NA: Omega Seamaster 1948

Naar deze zat ik al een tijdje te loeren. Door een dealtje met een inmiddels bij mij bekend en gewaardeerd forumlid, heb ik hem gisteren kunnen bemachtigen. Splinternieuw in de stickers.

Het betreft de Omega Seamaster 1948 Co-Axial Chronometer Small Seconds.

Dit horloge is gelanceerd ter viering van 70 jaar Seamaster en is een eerbetoon aan de Seamasters van weleer. Er zijn vier versies. Een versie met centrale seconden en wat sportievere wijzers en deze versie met kleine seconden en lange, meer klassieke wijzers, beide in staal. Daarnaast beide versies met gouden markers en wijzers en gouden rotors met een platina kast. (Voor die laatste twee moet je wel ruim 40K neerleggen).

Mijn versie heeft dus de kleine seconde op 6 en is uitgevoerd in staal. Wijzers en opgelegde markers in witgoud.

Met 38mm is dit horloge lekker draagbaar. Hij oogt qua design klassiek. De wijzers en opgelegde markers zijn erg klassiek en charmant. De wijzerplaat kent heel dunne ‘tramrails’ aan de rand en heeft een heel klein beetje structuur/‘grain’.

De kast is aan de zijkanten deels gebrushed en deels gepolijst. De lugs volledig gelpolijst. Een mooi geheel zo. Het saffierglas is licht gebold en staat een tikje ‘op’ de kast. Aan de achterkant een zichtbodem met gelaserde opdruk van een boot en het eerste straalvliegtuig dat de Engelsen gebruikten, als een homage aan de zeelieden en piloten waar deze horloges ooit voor gemaakt zijn. Dit ontneemt het zicht op het uurwerk enigszins. Het is nog goed te zien, en goed afgewerkt, maar geen staaltje van handmatige perfectie. Machinale perfectie eerder.

Uurwerk is automatisch en co-axiaal en Metas gecertificeerd.

Het horloge komt in een (gelukkig) normaal bemeten doos met vintage looks. In de doos onder meer twee extra banden (leer en nato). Hij zit standaard op een nubuck middenbruine band gezet, met als extra een donkerblauwe (weinig indrukwekkende) band en een nato. Er zit 1 gebrushte gespsluiting bij met gepolijst vintage Omega logo.

Al met al een zeer stijlvol ding vind ik, met een flinke vintage vibe. Kwaliteit straalt ervan af. De frisse witte plaat met de prachtige opgelegde markers en dunne wijzers stelen de show.

Hier wat plaatjes dan:

112 likes

Heel erg gaaf, mooie klok! Vergeet zeker niet je individuele METAS resultaten te bekijken op de Omega site. Toch leuk om te zien :wink:

https://www.omegawatches.com/customer/account/login/referer/aHR0cHM6Ly93d3cub21lZ2F3YXRjaGVzLmNvbS9teW9tZWdhL21ldGFzL2Zvcm0tcmVm/?SID=31e6roo3u09p3cb0tmr21mtsj2

1 like

Mooi … heel mooi !

1 like

Gefeliciteerd.
Mooi horloge!

1 like

Heel mooi deze Tom, geniet van je aanwinst!

1 like

Zeer mooi! Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd met je NA! :+1:

1 like

Mooi hoor :ok_hand:t4:

1 like

Gave aanwinst! Geniet ervan! :smile: :+1:

1 like

Hij is mooi! De vintage uitstraling heeft ie zeker :+1:

1 like

Ik had het elders al geroepen, wat een lekkere Seamaster. Ik vind hem héél fraai! Geslaagde knipoog naar het verleden. Veel draagplezier! :ok_hand:

1 like

Zéér mooie Seamaster Tom. Geniet ervan.

1 like

Nice!! Gefeliciteerd met deze schitterende aanwinst!

1 like

Beauty, vond deze bij de introductie ook supergaaf!

Van harte Tom!

1 like

Heel stijlvol! Geniet ervan :ok_hand:t2:

1 like

Mooie aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd, zeer stijlvol en tijdloos horloge!

1 like

Mooie aanwinst, gefeliciteerd!

1 like

omega heeft over het algemeen mooie horloges, :+1:
maar deze …… :star_struck:
om echt jaloers op te worden, althans ik :astonished: :smile:
enkel, ik deed er het bruine lederen bandje terug op, zoals op foto 1 :+1::star_struck:
geniet ervan, proficiat :smile:

1 like

Mooie aanwinst met vintage looks; veel plezier ermee!

1 like