Op vraag van @HanDavinci, enkele close-up plaatjes van mijn nieuwste aanwinst, een 168.029 C-shape Connie, (naar ontwerp van Genta), die zijn hele leven lang heeft doorgebracht in de kluis van een horlogemaker, en slechts héél sporadisch is gedragen. Serial dateert ze op 1969. Gold-cap kast (dus 14kt laagje bovenop staal) met volgouden 14kt lunette.
Zichtbare onvolmaaktheden op deze foto’s zijn stofjes/vuil/vingerafdrukken, want het ding is zo goed als perfect, en flirt naar mijn aanvoelen onwaarschijnlijk dicht met de NOS designatie.
Yep, toch dezelfde verkoper schijnbaar, ik heb helaas wel de geafficheerde prijs betaald voor enkel de Connie, de Deville was al verkocht, en biedingen voor de Connie op zich zaten schijnbaar al op dat 1.3k niveau. Maar dat vond ik nog steeds een mooie prijs voor deze klepper hoor, zeker geen spijt van.
Inderdaad, in deze staat is ze naar mijn aanvoelen gemakkelijk 1,5k waard, maar dat terzijde, nu volop van genieten (maar toch wat zuinig op zijn, nog nooit een dergelijk onaangetast matgouden medaillon gezien, meeste zijn wat ‘glad’ gepolijst door de pols).