NA: Stowa Antea KS

Na eerder dit jaar de Omega Aquaterra aangeschaft te hebben ter ere van de geboorte van onze dochter (NA: Omega Aqua Terra), mocht er nog 1 horloge bij dit jaar.

Sinds de verkoop van mijn Junghans Max Bill had ik geen lichte plaat meer in de collectie, dus daar richtte de zoektocht zich op. Ook wilde ik graag weer iets van Duitse makelij. Echt vakmanschap en weer eens wat anders dan de swatchgroup (verder heb ik nog twee certina’s, de ds ph200m en groene 60th anniversary).

De Stowa marine en Nomos Orion waren de voornaamste kandidaten. De Nomos Tangente en Stowa Antea vond ik altijd wat flets op de foto’s, maar na het doen van onderzoek op YouTube bleek niets minder waar en kregen deze ingetogen schoonheden de voorkeur. Uiteindelijk voor de Stowa gekozen omdat ik de cijfers rondom net iets mooier vind dan de streepjes van de Tangente, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Begin december besteld op vrijdag en de volgende woensdag al in huis, maar toen begon het echte wachten, want het horloge ging onder de kerstboom.

Nu sinds kerst om de pols en wat een ingetogen pracht en vakmanschap! Elke twijfel die ik op basis van de foto’s had (wat het online bestellen toch wat spannender maakte) was als sneeuw voor de zon verdwenen bij het openen van de doos. Het horloge houdt zich ook prima naast mijn Aquaterra, wat niet ten nadele is van de Omega: dat is een aanzienlijk minder simpel horloge.

De wijzerplaat van de Antea is met zijn zilveren gloed is in elk licht net wat anders van kleur en toon en de licht geribbelde cirkel voor de kleine seconde vangt het licht weer net even anders. De geblauwde wijzers stralen in het licht. Tot slot is de kast ook erg fijn, de bezel springt er erg mooi iets op in en het formaat past prima op mijn 17,5 cm pols.

Kortom: ik ben grote blij! Voor iedereen die zover gekomen is, nu wat plaatjes!


30 likes

Geweldig mooi geniet er van fijn begin van 2021

1 like

Gefeliciteerd. :+1:

Maar volgens mij heeft deze een o-zo-ge-wel-di-ge case back.
Waarom daar geen foto van dan? :grin:

2 likes

Dank en je hebt helemaal gelijk! Staat nu een foto bij :slight_smile:

2 likes

Pff dat is gewoon elke keer kwijlen als je hem omdraait. Doen ze mooi bij Stowa :+1:

1 like

Mooie aanwinst !

1 like

Geweldig horloge, heel veel draagplezier.

1 like

Mooi!

1 like

Heel mooi horloge,zou mooi passen bij m’n andere 2 Stowa’s.
Ik zoek de oudere versie met het oude logo dus dat zal nog wel even duren vrees ik :grinning:

1 like

Prachtig horloge, geniet ervan!

1 like

Stijlvol horloge, mooie keuze. Veel plezier ermee!

1 like