NA: Omega Ploprof 166.077

Bjoetie! Zelf om de pols gehad afgelopen zomer, top.

1 like

Hele gave NA. Ik heb relatief weinig kennis van vintage hoor, maar waarom blij zijn met een nagenoeg origineel horloge en dan toch een nieuw glaasje bestellen? Het smoelt beter maar lijkt me ook weer zonde.

1 like

Wat een verschrikkelijk gaaf horloge! Gefeliciteerd.

En wat hierboven ook al een keer is gezegd: er mogen nog wat extra foto’s gepost worden :wink:

1 like

Een glaasje vervangen is niet erg, sporen op glas wordt niet gezien als patina. Maar het origineel hou ik uiteraard bij, met enig geluk is het gewoon vuil.

2 likes

Prachtige aanwinst!!

1 like

Is het geen plexi glas?

1 like

Prachtig, gefeliciteerd met je “nieuwe” Omega Ploprof, het is een opmerkelijke verschijning. Veel plezier er mee gewenst!

1 like

Nope, mineraalglas.

1 like

Mooi horloge, van harte.

1 like

Super gaaf! veel draag plezier

1 like

Echt heel gaaf! Stiekem een beetje (heel erg) jaloers!

1 like

Wat een GAAF ding :heart_eyes:.

Niet zo gek al die service dials en service bravelets, deze horloges werden door èchte duikers gebruikt en dus om de waterdichtheid te garanderen geregeld bij Omega geserviced waar als er iets niet voldeed aan de eisen op technisch of visueel gebied het werd vervangen.
Wat bijzonder dat je een “ongerept” exemplaar gevonden hebt!

2 likes

De Omega Ploprof is mijn favoriete horloge. Het heeft een uniek en vintage ontwerp waar ik van hou. Veel beter dan de Speedmaster naar mijn mening.
Gefeliciteerd met deze grote Ploprof

1 like

Het probleem is dat ze in de 70s en 80s zonder pardon bijna altijd alles vervingen. Ze stonden er ook helemaal niet bij stil dat dat enige invloed zou hebben op de waarde.

Zelfs nu nog moet je al opletten of Omega vervangt alles. En de vervangen stukken houden ze veelal bij ook. Je moet uitdrukkelijk zeggen dat ze niks buiten movement onderdelen mogen vervangen…

Een beetje zonde, als je het mij vraagt. Er zijn uiteraard uitzonderingen (bvb zware waterschade oid), maar meestal wil je toch alles zo origineel mogelijk houden.

1 like

prachtig! Dank voor het delen. En mooi om te zien dat jij hem goed kan dragen. Staat je schitterend!

1 like

Thanks, als ik het niet kan dragen, dan niemand :laughing:

1 like

Ze wisten toen ook niet dat dat invloed zou gaan hebben op de waarde. “Achteraf kijk je een koe in z’n hol”…

Da’s het verdienmodel… bij èchte premiummerken als Lange en Patek mikken ze bij service op 20% aanschafwaarde voor een beurt van een wat gecompliceerder model.

Nee, wij als liefhebbers willen alles zo origineel mogelijk houden, een fractie van het aantal bezitters zijn wij maar

Een doorsnee bezitter met één “duur” horloge vindt het heel fijn als hij vele honderden euro’s neertelt voor een beurt bij de fabrikant, het horloge weer als nieuw terugkomt.

2 likes

Klopt, maar voor gewoon een service zonder enige onderdelen (wat in normale omstandigheden en mits inachtname van de service intervals ook bijna nooit nodig is), mag een service maximum €250-300 kosten voor een chrono. Bij Omega ben je daarentegen zo het dubbele kwijt.

Voor een liefhebber is dat ook gewoon niet te betalen als je 10 of meer zo’n stukken hebt.

Wat fantastisch deze samenloop van omstandigheden met uw ex horloge. Zo tof!!!

1 like

Gaaf hoor! :fire:

1 like