NA: Omega Museum Collection 1949

Mijn meest recente aankopen heb ik niet gepaard laten gaan van een NA-topic. Toeval wil dat dat allemaal Omega’s waren. Een Speedmaster Professional, een Speedmaster ‘Trilogy’ en een Seamaster 300m staal/Sedna kwamen er recentelijk bij. Ik zal wel in de Omega fase zitten of zoiets.

Maar deze nieuwe wilde ik jullie toch even specifiek tonen. Het betreft een Omega uit de ‘Museum Collection’.

Het is een moderne interpretatie van een horloge dat Omega in 1949 uitbracht. Oude looks, moderne technologie. Een coaxiaal handopwind uurwerk (cal. 3201), roségouden kast, saffierglas.

Ik had deze variant ongeveer twee jaar geleden al een keer om de pols. Rechtsreeks uit de kluis van een ex Omega AD. Nieuw dus en me toen echt te duur. Maar hij bleef altijd door mijn hoofd spoken.

Nu kwam er weer een exemplaar langs en kon ik hem niet meer weerstaan. Met zijn klassieke looks en 39mm gouden kast noem ik het maar een sportieve dresser. En op mijn leeftijd werd het kennelijk tijd voor iets in goud.

Afijn, wat plaatjes maar. Ik krijg hem helaas niet in al zijn werkelijke schoonheid gevangen.


115 likes

Ik vind hem heel erg gaaf Tom en met 39MM ook een behoorlijk lekker formaat.

Proficiat :+1:t2:

1 like

Dank u dank u!

1 like

Eens! Mooie zeg!!
@tompj gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Fraaie vintage look en afmetingen.
En niks mis met een beetje goud :+1: :+1:
Veel plezier ermee!

1 like

Prachtig, zeer smaakvol weer

1 like

Wauw wat een prachtig ding zeg!
Veel geniet ervan. :star_struck:

1 like

Heel erg mooi, prachtige lugs ook :fire:

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Wat een verademing tussen al die gouden DD’s

4 likes

Heel gaaf Tom!

1 like

Mooie wijzerplaat.
Gefeliciteerd Tom
Van Tom.

1 like

Fraai, erg fraai! Veel draagplezier. :ok_hand:

1 like

Da’s een mooike!! Nondeju!

1 like

ik vind het toch aardig gelukt om de schoonheid te vangen op de foto’s hoor! prachtig!

1 like

Prachtig! Heel veel draagplezier gewenst.

1 like

Wauw wat een beauty! Gefeliciteerd!

1 like

Poah wat een ding! Prachtige reissue.

1 like

Wat een prachtige, klassieke chrono!

1 like

Poeh, smaakvol.
Net modern formaat ook.

1 like

Leuk hoe de indices naar binnen wijzen!

1 like