na lang zoeken heb ik eindelijk eentje.
op het moment heb ik een aantal dresswatches van omega in mijn bezit, maar altijd achter het net gevist voor in mijn ogen DE dresswatch van Omega, natuurlijk een Vintage Omega Constellation in 18krt goud.
Ondanks dat de kast met 34mm niet ontzettend groot is, draagt hij verrassend groot vanwege de lugs.
ontzettend blij met mijn nieuwe aanwinst, het enige wat ik mij af vraag is; is deze kroon wel origineel voor dit type Constellation? Zo niet, welke hoort er wel op?
Mooi horloge. Plaat lijkt professioneel opgemaakt.
Die kroon hoort er mijn inziens niet op te zitten. Echter zie je ze vaak met verschillende type
kronen langskomen. Zowel de zogenaamde ‘‘leaf’’ crown als de 10 hoekige (als ik t goed heb) kroon zie vaak.
Maar ook dit soort kronen zie je regelmatig.
Fraai hoor, maar dat is toch gewoon een bolle plaat?
Volgens mij hoort hier de 10 zijdige kroon op, die zijn gelukkig goed verkrijgbaar. Ik heb praktisch hetzelfde horloge in staal en ik heb uiteindelijk ook de originele kroon gemonteerd.
Als ik inzoom op je foto’s ziet de bedrukking/ belettering er te ‘‘vet’’ uit. Ook vind ik de indexen niet afgewerkt zoals dat zou zijn bij een origineel exemplaar. Let wel…Dit is een mening van mij op basis van de foto’s die ik zie, ik kan het uiteraard mis hebben.
Wat me meer zorgen baart is the case-back, er zijn ook vele ‘fake’ gouden constellations in de omloop
normaal moet de afbeelding van het observatorium een duidelijk steen(brick)-patroon ( dit is wel enkel zo voor de gouden uitvoering dacht ik) hebben en moeten er ‘acht’ duidelijk gedefinieerde sterren op staan
FAKE:
zo zou ze moeten zijn:
info afkomstig uit deze pdf http://users.tpg.com.au/mondodec//goldomegas1.pdf
Om te beginnen zou je het horloge moeten openmaken en kijken welk uurwerk er in zit en welke referentie er staat op het kastdelsel, dan kun je al iets verder gaan of alles met elkaar overeenstemd ( al eerste gaan kijken op de vintage side van de Omega webside, er zijn vele constellations gemaakt met vele calibers en vele kasttypes
als je een omega-liefhebber bent, en zeker een constellation-man, zal je deze webside wel kennen,
zeer zeker een der beste over de constellation maar ook andere omega’s
De letters zijn inderdaad vet. De cross hair ook, en die is bovendien niet doorgetrokken. Ik mis ook de serifs (hoewel dat aan de foto kan liggen) en de tweede ‘t’ in ‘automatic’ en de het pootje van de ‘n’ in ‘Constellation’ lijken me niet correct. Ik zou dus ook zeggen redial.
Ik tel 8 sterren waarvan er 5 dermate vervaagd zijn dat die nauwelijks zichtbaar zijn. @wekke
Je laat in je voorbeeld een heel ander type zien,en wel een piepan.
De 8 sterren zijn even groot en zouden dus gelijk moeten slijten denk ik,
het gaat niet om het type, het gaat erom dat er veel fake gemaakt wordt in de gouden constellation, in de blog wordt ook vermeld dat deze gouden wel degelijk een steenpatroon zouden moeten hebben, voor mij gelijkt dus de achterzijde meer op die van de fake (zie foto) dan de originele, het steenpatroon zou ook nog zichtbaar moeten zijn ( al dan niet gesleten)
ik heb al contact gehad met Jelle en hem voorgesteld om enkele experten te raadplegen en zeker het goudgehalte te laten checken,
temeer omdat er geen enkele referentie in de afdekplaat staat, zelfs geen Omega connectie enkel een goudstempel welke veelvuldig nagemaakt worden, zie mijn info,
zelfs geen concentrische polijsting,
het caliber is volgens mij wel OK, een cal 354
de gouden zou wel degelijk het ‘brickwork’ observatorium moeten hebben,
ook goudstempels aan de buitenkant van de kast
en zeker een hoop meer informatie in de backcase, wat deze helemeel niet heeft,
vreemd vind ik toch, alhoewel ik ten zeerste hoop zelf verkeerd te zijn en dat Jelle een goed uurwerk heeft
Het betreft hier zo te zien geen ref. 26xx kast (enige 50’s met screw in waterproof) van Zwitserse makelij. Zou een Franse of Engelse kast kunnen zijn. Open (laten) maken.