NA Omega f300 seamaster met gedoe

Al een aantal jaren heb ik een voorliefde voor de glijdende secondewijzers van de Bulova stemvorken. In mijn verzameling wilde ik liefst nog een zwarte f300. Eind mei kwam deze dan voorbij. Heerlijke ‘tijdperk-uitstraling’ met de ‘vliegende schotel’ en een mooie 40mm doorsnede. Ook nog eens uit mijn geboortejaar 1970. Op het forum nog wel vragen gesteld over de wijzerplaat.

Bij vintage zijn er nog wel.eens problemen met zwarte wijzerplaten, die regelmatig zijn opgemaakt. Alles gelukkig origineel, en de ronde lumedots horen bij deze zeldzamere kast met kroon op 2 uur, ben ik achter gekomen.

Uiteindelijk het hoogste bod geplaatst bij de veiling en verheugen op het uiteindelijke uitpakken. Daar begon het gedoe. Ik vond het al vreemd dat de tijd niet goed stond. Dan maar opnieuw goedzetten. De secondewijzer draaide als een malle mee, elke minuut verder op het horloge een heel rondje…
En natuurlijk liep het horloge niet. Helaas te laat om aan te kaarten bij het veilinghuis: horloge had ik niet naar mijn eigen huis laten sturen.

Hopelijk coulance bij de verkoper. Dag na aangeven dat het horloge niet liep toch netjes een telefoontje gekregen van de verkopende partij. Hij gaf aan dat deze bij het inpakken nog liep. Ja,ja, dat zeggen ze allemaal, denk ik dan. Aan de andere kant: toch welwillend om tot een oplossing gekomen.
Dan rest er nog één ding: horloge naar Gerrit (www.accutron.nl) brengen. Bij het openen en het uurwerk eruit halen, kwam de ellende tevoorschijn:

Zelfs de pakking ontbrak.

Het horloge heb ik bij Gerrit achtergelaten ter reparatie. Horloge heeft niet kunnen lopen bij het inpakken. Meteen de verkopende ingelicht die welwillend was om een deel van de reperatie/revsisie voor zijn rekening wilde nemen.

Vorige week kwam het horloge aan op de camping. Persoonlijk gebracht door Gerrit op zijn stalen ros. Horloge is weer tiptop voor de komende jaren! Ook van gerrit de bevestiging gekregen dat het horloge geheel origineel is. Zelfs de kwetsbare datumring nog helemaal origineel en netjes. Helemaal blij.

Foto’s van het binnenwerk met dank aan www.accutron.nl

69 likes

Mooi geworden!

1 like

Gerrit is z’n gewicht in goud waard. Prachtig horloge! :ok_hand:t2:

2 likes

Prachtig weer !

1 like

Ondanks gedoe een hele mooie. Ga je veel plezier van hebben :ok_hand:

1 like

Fijn dat het op te lossen was. Dank voor je verhaal en foto’s

1 like

Doe je goed kerel!

1 like

Ziet er netjes uit

1 like

Mooi en leerzaam verhaal met fijne foto’s :grinning:. Geweldig dat er techneuten zijn die zo’n prachtig horloge weer in orde kunnen maken. Ik hoop dat je ondanks het gedoe ervan zult genieten.

1 like

Mooi hoor, fantastische NA :ok_hand:
En heel fijn dat je samen met de verkopende partij tot een goede oplossing bent gekomen. Dank voor het delen!

1 like

Prachtig horloge, staat stiekem ook nog bij mij op de lijst als aankoop… Ooit.
Blij dat het vakkundig is gerepareerd (hulde voor de mensen met deze kennis), en veel plezier ermee! :smiley:

1 like

Mooi ding! :ok_hand: Gerrit is een topper, die krijgt het wel voor elkaar. Fijn dat alles goedgekomen is, nu veel plezier met je prachtige NA!

1 like

Leuk ding, en ja zo als al meer is beschreven Gerrit is een top vent als het om stemvork uurwerken aankomt.

2 likes

Leerzaam verhaal, geniet van je horloge!

1 like

Top keuze! Doet die weer goed die Gerrit. Erg lekker resultaat :clap:. Genieten :drooling_face::heart_eyes:

Ps;

Na die foto van het index palrad was dit wel een heel slecht excuus van de verkoper. Maarja, die service was nodig, los van het index palrad. Hoop dat hij je goed tegenmoet gekomen is

1 like

Hele mooie NA :ok_hand:

1 like

Heel mooi en gefeliciteerd met het feit dat ie nu wel goed loopt. Veel plezier met die fantastische horloge!

1 like

Mooi, veel draagplezier :ok_hand:

1 like

Ondanks het gedoe en de gouden handjes van Gerrit weer een hele mooie Omega f300 geworden.
Heel veel draagplezier👍🏻

1 like

Al met al toch wel fijn dat de verkoper alsnog een deel van de kosten op zich wilde nemen.
Al blijf het in de kern oplichting… Het liep bij verpakken, ook zonder de benodigde onderdelen :thinking:

1 like