NA: Omega Seamaster 25318000

Allereerst aan diegenen die meegedacht en meegeholpen hebben, alle dank voor jullie inbreng.

Vorige week was het voor mij zover, toen kon ik eindelijk mijn Seamaster 25318000 in ontvangst nemen. En wow, wat ben ík blij met dit horloge. Dit is namelijk exact wat ik zocht!

Een beetje spijt kreeg ik wel toen ik de opvolger van deze Seamaster met keramieke bezel vorig jaar heb verkocht, die stond me goed, vooral gave dial maar voor mijn pols misschien iets teveel “horloge”. Echter, om hetzelfde Seamaster horloge dan maar weer eens te kopen vond ik te makkelijk.
Daarop kwam ik al snel uit bij de voorloper, de Omega Seamaster 25318000. Nu na een week dragen, deel ik graag waarom dit horloge zo waanzinnig voor mij is:

• de bezel is licht verkleurd en bijna lichtblauw, voor mij veel mooier dan het normale “harde” blauw
  • de Seamaster staat voor mij goed op een NATO, mooier dan met een standaard band
  • de wijzerplaat heeft de bekende “golfjes”
  • lume is prachtig, houdt het m.i. langer vol dan de opvolger met keramieke bezel
  • de dikte van 12mm maakt dat ik deze Seamaster kan dragen onder een overhemd of trui, de huidige Seamasters zijn dikker (13,5mm) en groter (42mm) en maakt dit wel lastiger
  • grappig om terug te zien in sommige James Bond films
  • het horloge heeft lichte gebruikerssporen, makkelijk weg te halen bij een servicebeurt maar ik vind het wel mooi

Dit horloge is voor mij genieten! Foto:

38 likes

Gefeliciteerd met dit prachtig exemplaar! Waar heb je ‘m uiteindelijk gevonden?

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

1 like

Gefeliciteerd !
Prachtig horloge maar dan wel op staal.
Ik heb hem nieuw gekocht bij die James Bond film Gaat nooit meer weg.
En de chrono ook. Is ook heel mooi.

5 likes

Top maat voor de wat minder lompe polsen :wink:

5 likes

Alleen met Pierce Brosnan :wink:

1 like

De mooiste Seamaster!

5 likes

Het is een leukertje veel plezier ermee

1 like

Gefeliciteerd met dat mooie horloge👌

4 likes

Eindelijk :wink: en wat een mooi ding!

1 like

Altijd goed!:+1:

1 like

Dank voor alle leuke reacties!! :smiley:

Misschien dat ik 'm morgen op staal ga doen, eerst even stalen bandje laten inkorten.

1 like

Heel veel plezier ermee!

1 like

Van harte met je nieuwe aanwinst! :smile: :+1:

1 like

Gefeliciteerd, staat ook hoog op mijn lijstje! Maar ben er nog niet uit welke Seamaster het moet worden :thinking:

Geniet er van!

1 like

Een klassieker. Veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd ! Vind het zelf ook een topper. Na veel vintage horloges te hebben verzamelt is dit (samen met de GMT 300) het enige ‘moderne’ horloge. Vind hem prachtig

4 likes

Nogmaals, dank voor de leuke reacties. En nu op stalen band ook heel fijn te dragen!

1 like

Ik vind t misschien wel de gaafste metalen band.

1 like

Dat is nou aardig. Bij mijn 25318000 Seamaster zat een Omega box die niet aan te raken was, want anders zat je simpelweg direct onder de rode verf.
Al zoekend op het forum kwam ik op dit topic uit waar forummer @royke74 een perfecte behandeling heeft gegeven aan een andere Omegabox, die dezelfde mankementen had als mijn box.

Na bericht te sturen gaf @royke74 mij aan dat het geen probleem was om mijn box ook onder handen te nemen, en met succes! Ik heb nu net mijn vintage Omega box weer retour - die destijds verkocht is bij het horloge - die ik nu weer kan gebruiken. Nogmaals veel dank @royke74!!

2 likes