NA: Omega Constellation f300 Hz

Vandaag draag ik voor het eerst mijn NA: een “early 70’s” Omega Constellation f300Hz.

Op mijn lijstje stonden al langer een “zoemer” (tuningfork-horloge) en een vintage Omega Constellation, dit horloge is een combinatie van de 2.

Ik kocht het horloge als niet werkend, maar de staat was fantastisch mooi: scherpe kast en lugs, origineel glas en kroon en het glas was redelijk krasvrij.
De wijzerplaat zag er ook prima uit, enkel de datumring was flink versleten.

Na een volledige revisie van het uurwerk door superheld Gerrit van Accutron waarbij ook een nieuwe coil, index palrad, stemvork en datumring werden geplaatst en het horloge werd voorzien van nieuwe pakking en batterij, is tot slot het glas netjes gepolijst dus het horloge oogt nu weer als nieuw.

Nu op zoek naar een mooie bijpassende band, ik dacht zelf aan bordeauxrood suède, maar belangrijker nog: nu de foto’s!

76 likes

Mooi horloge hoor gup.

Oeh, mooie hoor. :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een bijzonder mooie aanwinst!!
Horlogeband staat hem ook goed.
Ik wens je er een uitmuntende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd !
Wat een mooi uurwerk.
En zitten nog beste spoelen in.
Erg leuk om te zien.

1 like

Oei, die is fraai! :star_struck:
Veel draagplezier …

1 like

Welkom bij de Omega Stemvork club! :slight_smile:

1 like

Dank! Jouw blauwe vind ik ook fantastisch :ok_hand:
Beide blauwe Omega’s trouwens :wink:

1 like

Dat is een hele mooie, heel veel plezier ermee!!:watch::+1:

1 like

Wat een prachtig resultaat. Gefeliciteerd met deze mooie en unieke NA Gup :+1:t2:

1 like

Wow wow wow, prachtige Omega, met veel zorg omgeven. Mooi om te zien. Gefeliciteerd ermee. :+1::ok_hand:

1 like

Doe vooral je eigen Omega niet tekort he, dit is ook een plaatje! :star_struck: Zeker met de lume die er nog af knalt!

1 like

Mooie hoor Guppie :ok_hand: geniet ervan en veel foto’s plaatsen, dan kunnen wij meegenieten :grin:

1 like

Wow, wat een beauty…
Geweldig hoe die zoemers, onder andere door vakmannen als Gerrit, in perfect werkende staat worden gebracht en gedragen.

1 like

Super ! Gefeliciteerd!

1 like

Fantastisch mooi @Gup!
Heel veel plezier van deze mooie zoemer!

1 like

Ohohohoh wat een beauty Mark!!!
Gefeliciteerd met deze strakke aanwinst.

1 like

WoW, als nieuw!
Prachtige kast en uurwerk ook weer in topstaat. Lekker zoemen met deze schitterende Omega :star_struck:

1 like

Deze band is ook mooi hoor! Van harte

1 like

Zo mooi.

1 like