NA: Omega Grail!!!

Omega Constellation Pie Pan

Ik ben al langere tijd, soms actief en soms passief, op zoek naar een Omega Constellation pie pan. Meer specifiek de versie met stalen “dog leg” of “frog leg” kast en onyx ingelegde markers. De versie met datum had altijd de (lichte) voorkeur boven de versie zonder datum, net zoals de versie zonder crosshair op de dial een lichte voorkeur had.

Waarom zo bezeten van dit horloge in deze uitvoering?

Ten eerste is het voor mij de mooiste dresser ooit gemaakt en misschien wel het allermooiste horloge ooit gemaakt.

Ten tweede kocht mijn opa begin jaren 60 dit model constellation in de door mij genoemde configuratie en heeft hij deze de rest van zijn leven gedragen. Drie jaar geleden overleed hij helaas en sindsdien draagt mijn vader het horloge.

Deze constellation is daarmee altijd een absolute favoriet van mij geweest! Echt mooie vintage constellations zijn echter schaars. Op een zoektocht kom je langs bakken met redials, overgepolijste kasten en frankenwatches.

Gemotiveerd door de prachtige exemplaren van onder andere @septentrio, @Bauhaus en @Davidf40 zette ik de zoektocht voort.

Vanochtend kwam aan mijn zoektocht een einde en kocht ik deze:

Misschien wel de mooiste die ik ooit zag…

Ref. 168.005. Bouwjaar 1968. Messcherpe kast, vlijmscherp medaillon op de caseback, prachtige wijzerplaat en vers geserviced cal. 564. Kleine bonus want het schitterende cal. 564 heeft een datum met snelverzetting, in tegenstelling tot het iets oudere (maar overigens net zo mooie) cal. 561.

Het is werkelijk een plaatje van een connie!

Het toeval wilde dat zich deze week ook een koper meldde voor mijn goldcap pie pan uit begin jaren 60, dus die heb ik ook nog eens kunnen verkopen.

Ik ben zo ontzettend blij met dit horloge en durf het haast niet te zeggen, maar ik denk dat mijn verzameling misschien wel af is! Ik ben namelijk geweldig blij met de horloges die ik heb, draag ze allemaal regelmatig en deze pie pan voelt op dit moment als een slotakkoord. Ik zie denk ik niet snel iets uit de collectie vertrekken maar zie er ook niet echt iets bij komen.

Om af te sluiten nog een collage van de collectie:

163 likes

Ongelofelijk mooie Omega Constellation! Ik wens je er heel veel draagplezier van in goede gezondheid! :smile: :+1:

1 like

Die ken ik eigenlijk alleen in het goud :slight_smile:
Maar zo vind ik hem nog mooier…

Enjoy!

1 like

Prachtige aanwinst! :ok_hand:

1 like

Super gaaf! Onwijs mooi hoor, geniet er van!
Lekkere collectie ook zo!

1 like

Prachtig! Mooie aanvulling op de collectie.

1 like

Wat een mooi exemplaar :+1:

Alleen…een verzameling is nooit compleet :wink:

1 like

Wat een bijzonder mooi horloge! Van harte met deze aanwinst!

En wat een collectie😍 om jaloers op te zijn!

1 like

Mooie collectie en mooi horloge!

1 like

Wow. Wat een fantastisch horloge :drooling_face:
Van harte met deze geweldige aanwinst! Laat aub weten of het gevoel (dat de verzameling af is) ook blijft na het verkrijgen van de perfecte aanwinst!

1 like

Heel mooi, veel draagplezier!

1 like

Prachtige collectie, je kan inderdaad opzoek naar een nieuwe hobby je hebt het horlogeforum “uitgespeeld”

1 like

Ziet er inderdaad uit als een prachtig exemplaar! Gefeliciteerd en sowieso een hele mooie collectie, geniet er van. :+1:

1 like

Mooi hoor! Al met al een hele gave collectie.

1 like

Prachtig horloge en dito collectie, moge je er nog lang van kunnen genieten.

1 like

Prachtig horloge

1 like

Ik heb ook nog nooit een mooier exemplaar gezien

1 like

Supergave Connie! de Frog/Doglegs vind ik ook de mooiste kast voor de Constellations. Geniet ervan!

1 like

Veel draagplezier!

1 like

Heel erg mooi deze Omega, veel plezier er mee gewenst!

1 like