NA: Tudor Black Bay GMT

Jullie kennen het wellicht: het voelde alsof het tijd was voor een nieuw horloge…

Na mijn Eerste Serieuze Horloge en mijn Dresser Die Geen Dresser Werd was er steeds een periode van rust, maar dan kwam het na een jaartje of twee weer opzetten. Zo ook nu!

Voor mij een punt van overweging was of ik na twee Omega’s die lijn voort zou zetten, of dat ik mijn collectie wilde verbreden. Hoewel er nog vele hele mooie Omega’s te kiezen zijn, en ik met hun modellen gemiddeld meer klik voel dan met de meeste andere merken, leek verbreden mij de leukere en interessantere keuze. Er kan later altijd nog meer bij!

Ik wilde graag een horloge dat voor mij echt wat anders toevoegde aan de twee die ik al heb. Er heeft véél de revue gepasseerd, maar het kwam nooit tot een koop. Een tijdje in een hinderlaag gelegen voor een IWC Mark 16 (vanwege het zwarte datumwiel: zoveel mooier in balans), maar vond de blauwe ontspiegeling ontluisterend… Ik dacht een tijdje dat het de Tudor Black Bay Chrono met zwarte plaat moest worden, maar die leek toch teveel op de Planet Ocean toen hij eenmaal om de pols zat. En tenslotte heb ik een hele tijd staan hippen rond de Zenith Defy Classic Skeleton op stalen band, maar weet gewoon niet zeker of ik een skeleton regelmatig zal dragen.

Wat echter al die tijd bleef zingen is de Tudor Black Bay GMT. Meer kleur dan wat ik nu heb, een (simpele) complicatie en een, hoe zeg je dat netjes, bandvriendelijk horloge! Daarbij had ik bij @stokmans gezien dat zowel de Pelagos als de Ranger echt heel mooi afgewerkte horloges zijn, wat vertrouwen gaf in Tudor als merk.

Uiteindelijk over de loop van de zoekperiode een paar keer getwijfeld en niet over gestoken, maar iets meer dan een week geleden stond gelukkig de advertentie van @Watchlover7 op onze Horlogemarkt! Hele fijne set met véél banden er al bij, waaronder de Jubilee van Uncle Straps die ik persoonlijk mooier vindt dan de originele oyster-achtige band. Het was even zoeken hoe we het zouden aanvliegen met transport, maar na goed overleg uiteindelijk een roadtrip van Nijmegen naar het schone Twente gepland.

Erg gezellig gesprek gehad! Voor mij toch altijd het voordeel van een persoonlijke ontmoeting. Hij is een toffe gast en een echte liefhebber! Maar desalniettemin na de koffie spoorslags 1,5 uur teruggereden om de zaak uit te pakken en te genieten van de nieuwe aanschaf. Kijkt u even mee?

De stofhoes hoefde niet op de foto, maar de omdoos vind ik al fijn!

Daarin de Tudordoos, weliswaar een tandje anders dan wat ik van Omega ken, maar het gaat om de inhoud!

En tjonge wat een fijn horloge om te zien! Zeker op de Jubilee echt een eyecatcher!

Een close-up voor het lekker!

Wristshot-tijd!

En tenslotte een familieportret.

Ik kan voorlopig weer even vooruit!

69 likes

Toffe aanwinst! Gefeliciteerd. En een mooie set zo. Daar kun je weer een half jaartje mee vooruit :wink:

2 likes

WoW :star_struck:. Lekker op de jubilee :ok_hand:
Gefeliciteerd met deze coole NA

1 like

Mijn beste,

Van harte gefeliciteerd met deze kordate globetrotter!!
Ik wens je er een wereldse tijd mee. :globe_with_meridians:

1 like

Daar ben je voorlopig niet op uitgekeken! Veel plezier ermee.

1 like

“Uiteindelijk wil je toch een Tudor” :wink:

2 likes

Can’t go wrong with Tudor!!
Mooie Black Bay!!

1 like

Gefeliciteerd!!

En de groeten van zn broertje

5 likes

Gefeliciteerd met deze

1 like

Leuk horloge, veel plezier ervan.

1 like

Puik trio

1 like

Heel toffe aanwinst die zeker niet misstaat naast die Omega :+1:

1 like

Heel mooi. Gefeliciteerd met de gave Tudor. Veel plezier ermee.

1 like

Heel gaaf gefeliciteerd! Hele mooie set zo bij elkaar. Veel plezier!

1 like

Ik ben niet zo’n Tudor fan, maar deze vind ik heel mooi, gefeliciteerd en veel draagplezier!

1 like

Zo gaaf die GMT van Tudor. Gefeliciteerd!

1 like

Haha. Iets meer kleur in de collectie. Je bouwt langzaam op begrijp ik :grinning_face_with_smiling_eyes:.
Desalniettemin heb je nu een prachtige set . Ben benieuwd welke over een tijdje de meeste draagtijd krijgt.

1 like

Schitterende aanwinst, top trio!

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Toffe aanwinst. Mooie collectie. Veel plezier ermee.

1 like