Omega Only (Deel 4)

Ik wil het niet zeggen, doe het toch. Vergeet de quartz! Ga voor een automaat. Dat is echt aqua terra op zijn best.

1 like

Ik geloof je direct! Maar moet ook met gezond verstand nadenken over mijn huidige budget van max €4k (±).
Zou een quartz niet alsnog erg mooi zijn om te dragen en op die manier alvast uit te kijken naar de real deal :smiley:?

Foto voor de sfeer!

11 likes

Spreek uit eigen ervaring maar settle niet voor iets wat lijkt op wat je echt wilt…Dan beter doorsparen. :slightly_smiling_face:

4 likes

Eens met Pieter! Als je budget toch al ~4k is, kan je net zo goed nog dat kleine beetje erbij doen voor een automaat. Dus ik denk dat je beter gelijk voor de “real deal” kan gaan i.p.v. zometeen wat verlies nemen op de quartz (volgens mij raak je die sowieso al moeilijker kwijt). Uiteraard ook rekening houdend met de stijgende prijzen, dus beter z.s.m. voor het object gaat dat je echt wilt hebben in plaats van via een tussenstation.

My 2 cents.

3 likes

Quartz is voor mij persoonlijk zonder meer al een “no go”. Als je er voor gaat, ga dan voor het ultieme; een automaat dus!

1 like

Mijn NA, zie ook:

21 likes

Die is gaaf zeg!

1 like

Zo uit de etalage. Gefeliciteerd!

1 like

12 likes

De PO weer terug op staal:

27 likes

Weer thuis na een heerlijke vakantie op Sicilië.
Deze maar thuisgelaten.

17 likes

@Ambis ik vind de BB een heerlijk horloge, maar zou zonder de twijfel voor de AT kiezen vanwege de veel betere afwerking en veelzijdigheid.

18 likes

Geloof me: een quartz is niet leuk. Dat leeft niet.

2 likes

Niks mis met een quartz. Heerlijk betrouwbaar en geen gezeik met iedere keer opnieuw op tijd zetten als je hem al een poosje niet hebt gedragen.

5 likes

Je was per se op zoek naar een 38mm toch? Of 41mm ook een optie? Heb iets moois in het blauw gezien, maar dan moet er echt budget vrijkomen en weet nog niet of ik zo ver ben om deze van de hand te doen, maar goed even peilen…

7 likes

Bare watches heeft een zwarte 39mm automaat staan voor onder de 3k.

Klopt. De 38 beviel me wat beter om de pols dan de 41.

Zal binnenkort als ik de kans heb ook wel weer eens de 41 passen!

Van sommige horloges heb je de quartz- en de automaat-variant die qua looks verder identiek zijn. Ik snap dat je dan de keuze voor een quartz-variant maakt, al zal dit vloeken in de kerk zijn. :upside_down_face:
Tuurlijk, niet de techniek, maar wel de historie en charme van een bepaald merk en kwalitatief gelijk aan elkaar.

En natuurlijk loopt je horloge altijd goed als je 'm even niet gedragen hebt. :wink:

1 like

Het advies is hier al vaker gegeven, maar koop de versie met een ziel en niet met een batterij :wink:
Het uiteraard heel persoonlijk, maar ik werd nooit echt warm meer van quartz horloges sinds de hobby serieus werd. Ik heb er nog twee gehad, maar waren na een paar weken al weer in de verkoop gegaan.

De enige horloges waar van mij nog een batterij in mag zijn de stemvork horloges.

2 likes

Bij andere kijk ik altijd hoe de secondewijzer loopt. Tikt die, ben ik al niet meer geïnteresseerd. :roll_eyes: dit tegensprekende, vhp van longines quartz van gs en tuning fork zijn wel apparaten om serieus rekening mee te houden, maar niet in mijn collectie.

1 like