Tja, afspraak met mezelf gemaakt dat ik pas in de loop van 2023 iets erbij zou aanschaffen. Er was al een en ander vroeger dan verwacht gekocht. Zie NA: Seiko Prospex Save the Ocean Samurai SRPC93K1.
En dan (niet geheel onbekend bij een aantal op het forum ) ben je totaal onschuldig aan het rondkijken, want ja, horloges kijken hoort toch bij de hobby
, hé krijg nou wat: die wilde ik toch een keer aan mijn collectie toevoegen!? Hmm, veiling in de gaten houden en kijken wat de prijs gaat doen. Te vaak knalt de prijs naar een onacceptabel niveau, maar niet dit keer: ik heb 'm. Ietsjes meer dan ik wilde, echter acceptabel. Grrr, die laatste bieder uit Italië had ik wel door het CAT6 kabetje willen trekken. Enfin, het wachten begint en dus ook de voorpret. Zal het er echt zo goed uit zien in het echt? Klopt de beschrijving wel? Vragen, vragen, vragen.
En dan na import te hebben betaald en de laatste check op de leverdatum ineens vandaag: bezorger onderweg voor levering! Yessssss Komt goed uit, vrijdag altijd vrij dus kom maar op.
In de loop van de middag netjes door DHL aan de deur afgegeven en het grote plezier gaat beginnen. Wauw, mooier dan op de foto’s en de beschrijving (Japanners zijn toch voorzichtiger heb ik het idee). De Omega De Ville Hour Vision Annual Calendar. COSC, 100m waterdicht, 41mm zonder kroon, 49mm kop tot staart, 14 mm dik. Referentie 431.30.41.22.06.001. Het mooiste van dit alles: een saffieren uurwerkkast
Prachtig vernuft, mooi stuk techniek:
Het bevat een coaxiaal uurwerk cal 8601uit de 8500 groep die met dit model werd geïntroduceerd en de basis is voor alle huidige Omega uurwerken. Volledig in eigen huis ontwikkeld uurwerk met mooie afwerking.
Meer interessant leeswerk kan je hier vinden: https://stories.omegaforums.net/2007-de-ville-hour-vision-omegas-concorde-moment/
Tja, nu dan de plaatjes, kijk en huiver.