Erg gaaf om te zien zo’n aanwinst, geweldige foto’s ook! Gaaf duo heb je nu, Enjoy!
Mooie foto´s van een prachtig mooie aanwinst gefeliciteerd
prachtige foto’s van een prachtige klok. En de maat is ook perfect. Heb zelf de 8500 in 45,5mm gehad, erg van genoten, maar was toch ook wel een grote klok. 43,5 is zoveel beter!
En die fijnafstelling, dat is ook een prettige feature! Merk zelf wel eens dat een stalen band 's ochtends te los zit en 's middags te strak. Dan is zo’n fijnafstelling wel erg fijn.
Geniet er van!
Proficiat met deze aanwinst, en de complimenten voor de foto’s.
Ze kan er wat van.
Gefeliciteerd!!
Zou je eens wat foto’s van de sluiting kunnen maken? Ik ben wel nieuwsgierig of ze nu voor de nieuwe PO’s ook “gewoon” de Master Co-Axial sluitingen gebruiken.
Geniet er van!!
Die chrono ziet er ook echt nog supernetjes uit zeg, na tien jaar. Heel mooi!
Ja en nee, want Omega heeft voor zover ik weet 2 typen verstelbare sluitingen:
- deze die in ieder geval gebruikt voor de PO MC 43,5mm en de Seamaster 300 MC
- een kleinere die voor zover ik weet alleen gebruikt wordt voor de 39,5mm PO MC
Die van de 39,5 is behoorlijk anders:
- een stuk korter, dus ook minder verstelbare lengte
- minder posities (2 of 3 geloof ik)
- geen duik-extensie
Foto’s van de mijn sluiting (even snel met telefoon genomen):
Dank je, hij heeft ruim 2,5 jaar terug dan ook een complete service gehad, waarbij zowel de kast als band opgemaakt zijn. Hij was toen weer als nieuw.
Ook heeft hij onlangs een nieuwe bezel gekregen omdat ik hem gedragen heb toen ik bezig was met een te aggressive ovenreiniger :’( Een leermomentje dus …
En ook nog eens nieuw schroefdraad voor de kroon omdat die ineens kapot was.
Aangezien ik hem altijd draag op vakantie en ermee zwem, moet hij wel waterdicht blijven.
Al met al veel kosten, maar dat is hij dan ook 100% waard!
10 jaar lang met trots gedragen en mag nu afgewisseld worden met zijn grote maar jongere broer
Dank!
Nou er zit toch schijnbaar nog een variabele in. Want de jouwe heeft een duikersextensie en dat heeft de mijne ook niet (bestelnummer master co-axial).
Dus ze hebben toch voor de gehele PO-lijn nieuwe sluitingen gemaakt zo te zien.
Wat ik overigens niet begrijp… Als ze toch zo veel verschillende sluitingen maken. Waarom laten ze de sluiting niet flush lopen met de band. Ik vind het zelf niet storend. Maar dat zou het wel af maken in mijn ogen.
Heel mooi
Goed om te weten dat dit mogelijk is (zo mooi krijgen)
Ik heb er wel eens over getwijfeld, maar nog niet gedaan. Wel mijne net terug van full service bij W&V. Maar dus geen opmaak. Misschien ooit nog.
Mooie set, zo samen
Wat is dat toch een ongelooflijk mooi horloge. Veel draagplezier!
Om je vingers bij af te likken
Waarvoor dient die knop linksboven ?
Dank je
Dat is alleen geen knop, maar de helium escape valve: https://en.wikipedia.org/wiki/Helium_release_valve
Nou je zal verbaasd staan als hij weer helemaal opgemaakt is.
Ik kon toen amper het verschil zien met nieuwstaat, diepe krassen en putjes daargelaten uiteraard
Hmm, blijkbaar dus toch meer versies van 2.
Eigenlijk ook wel weer jammer, want ze gebruiken dus wel meerdere versies, maar de tekst bevat niet meer het type en alleen maar “Omega”.
Ik vond de “Seamaster Professional” wel gaaf staan op de sluiting.
Ander voordeel: je kan de sluiting makkelijker combineren met andere modellen zoals de Speedmaster
Klopt, alleen kan er bij mij nog wel een schakel uit denk. Sluiting staat op kortste stand, dus alleen nog maar verruimen. Zoals hij nu zit, zal ik dat nooit nodig hebben, strakker daarentegen wel.
Het is dus nog een beetje aftasten.
dus je hebt hem ook eens van dichtbij mogen bewonderen?
Echt een zeer mooi horloge
Nee helaas niet maar ik heb dit ook op mijn Seiko SARX035 en dat meen ik echt.