NA: Omega Railmaster

Eerst een plaatje van Omega:

Al een flinke tijd gebeuren er rare dingen als ik dit horloge voorbij zie komen op ut Internet. Hartslag die overslaat, zweten, trillingen.
Geen idee waarom. Dit is namelijk niet het soort horloges wat ik normaal zou dragen. Maar wat maakt dit horloge dan zo speciaal? Het is een vrij normaal horloge, en sommigen zouden zeggen saai, maar toch doet t me iets. Ik ben er nog niet uit….

En niet alleen bij mij. Ik zag op YouTube dat er meer mensen dit hebben. Ook met de vraag: waarom?
Er is er zelf één die het een toekomstige klassieker noemde.

Omega is natuurlijk bekend van de standaard modellen. Waar ik doorgaans niet zo veel mee heb.
De Railmasters in het algemeen vallen niet zo erg op in het assortiment van Omega. En zijn daarom ook geen recordhouder kwa verkoop. Sterker nog: het model is discontinued.
En dan gaan bij mij bellen rinkelen. Ik wil geen standaard horloges. Ik wil iets anders dan wat anderen hebben.

Ik volgde al wat verkopers op C24, maar de prijs die zij vroegen was me te hoog voor een particuliere verkoper van ver over de grens.
Maar het bleef kriebelen.

Tot het moment dat ik van de week een reactie plaatste in dit topic:

Ik stond er verder niet bij stil en moved on.
Maar toen kreeg ik een PM van een forumlid met T1 die mij zei dat hij er 1 had die hij wilde verkopen, maar dat als TL1 uiteraard nog niet mocht op het forum.

Zoals vaak gaan er alarmen af bij TL1. Want dat zijn de beginnelingen die nog veel moeten leren, of handelaren die op het grootste Horlogeforum denken dat ze lekker kunnen gaan verkopen. Dus je weet nooit waar je mee te maken hebt.
Maar niets van dat alles. Het gesprek was zeer prettig. En binnen no time had ik duidelijke foto’s in m’n inbox van horloge, certificaten en doos, en waren we het snel eens over de prijs, tot ieders tevredenheid.

Vanmorgen vanuit het westen naar het oosten van het land gereden om het horloge te bekijken.
Ontvangst met koffie, en m’n zoon naast me om me te ondersteunen (ik wil nog wel eens te enthousiast worden, en deze keer moest ik echt goed kijken of de 40mm niet te klein was voor mijn pols. Maar dat was absoluut niet het geval).
En wat was het een prachtig ding! Volledig in nieuwstaat voor een horloge uit 2023 zonder ook maar 1 butsje of krasje.
Het enige wat het horloge niet had was de nylon fabric & leather herringbone band. Het horloge was op staal. Dat was wel een dingetje voor mij.

Ik houd niet van staal. Ik vind dat het een horloge vaak te saai maakt, hoe comfortabel de bracelet ook is. En ik vind die Omega strap ongelofelijk mooi.
Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en heb het toch gekocht. Ik hoop eigenlijk dat ik de band nog ergens kan vinden, wat heel lastig zal worden ben ik bang. Ik moet nu naar een mooie band op zoek. Ik heb wel wat gevonden wat de herringbone pijn een beetje kan verzachten maar die moet nog binnen komen.

Na dit verhaal, de plaatjes.
De eerste 3 zijn van de verkoper mét de stalen band, daarna wat foto’s van mij met een noodstrap.

Het laat goed zien wat de wijzerplaat doet (van zwart, naar grijs en dan door naar zilver.

IMG_3633

130 likes

Mooi, gefeliciteerd!

1 like

Topper enjoy !

1 like

Leuk hoe mijn topic tot je NA geleid heeft. Geniet er van!

1 like

Prachtig! Heel veel draagplezier.

1 like

Mooie aanwinst :ok_hand:

1 like

Schitterend horloge, genieten!

1 like

Hele mooie! Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Allereerst gefeliciteerd met deze mooie NA. Ik moet alleen wel om dit stukje gniffelen.

Ik zou zelf namelijk graag een 36mm Railmaster ooit aan de verzameling willen toevoegen. Ze zijn alleen rete zeldzaam en daardoor rete duur…

2 likes

Mooi hoor, John! :ok_hand:

1 like

Prachtige aanwinst, veel draagplezier!:ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Hij is prachtig :star_struck:
Veel succes met het zoeken naar de band.
Geniet ervan.

1 like

Prachtige NA!
Proficiat!
Geniet ervan!

1 like

Op staal toch ook wel erg mooi hoor :wink::ok_hand:t3: Gefeliciteerd!

3 likes

Wat een prachtig ding! Die wijzerplaat heeft echt wel iets bijzonders. Ik hoop dat je de herringbone band kan vinden, dan is 'ie echt af :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst.

1 like

Gefeliciteerd!! Super mooi horloge. Ben er zelf ook naar op zoek momenteel. Lastig te vinden in NL en vind het nog een ding om iets in het buitenland te bestellen voor dit geld.

1 like

Mooi, heb deze ook gehad. Net niks voor mij, maar wel tophorloge👌🏻

1 like

gefeliciteerd John met deze mooie Railmaster, soms zit het geluk in een klein hoekje :smile:. Wens je er natuurlijk veel draagplezier mee :+1: :ok_hand:.
En wie weet krijg je straks van een TL-1 lid wel de herringbone band aangeboden :smile:

1 like