NA : Omega professional 600m........kan deze de competitie aan met de 124060

Omdat je soms ook je blik moet verruimen heb ik een Omega Seamaster planet ocean 600m. 39,5mm. aan de collectie toegevoegd. Omega is echt een erg mooi premium horloge merk en heb er verschillende gehad maar om de een of andere reden hebben die weer het nest verlaten. Nu maar eens kijken of deze Omega uit de professional serie mij kan overtuigen om te blijven. Ik heb hem aangeschaft om te kijken of deze de “competitie” kan aangaan met de Rolex No-date.

De eerste indruk is erg goed, een mooi afgewerkt horloge met een zeer mooie uitstraling. De maat 39,5mm bevalt goed en komt zeker niet klein over, eerder wat groter, de kast is ook robuust. Wat wel gezegd moet worden is dat de kast iets dikker/hoger is dan ik gewend ben en hij ook wat “zwaarder draagt”. De afwerking is Top en ook de details zijn erg subtiel en zeer strak.

Gaat hij het winnen van de 124060 ??? de tijd zal het leren zal ik maar zeggen. Ik ga er de komende tijd van genieten en kijken of hij een plekje behoud binnen mijn collectie.

Toch even het verschil t.o.v. de Rolex 124060 welke groter is maar niet lijkt om de pols :upside_down_face:

97 likes

Eindelijk eens een mooie ferme duiker met een goede wijzerset, een stel leuke lugs met wat details er op, daadwerkelijk een onderscheidend uurwerk, en wat minder tekst. Niet veel minder tekst, maar toch. :slight_smile:

Gefeliciteerd met de PO. Hij is erg mooi, ik vind het nou al een winnaar.

11 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige NA

1 like

Van harte. Mooi zo de twee naast elkaar en hoe ze kwa maat overkomen :+1::+1:

Toevallig een paar weken geleden een paar keer gepast en blauw en zwart en ik denk dat mijn pols iets groter is waardoor de planet weer kleiner en dikker over kwam.

Veel plezier ermee :+1::+1:

1 like

Mooi koppel zo! Kunnen prima naast elkaar bestaan

1 like

Dat kan die wel. Seamaster Diver doet oprecht ook niks onder voor Sub. Alleen… de naam hè.

Veel plezier ermee.

1 like

Prachtige aanwinst deze Seamaster Planet Ocean! Van harte en ik wens je er veel draagplezier van. :blush: :+1:

1 like

Twisted lugs is toch net wat mooier… :+1:

1 like

Beide tophorloges, ieder met zijn specifieke kwaliteiten. Dé eyecatcher van de PO vind ik toch wel de ceramische wijzerplaat :ok_hand:

6 likes

Mooie aanwinst!

1 like

Dank je, ben ook wel onder de indruk van het geheel :+1:t2: het mooie is dat als je kijkt naar de tijd dat onder elke andere hoek het aanzicht weer anders is. De wijzerplaat en de wijzers “spelen” constant met de lichtinval :grin:

1 like

Is de Rolex groter?! Zou je niet zeggen als je het bekijkt.

2 likes

Inderdaad zou je het zo niet zeggen :thinking: de Omega is 39,5 en de Rolex 41. Nu is de opbouw van de kast van de Omega wel anders, soms zeggen cyfers ook niet altijd alles :wink:

Prachtige NA. Ook gaaf zo naast de sub te zien.

1 like

Hele mooie PO. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like

Dat dikker/hoger is op het 1e gezicht, met mijn dunne polsjes, wel een dingetje van deze Seamasters denk ik. Op het oog in elk geval… Maar ik zou zeggen dat ie de competitie wel aan kan, mooi klokkie!

1 like

Gefeliciteerd.

1 like

mooi stel

1 like

Mooi Ralph,ben benieuwd hoe hij bevalt :blush:

1 like

Ikzelf ook :face_with_hand_over_mouth:

1 like