te oriënteren op welk model ik zou willen aanschaffen.

In eerste instantie zocht ik in het bereik 2000-3000 euro naar sportieve, en beetje dressy, stukken met een stalen band. Het mocht ook wel een beetje shinen, anders kon ik toch net zo goed mijn Casio omslingeren😇. Veel gepast en gekeken naar Tag Heuer, Longines, Oris en GS (quartz). Ik kwam er niet helemaal uit, het blijft een moeilijke range qua modellen vind ik. Eigenlijk vielen de modellen die mij echt aanspraken buiten het gespaarde budget. Enfin, aangezien werk nog even op zich liet wachten gold hetzelfde voor de aanschaf.

Vlak voor de zomer kwam de loopbaan (meer dan) goed en kwamen we op het punt dat er overgegaan kon worden tot aanschaf. Inmiddels was het budget gelukkig ook weer gestegen. Na nog meer passen had ik bij onze ‘huisjuwelier’ Punte in Utrecht de Omega AT om de pols.

Dit horloge vond ik vanaf het begin van de hobby al fantastisch en was lange tijd mijn (onbereikbare) droom horloge. Mijn vrouw was ook zeer enthousiast over het horloge, wat belangrijk was aangezien het ondanks de frequent flyer korting van Punte nog steeds iets boven budget lag. Nog kort vergeleken met een instap GS springdrive met champagne plaat bij Van Hell in Amersfoort, maar deze haalde het voor mij toch niet bij de Omega.

Voor de Omega was mijn duurste horloge een Longines conquest, welke samen met een tweetal certina horloges mijn collectie vormden, dus het doorhakken van de knoop was een redelijke stap. Toch gedaan en Punte gebeld om de AT in blauw te bestellen.

Enkele weken later was het dan zover en was het horloge binnen. Mijn enige zorg, de niet verstelbare sluiting op de band, werd snel weggenomen doordat de band van de AT precies past op mijn pols van 17.5 cm. Inmiddels heb ik het horloge enkele weken gedragen en ben ik er meer dan blij mee. De wijzerplaat is prachtig met de horizontale strepen en alle verschillende tonen, van lichtblauw tot bijna zwart. Ik blijf ernaar kijken. Het horloge loopt heerlijk en volgens mijn eerste toolwatch meting op 0.0 seconden afwijking.
Kortom, een prachtig horloge waarbij mijn andere horloges eigenlijk op dit moment niet meer gedragen worden (behalve de Casio omdat deze beter bestand is tegen de grijpgrage vingers van onze dochter).

Eind dit jaar volgt er nog een persoonlijke mijlpaal en ga ik nog iets uitzoeken, deze Omega heeft de lat in ieder geval lekker hoog gelegd! Qua afwerking, techniek en beleving echt een stapje of drie hoger dan ik gewend was, dus de keuze wordt lastig wil het horloge opkunnen tegen de Aqua Terra.

Voor ieder die zover gekomen is, dank voor het lezen!

En dan nu wat plaatjes:

94 likes

Prachtige Omega, een model waar ik stiekem zo af en toe toch ook wel een reviewtje over lees of kijk. Geniet er van!

1 like

De mooiste Seamaster in mijn ogen. Veel plezier ermee!

1 like

Hele gave aanwinst! Geniet ervan! :smile: :+1:

1 like

Schitterend horloge! :heart_eyes::ok_hand:

1 like

Veel plezier toegewenst

1 like

Heerlijk horloge en 1 van de mooiste uit de Omega stal vind ik! Enjoy :smiley:

1 like

Wat een geweldig mooi horloge! :ok_hand: Omega, altijd goed :facepunch: gefeliciteerd!

1 like

Heel netjes, en de datum ook op een mooie plek vind ik. En mooi vormgegeven.

een pracht van een horloge, geniet ervan :+1:

Gefeliciteerd met je nieuwe Aqua Terra, schitterend horloge :heart_eyes:. Stond bij mij ook hoog op de verlanglijst tot de Skyfall langskwam.
Dit is, zo te zien, de 38mm uitvoering?

1 like

Leuk hoor, ziet er goed uit!

1 like

Dank allen. Inderdaad wat mij betreft ook dr mooiste uit de Omega stal. Dit is de 41mm versie.

1 like

Prachtig horloge en een leuk inkijkje in de weg er naar toe. Veel draagplezier!

1 like

Gaaf horloge hoor! En ook een mooie reden om een horloge te kopen! Gefeliciteerd en veel draagplezier!

1 like

Schitterend werkelijk

Zou willen dat er een fijnafstelling op de gesp zat.

1 like

Idd, zou op elke band moeten zitten…

1 like

Zeer stijlvol en sportief horloge. Heel mooi! Gefeliciteerd en geniet ervan

1 like

Mooie sportieve allrounder en kan ook nog eens tegen een fikse spat water, top!!

1 like

Geweldige allrounder. Vooral de blauwe Skyfall-editie vind ik geweldig. Enjoy!

1 like