NA: Globemaster - Blauwe Dial

Met de aanschaf van mijn eerste ‘serieuze’ horloge is er, zoals bij velen hier, iets losgekomen wat niet meer vast gaat: één horloge blijkt niet genoeg om mijn interesse te vervullen. Maar wat is de beste aanvulling? Aangezien ik voor werk vaak in pak loop ging de gedachte uit naar een dresser.

Man, ik heb mij ongans gezocht… Binnen vele merken, maar niets gevonden wat mij aansprak naast mijn Planet Ocean. Tot ik de post van @Amice zag over zijn Dogleg Constellation. Die voldeed aan alle eisen! Dus in een hinderlaag gelegen tot er een langskwam. Dat duurde even, want zo vaak zie je ze niet in goede staat en voor een goede prijs.

Inmiddels najaar 2019 kwam ik er één tegen bij Stian van Vintage Watch Service. Positief advies vanuit aantal HF-leden, dus vanuit Nijmegen naar Aalsmeer gereden. Super ontvangen, goed gesprek. Maar het horloge bleek voor mijn smaak véél te klein voor mijn toch maar 17,5 cm pols. Zucht. Maar zo leer je het wel. Dus door!

Een paar weken later een weekendje Maastricht, en kon natuurlijk niet nalaten even binnen te kijken bij het bekende rijtje. Bij Burger viel mijn oog op de witte Globemaster. Een horloge dat ik wel voorbij had zien komen, maar op foto’s veel te bulky leek voor een dresser. In het echt bleek hij een veel dunnere kast, en een veel subtielere band te hebben dan ik dacht. Is het een échte dresser? Nee. Denk ik. Maar wel véél gekleder dan de Planet Ocean, dus dat klikte ineens. Wit staat mij alleen niet echt goed vind ik…

Ze hadden hem ook in blauw dial, maar met Sedna accenten. De dial was meteen raak! Wat een onwijze blikvanger, maar toch subtiel! Van Sedna op RVS krijg ik alleen een beetje oprispingen (blijkbaar) dus deze ging niet door. Maar het doel was duidelijk! Globemaster met blauwe plaat, here I come!

Toen kwam het leven tussendoor: zwangerschap, tweede kind. Druk! Ondertussen wel schuin oog op de markt gehouden, maar blauwe Globemasters gingen ineens door het dak! Nauwelijks te vinden hier of op Uhrforum, en dan ook snel weg. En op Chrono24 vroegen ze prijzen waarvoor ik liever een nieuwe zou kopen, of de Douane maakt invoer nét iets te ongezellig.

Dat geduld een schone zaak is bleek echter afgelopen week: @WPS gooide de oude van @Richard1973 terug in de verkoop. En nadat ik mij in zeer prettig contact met Wouter heb kunnen vergewissen dat het horloge énorm mooi uit de service is gekomen, de knoop doorgehakt. Spannend wat de post zou brengen! Uiteindelijk super snel op de stoep, en altijd leuk om even een unboxing te delen:

Top verpakt:

Omdoos, ook nu weer fijn om erbij te hebben, maar gaat in de kast.

De moderne Omegadoos is een stuk zwaarder en steviger dan de oude rode doos! Deze had ik nog nooit vast gehad, maar dat is een enorme vooruitgang geweest!

Eerste indruk is meteen goed! Zo goed dat ik even geen foto nam, maar het moment pakte. Dit is wat ik zag:

De dial is écht een stuk prachtwerk. Snap niet hoe ze het gedaan hebben, maar de reviews kloppen: op elk moment van de dag een andere kleur en lichtval. Van bijna zwart naar blauwgrijs. De pie pan had van mij nog extremer / dieper gemogen, maar dat zou wellicht ook een dikkere kast betekenen. Daar zit ik dan niet op te wachten.

Nog even langs van Baal geweest voor een bandaanpassing, een check-up en een goed gesprek met @Bullitt. Topservice zoals altijd. En dan het uiteindelijke wristshot!

Ik ben een blij man…

135 likes

Schitterend! Veel draagplezier!

1 like

Hier ga je veel draagplezier aan beleven! :star_struck:, gefeliciteerd!

1 like

Wauw :star_struck: die is schitterend.
Gefeliciteerd :+1:t2:

1 like

Wat een horloge. Casual chic!

1 like

En terecht! Wat een mooi horloge is dit! :star_struck:

Geniet ervan in goede gezondheid.

1 like

mooie verhaal en mooie klok :+1::+1:

1 like

Heel gaaf! Ik kijk er ook regelmatig naar met een schuin oog.
Echt een waanzinnig mooi ding, gefeliciteerd!! :ok_hand:

1 like

Dat kan ik mij goed voorstellen.
Mooi man :+1:

1 like

Proficiat! Blij dat het horloge (wederom) goed terecht is gekomen :wink: Ik zou m bijna terug willen…

1 like

Topper, op staal beter dan staal/goud ook wat mij betreft.

1 like

Heel erg mooi :star_struck:
Geniet ervan!

1 like

Echt een mooie horloge :ok_hand:t3:

Heb er stiekem ook naar zitten kijken.

1 like

Blijft echt een schitterend horloge, gefeliciteerd!

1 like

Prachtige blauwe wijzerplaat!

1 like

Geweldige plaat, mooi horloge, veel plezier!

1 like

Direct toen deze werd gelanceerd al verliefd. Wat een pracht aanwinst! Gefeliciteerd en nu genieten🎉

1 like

Erg mooi hoor die Globemaster.
Proficiat met je NA en veel draagplezier.

1 like

Wow. Wat een mooie aanwinst!!

1 like

Gefeliciteerd! Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan blij wordt. Prachtig horloge!

1 like