NA: Omega Globemaster

Sprekend toch? :smile:

15 likes

Inderdaad. Overigens gebruikte Omega blijkbaar ook fluted bezels op constellations in de jaren 50. Het is dus gewoon terug grijpen op de eigen historie.

4 likes

Wauw. Dit is echt in elke kleur een beauty.

Geniet ervan!

1 like

Ook op latere modellen. Zoals deze C-Shape uit 1971. De officiële term voor dit soort bezels, ook die op de GM, is volgens mij ‘coin edge’.

On-topic: fantastisch hoerloge die GM. Heel veel draagplezier!

7 likes

Geniet ervan zo lang als het duurt :wink:

Ik vind hem super gaaf! Proficiat!

1 like

Prachtige Omega. Geniet ervan.:+1:

1 like

Gaaf ding man, had hem ook zien staan maar dit is een eeuwige twijfelaar voor mij. Heeft van alles wat inderdaad, mooi omschreven. De datum zit overigens niet op 9 uur. Wellicht schreef je op de kop😜? Veel plezier ermee!

1 like

Fake news!! :wink:

Gave aankoop en dito foto’s!

1 like

Had ik al gezegd dat de blauwe lume het de hele nacht doet (om 7 u s ochtends is het nog leesbaar van de avond er voor)? En het glas dubbel ontspiegeld en gebold saffier is, waaronder de tijd vanuit elke hoek leesbaar is? En dat de 100 meter WR zelfs zonder screwdown kroon wordt gehaald?

Alleen nog het leren bandje. Dan ben ik helemaal tevreden. :wink:

1 like

Prachtig horloge, is nu al een klassieker.

1 like

Euhhhhh. Ja. Op 6 uur dus. :blush:

Oei, dat ziet er even fijn uit Onno!

1 like

:heart_eyes:

Super leuk geschreven, super mooie Constellation. Gefeliciteerd :sunglasses:

2 likes

Gefeliciteerd met dit fantastische horloge! Echt beach to boardroom :sunglasses: Mooi verhaal ook, herkenbaar, voordat ik tot een grote aankoop overga ben ik vaak ook maanden aan het zoeken en lezen​:grin:

1 like

Gefeliciteerd met deze beauty :ok_hand:

1 like

Prachtig, zowel op staal als leer.

1 like

Mooi horloge zeg, wow… En ook erg leuk geschreven …

Ik zou echter wel kunnen zweren dat de datum op de 6 zit en niet op de 9 … :joy:

(‘Maar toch niet helemaal. Het is namelijk ook een sporthorloge: de diameter is 39 mm. De WR-rating is 100 meter. Voelt robuust aan. Oogt best stoer met de datum op 9 uur. Er zit een stevige stalen band op’)

1 like

Pracht horloge, geniaal stuk tekst :+1:

1 like