Dank Robin! Je hebt hem wel mooi op maat gekregen dus? Blijft ook mooi
@Fate_Amenable_To_Change nog een paar foto’s met slechte belichting ter illustratie. De sluiting van de Omega is toch een stuk fragieler dan die van de Santos. Maar daarvoor niet minder comfortabel dus
Fantastisch horloge!
Heb er in een verleden eens naar gekeken, niet gevonden, niet meer aan gedacht.
Dit horloge zou oprecht een end-game zijn voor mij!
Geniet er heel erg van!
Schitterende NA
Reden genoeg om er opnieuw naar op zoek te gaan! Wie zoekt die vindt, af en toe komt er wel eens eentje te koop
Bedankt iedereen voor de warme reacties! Weer even rustig op de bank na een lange dag, met de Railmaster uiteraard
Zelden in goede staat en meestal voor de absolute hoofdprijs.
Ben nu te laat, vrees ik.
Super van genieten jij dus!
Ik heb vragen bij wat er uitziet als een soort quick adjust. Als dat een simpele gestanste vouwsluiting was had ik het begrepen, maar is dat ene deel nu uitschuifbaar? Dun is wel erg comfortabel, maar ik vraag me altijd af hoe dat het op lange termijn vol gaat houden.
Hoe dan ook zie ik wat je bedoelde. Ik kan inderdaad niets negatiefs zeggen over de bouwkwaliteit van de Cartier bracelet, al moet ik nog afwachten hoe de kast met het quick release systeem bij de lugs het over een periode van 20 jaar vol gaat houden, eerlijk gezegd. Er is iets te zeggen voor klassieke lug holes met een klassiek spriing bar (al dan niet quick release), maar het is allemaal zwaar en solide uitgevoerd.
Zo roep ik ook al jaren dat ik denk dat het veel gehate pin ‘n’ collar systeem van een goedkope Seiko bracelet volgens mij langer houdbaar is dan schroeven, wegens het strippen van schroefdraad, het mogelijk loslaten van schroeven, en zo verder.
Kwaliteit is een moeilijk te doorgronden onderwerp.
De railmaster blijft cool. Mooie proporties ook, qua wijzers en wijzerplaat. Staat je goed.
Gefeliciteerd! Mooie en ’ cleane’ horloges
Welke Santos heb je? Heb je daar ook een moie verschil foto van?
Dat ene deel schuift inderdaad uit wanneer je de sluiting opent. Het zorgt ervoor dat de totale omtrek wanneer geopend wat groter is, terwijl ingeklapt de lengte van het dubbelgevouwen deel een stuk inkort. Op zich een leuk idee, maar of het echt nuttig is?
Het vangt gelukkig niet echt veel kracht tijdens het dragen, dus ik denk niet dat het echt een probleem zal geven. Maar het maakt de sluiting nodeloos complex en dat zal de reden zijn dat het weer afgevoerd is gok ik
Nog zoiets en inderdaad hetzelfde met schroefjes. Het is soms de boel onnodig ingewikkeld maken, ik ben er ook niet altijd voor. Ik heb de Santos band wel nog maar 1 keer eraf gehaald denk ik… dus als je het niet veel gebruikt, zal het niet slijten. Maar als je elke week wisselt zal het systeem ooit wel sneuvelen vrees ik.
Pinnen storen me zeker ook niet, maar gebruiksvriendelijker maken is op zich niet slecht. Geef me dan maar liever het systeem van Cartier dan de schroefjes, dat klikt mooi vast ipv draaien. Maar het werkt allemaal goed genoeg, zolang je maar weet wat je doet.
Dank! Als ik ooit alles verkoop is dit waarschijnlijk de laatste die vertrekt. Je kan er echt alles mee, meer heeft een mens niet nodig
Gaaf horloge kerel echt super. Ook heel leuk om het verhaal erbij te lezen, en alle enthousiaste reacties van HF’ers.
Ik heb de Aqua terra met dezelfde kast en uurwerk en het is absoluut mijn favoriete horloge, een echte daily voor op kantoor, vakantie, etc etc.
Hoop dat je er lang van mag genieten
De moderne 35mm. Ik heb geen goeie foto’s naast elkaar, maar deze dus:
Ook echt een fantastisch stuk qua comfort, ik heb er veel van geleerd. Het belang van een laag gewicht en een platte caseback bv
Dat komt zeker goed! Die AT is ook een topper, mijn buurman heeft dezelfde. Het is deels de inspiratie geweest om de Railmaster toch weer op de radar te zetten, naast de Explorer vorig jaar. Goed te horen dat hij bevalt
Absoluut! Hij verraste mij ook, ik probeerde hem gewoon eens uit maar de maat, slanke kast, de band… het maakte mij al snel verliefd op z’n eenvoud en perfectie. Ingetogen chique. Toen moest 'ie blijven. Een simpel zwart horloge dat dan toch zoveel klasse heeft als je wat beter kijkt, met al zn gepolijste delen tussen de matte oppervlakten.
Jouw Railmaster is erg gaaf! Denk dat ik misschien de datum zou missen, maar de wijzerplaat heeft zoveel meer om naar te kijken, dat compenseert weer. Complimenten voor je keuze en hoop dat je er net zo van geniet als ik van de mijne.
Ook wel gaaf dat je full set hebt. Eigelijk mis ik het niet, maar bij zo’n ‘for life’ keuze is het wel cool om wat toebehoren te hebben.
De Omega kast met typerende twisted lugs is inderdaad echt een heel sterk en tijdloos ontwerp. Ik kan er ook enorm van genieten
Ik ging er wel mee kunnen leven als het zonder was, maar het is inderdaad een leuke extra die het gevoel wel af maakt. Maar goed, dat is met horloges van 15-20j oud gewoon wat geluk hebben.
Blijkbaar niet al te slecht, de sluiting van mijn horloge is uit 1998 en werkt nog prima. Ja, het wiebelt ietwat want het is een gestanste plaatje maar klikt prima dicht. En daar gaat het om, toch?
Ja prachtig! Deze pas geleden ook gepast en staat hoog op mijn lijstje
#metoo.
Dat is het zeker gefeliciteerd met je aanwinst.
Gefeliciteerd met deze fantastische Omega!
Ja, hij past mij goed. De nieuwe clasp heeft intern ook nog een verstel mogelijkheid.
Overigens hoop ik echt dat deze nooit meer weg gaat
Maar ik mag niet spreken, want ik behoor tot die groep die jij beschrijft… met wel 80 horloges in bezit gehad
We moeten er blijven in geloven