#NA - Omega Constellation 168.029 macro shots

Op vraag van @HanDavinci, enkele close-up plaatjes van mijn nieuwste aanwinst, een 168.029 C-shape Connie, (naar ontwerp van Genta), die zijn hele leven lang heeft doorgebracht in de kluis van een horlogemaker, en slechts héél sporadisch is gedragen. Serial dateert ze op 1969. Gold-cap kast (dus 14kt laagje bovenop staal) met volgouden 14kt lunette.

Zichtbare onvolmaaktheden op deze foto’s zijn stofjes/vuil/vingerafdrukken, want het ding is zo goed als perfect, en flirt naar mijn aanvoelen onwaarschijnlijk dicht met de NOS designatie. :slight_smile:

74 likes

Hotdamn!
Potverdikkie die is gaaf zeg

1 like

Oh WOW…lijkt wel een kleur richting koper…prachtig :ok_hand::yum:

1 like

Prachtig! Zijn jongere broertje (1968) gaat hier maar zelden van de pols.

9 likes

Wauw :star_struck:
Wat een plaatje! Erg mooie aanwinst weer, geniet ervan! :slight_smile:

1 like

Prachtige staat. De kast vorm ben ik niet heel lyrisch over, maar het is een mooi horloge.

Goede vondst!

2 likes

Prachtig! Ritje naar Putte gemaakt?

Neen hoor, naar Kapellen :slight_smile:
Schijnbaar stond/staat er een gelijkaardige op marktplaats? :stuck_out_tongue:

Ah, op Mp stond Putte, maar dat is daar vlakbij. Mooie prijs. :ok_hand:

Hier nog een wristshotje gemaakt met de smartphone:

21 likes

Met dezelfde band zelfs

1 like

Yep, toch dezelfde verkoper schijnbaar, ik heb helaas wel de geafficheerde prijs betaald voor enkel de Connie, de Deville was al verkocht, en biedingen voor de Connie op zich zaten schijnbaar al op dat 1.3k niveau. Maar dat vond ik nog steeds een mooie prijs voor deze klepper hoor, zeker geen spijt van.

3 likes

Voor de duidelijkheid, is bij mij via tweedehands.be gelopen :slight_smile:

1 like

Nee lijkt me niet. Best wel een droomhorloge in deze staat. :+1:

1 like

Inderdaad, in deze staat is ze naar mijn aanvoelen gemakkelijk 1,5k waard, maar dat terzijde, nu volop van genieten (maar toch wat zuinig op zijn, nog nooit een dergelijk onaangetast matgouden medaillon gezien, meeste zijn wat ‘glad’ gepolijst door de pols).

1 like

Schitterend.

1 like

Heerlijke aanwinst Andy. Vertroetel ze maar goed. :heart_eyes:

Taalpuristen, staakt uw wild geraas. Dit is niet foutief, maar gewoon Vlaams. :sunglasses:

2 likes

Dit waren mijn woorden ook al.

Die facetten :drooling_face:

3 likes

Mijn beste,

Karakter rijpt met de tijd!!
En dat is hier goed waarneembaar!!
Geniet ervan!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooi hoor! Kun je er goed de tijd op aflezen? :wink:

1 like