NA omega seamaster 2561.80 midsize met Patina

Hij is binnen hoor: de Seamaster 2561.80 midsize.

Wat me vooral gelijk weer opvalt is de kwaliteit. Elke keer als ik horloges in het hogere segment koop, merk ik toch altijd weer dat je dit terug ziet en voelt. Een belachelijk comfortabele bracelet bijvoorbeeld. Maar ook de wijzerplaat met golven; prachtig subtiel en eigenlijk mooier dan recensies en filmpjes. Ik weet nog niet of het een blijver is (op de een of andere manier wil ik dat het bij 12 horloges ophoudt) maar nu voelt ie perfect. Het is ook wel een uniek model: door het vele zonlicht heeft hij heeft een lichter blauwe kleur bezel en mooie crème patina. Ik vind dat een prachtige combi en heb wel eens nieuwe horloges gekocht met faux patina, maar dat haalt het niet bij deze real thing…

Een Quartz vind ik ook wel eens leuk. Zeker omdat je m dan makkelijk kunt pakken in de zomer.

Heb nog wel wat vragen:

Kan ik de waterdichtheid gewoon laten checken bij een normale horlogeverkoper/juwelier?

En hoe vinden jullie m “on the wrist”? Ik heb de midsize gekocht, maar overweeg eventueel de grotere versie.

Foto’s:

34 likes

Ja dat is mogelijk, maar de meeste kunnen alleen tot 100m (10 bar) testen.

Vind ‘m om eerlijk te zijn best klein. Een formaat groter zal jou beter staan. Neemt niet weg dat dit idd een super mooi horloge is.

2 likes

Godverdorie, ik vermoed dat ik weet via welk kanaal je ‘m hebt gekocht. Ik heb getwijfeld, de patina op de wijzers ziet er op jouw foto’ s veel minder dramatisch uit dan op die van de (vermoedelijke)verkoper :slightly_smiling_face:!
Geniet ervan, leuk model en een leuke maat :ok_hand:!

1 like

Lekker horloge! Absoluut prachtig! Gefeliciteerd :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd . Ik zou toch gaan voor de grotere versie.

1 like

Prachtige klok :ok_hand: gefeliciteerd

1 like

Haha, ja klopt, vind ik ook. Hij is mooier dan op de foto’s van de verkoper…

1 like

Ik dacht eerlijk gezegd dat ie vochtschade had gehad maar op jouw foto’s lijkt dat helemaal niet zo. Ik vloek ondertussen in 7 talen hier, goeie deal gescoord :ok_hand: :beers:!

1 like

Dieper dan 100 meter ga ik sowieso niet… dan is zo’n test voldoende toch voor een zomerse duik?

1 like

In principe wel maar ik zou het afraden. Blijft toch een wat ouder model van ongeveer 25 jaar oud. Geen idee hoe het zit met de pakkingen etc. Ik zou daar een andere horloge voor gebruiken. :grin:

1 like

Of lekker laten servicen bij Omega. :ok_hand:

1 like

Ja kan. Gaat honderden euro’s kosten en hopen dat ze je wijzerplaat met patina niet vervangen voor een nieuwe. :rofl:

2 likes

Ik wilde de sfeer niet bederven dus ik zei dat er maar niet bij. :grimacing:
Maar idd, richting de 500 euro en de wijzers vervangen ze ook. :crazy_face:

2 likes

500 euro voor een nieuw uurwerk, nieuwe plaat en nieuwe wijzers. Topdealtje!

Maar: erg tof ding!

2 likes

Prachtig! Beetje (te) klein inderdaad imho.

1 like

Een Seamaster met karakter. Mooi! :slight_smile:

1 like

Mooie aanwinst!
Je kunt even bij een horlogemaker langsgaan die een waterdichttester heeft om het te checken.
Maar dan nog zou ik er niet mee gaan zwemmen zonder dat je weet wat de staat van de pakkingen is.

Je kunt bij een Omega servicecentre een basisservice laten uitvoeren voor de waterdichtheid dan is een full service niet nodig tenminste als het uurwerk nog goed is.

En Omega is geen Rolex, tenminste als je het laat doen bij een servicecentre kunt je best met de horlogemaker afspreken dat wijzerplaat en wijzers behouden blijven indien dit niet noodzakelijk is om te vervangen.

2 likes

Klopt, basisonderhoud, daar zitten kronen en pakkingen in, ook de veer(?) van de bezzel.
Kost dacht ik rond 200 euro met test waterdichtheid.

1 like

Je krijgt een complete servicekit aangeleverd zit ook bezel veer en clickspring in.

1 like

Alleen in de zomer? :smiley:

1 like