NA: Omega Grail!!!

Prachtig deze :star_struck: …En wat een praxhtige collectie :ok_hand:

1 like

Dit soort discussies tonen overigens een van de redenen dat ik niet gauw een Constellation zal kopen. Die dingen zijn zo gewild en daardoor prijzig dat een kleine twijfel over het type zwarte streepjes enorme invloed kan hebben op de waarde. Ik heb ook het liefst een origineel horloge, maar dit is zo’n mijnenveld, niet mijn ding zeg maar. :thinking:

1 like

Jammer want ze zijn echt prachtig :wink:

1 like

Dat zeker, heel veel plezier ermee. :+1:

1 like

Klopt helemaal. De constellation lijn is echt van een ander niveau. Geweldig mooi!

1 like

Onyx is een staafje die in de marker is ‘geduwd’,

Onyx

Gelakt

3 likes

Durft te wedden dat de jouwe gelakt is. Een vervangen wijzerplaat (want die is origineel) correspondeert niet met de frisse kast en het uurwerk.

1 like

Ja de mijne ziet er inderdaad uit als gelakt, na met een loupe gekeken te hebben. In mijn post hierboven gaf ik ook aan dat die vermeende 24 miljoen grens overigens niet echt hard lijkt. Zie de links die ik postte. Er is best wat discussie over en een echte bron heb ik niet gevonden.

Zie bijvoorbeeld ook:
https://omegaforums.net/threads/some-advice-regarding-168-005.22799/page-2

Wat een beauty van een horloge!:heart_eyes::ok_hand:

Heel veel plezier ermee gewenst!

Trouwens, de rest van de collectie is ook erg mooi!:+1:

1 like

Hoipolloi en Mondodec (Desmond van de Connie blog) zijn wel guru’s op het gebied van deze horloges.

24 miljoen serial is de cut off voor onyx. De discussie die wel eens ziet is of het met de 24 miljoen serial of gedurende de 24 miljoen serial. Daarnaast worden wel eens C-shaped connies met late serials met onyx gezien.

Maar in zijn algemeenheid zal een serieuze Connie verzamelaar onyx op 26 miljoen (zeker een mid-26 miljoen) doglegs niet als origineel accepteren.

Ja maar als je die drie topics leest waar ik hierboven links naartoe heb geplaatst, zie je dat er ook onder gerenommeerde leden van het omega forum discussie over is. Verschillende scenario’s passeren de revue, bijvoorbeeld dat omega voor bepaalde markten door is gegaan met de onyx dial. In ieder geval zijn er kenners die zeggen dat die 24 miljoen grens niet hard is.

Afijn, lijkt geen relevante discussie voor dit topic.

Ik heb me laatst verdiept in de MOY test, en de ‘standaard’ oppervlakkige weetjes om een redial te onderscheiden. Maar het gaat nog véél verder lees ik wel.

Toch een weekend uittrekken om me te verdiepen in de blog van Desmond :slight_smile:

1 like

Jij hebt een 24mio serial David, perfect in lijn met de onyx markers :wink:

Een parel!

1 like

Mooi horloge, leuk verhaal en veel plezier er mee Amice

1 like

Mijn Connie zit goed :ok_hand: Maar zou, buiten mijn eigen Connie om, graag meer hier over willen leren :grin:

Mijn favoriete horlogelijn :slight_smile:

1 like

Helemaal mee eens. Ook voor mij de mooiste dress-watch ooit gemaakt. Gefeliciteerd!!!

1 like

Prachtig horloge in een prachtige collectie!

Gewoon genieten

1 like

Net deze foto gemaakt bij mn vader. Links het horloge dat mijn opa begin jaren 60 kocht. Eveneens een pie pan met stalen dog leg case. Deze constellation wordt nu door mn vader gedragen. Rechts de mijne:

4 likes

Ik wil jouw zoon wel worden…:yum:

3 likes