NA Omega Ploprof Titanium 1200m

Beste HF leden,

Wellicht hebben jullie mijn nieuwe aanwinst al voorbij zien komen? Zo niet check dan deze NA :sunglasses:

Nadat dit Omega-horlogemodel in de jaren 70 op de markt kwam, waren veel duikers onder de indruk van de functionaliteiten. Behalve dat het een duurzaam kastontwerp heeft, is dit model ook bestand tegen extreme druk gedurende langere tijd.

Het spookte al jaren door mijn hoofd om een Omega Ploprof aan te schaffen maar steeds kwam het er niet van totdat ik 11-12-2021 samen met @MannetjeMar naar Antwerpen ging. We wisten dat er daar eentje lag. Na deze gepast te hebben was het liefde op het eerste gezicht en zijn we meteen naar S&C( Den Bosch)heen gereden en bestelde ik daar de Omega Ploprof Titanium 1200 Co-Axial Master Chronometer.

Het beroemde Ploprof model heeft een lange geschiedenis als OMEGA’s meest waterbestendige duikershorloge. Met behoud van het originele stevige en gedurfde uiterlijk, is deze nieuwe editie bijgewerkt met OMEGA’s Co-Axial Master Chronometer Caliber 8912, met revolutionaire technologie die bekend staat om zijn antimagnetische weerstand, chronometrische prestaties en daarmee zijn precisie.

De unieke kastvorm heeft een gepolijste zwarte keramische bezel, met de cijfers, driehoek en schaal, allemaal gevuld met Super-LumiNova voor betere zichtbaarheid onderwater of in het donker :wink: Grade 5 titanium is gebruikt voor de kast en vouwsluiting. Dit voor een lichtgewicht draagcomfort, terwijl de gelakte zwarte wijzerplaat wordt aangevuld met oranje aluminium en gelakte witte wijzers. De klassieke donkere stijl van dit horloge is klaar voor de diepten van de oceaan, en de gepolijste titanium “haaienbestendige” mesh-armband draagt verder bij aan het gevoel van verkenning en avontuur.

Voor mij is het titanium model met keramische bezel om één reden de ideale moderne Ploprof, het is wat ze in het origineel zouden hebben gemaakt maar omdat het prijstechnisch zo duur was om het te fabriceren bleven ze het houden bij staal omdat dat wel betaalbaar was.

In mijn ogen oogt de Ploprof Badass :fire: Niks anders lijkt erop, geen Panerai/Rolex/Seiko en andere Omega modellen komen niet eens in de buurt van dit unieke ontwerp, op zijn hoogt één of ander vaag hommage model :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ben benieuwd of jullie net zo enthousiast zijn als ik? Ik zit nog steeds in de honeymoon fase :smiling_face_with_three_hearts: Wens jullie allemaal nog een fijne zondag toe en ga weer verder genieten van dit schitterde icoon want dat is het! :heart:

Met dank aan Marco die de foto’s heeft geschoten🙏 Hij had vandaag zijn 36mm Explorer om.

Bedankt voor deze gezellig dag en tot snel vriend :facepunch:

Met vriendelijke groet,

@Syntaxx

234 likes

Supervet ding, genieten!

1 like

Wat een gaaf ding, gefeliciteerd! Is die meshband bij deze uitvoering dan ook van titanium?

2 likes

:point_up_2:

3 likes

HÉÉL erg gaaf! En prachtige foto’s. Van harte!!

2 likes

Jazeker @Guust

2 likes

Absoluut een van de bruutste duikers. Gefeliciteerd met dit icoon. Lekkere foto’s!

Gr, HJR

2 likes

Proficiat!

1 like

Tof! Zal qua gewicht wel veel schelen dan

2 likes

Brute aanwinst! Gave foto’s ook :ok_hand::ok_hand:

2 likes

Klopt! Zelf heb ik de stalen uitvoering gehad :sunglasses:

2 likes

Stoere knaap dit :facepunch:

1 like

Mooie foto’s en gaaf ding!

2 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze kordate verworvenheid!!
Ik wens je er een robuuste tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Yow… ik begrijp dat ik naar huis moet :thinking: :joy:

Hebben we dit detail gezien… seconden wijzer exact in het midden van de minutenwijzer :flushed: :nerd_face:

8 likes

Nee zeker niet! Jij blijft gezellig bij ons eten :fries: :beers::poultry_leg::blush:

1 like

Echt een mooie Omega, zeker als je duikt :ok_hand:. Veel draagplezier met deze Omega en ja hele mooie foto’s :+1:

3 likes

Prachtig Marco!!! :star_struck:

Ik ben gepast jaloers!
Als deze ooit weggaat…dibs :wink:

2 likes

Ben zelf duiker, dus ga er zeker mee duiken want daarvoor is de Omega Ploprof ook gemaakt :diving_mask: :whale2:

4 likes

Thenks :facepunch:t3: Maar de foto’s zijn van mij en het horloge is van Mark… hij was even bang dat ik zijn horloge ging verpatsen :wink:

2 likes