NA: Omega Seamaster 300

Mooi geniet ervan :slight_smile:

1 like

Mooi deze Omega!

1 like

De sub kent maar 2 modellen grofweg. Een met en een zonder datum. Door de jaren heen is de sub elke keer een beetje aangepast, maar het model is ongewijzigd. De seamaster kent echt heel erg veel verschillende modellen. Het is iedere keer een compleet andere klok.
De omega’s die ik heb gehad of weleens gepast heb hadden niet het kwaliteitsgevoel dat ik bij Rolex heb. Maar op een of andere manier vind ik deze er wel heel degelijk uitzien op foto’s. Nooit omgehad overigens, vandaar dat ik me dat afvraag.

1 like

Mooi! Stond ook op mijn verlanglijstje maar blijkt te groot te zijn voor mijn pols
helaas. De PCL’s vond ik wel meevallen maar maakt m wel shiny. Er zijn op andere fora topics waar eigenaren de PCL’s hebben laten brushen. Met zeer mooi resultaat moet ik zeggen.
Maar geniet van je aanwinst!

1 like

Vergelijken is lastig. Bij Rolex heb ik zelf vaak het idee dat je er met een tank overheen kunt rijden. Zeker bij modellen zonder glimmend polijstwerk.

Ik denk dat je objectief weinig kunt inbrengen tegen de kwaliteit van de Omega. Bijzonder fraai afgewerkt. Alles voelt even stevig als bij een Rolex. Enkel door de gepolijste delen ga ik er allemaal wat voorzichtiger mee om. Een kras is ook meteen goed zichtbaar.

Over het uurwerk is in vergelijking met Rolex ook al heel wat gediscussieerd. Feit is dat het coaxiale uurwerk van Omega wel erg hoogwaardig is. Ook nog bestand tegen straling trouwens.

Dit model geeft door zijn relatieve eenvoud qua ontwerp bij mij wel een extra gevoel van degelijkheid. Zit allemaal tussen de oren natuurlijk.

Ik vind het voor mijn pols een van de mooiere duikers van dit moment op staal.

1 like

Heel gaaf! Ik had die trilogy-uitvoering van de Seamaster ook wel wat voor jou gevonden als ik jouw smaak een beetje probeer in te schatten.

2 likes

Correct!

2 likes

En die wil ik nu dus weer door de 19mm lugs :slight_smile:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze oogstrelende aanwinst!!
Een fascinerend horloge van een befaamd horlogehuis!!
Ik wens je er een inspirerende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Grappig! Ik heb exacte deze seamaster ingeruild op een trilogy Speedmaster 1957

3 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!

Veel draagplezier tegewenst.

Klopt, maar historisch gezien zijn er best wel wat varianten :wink: Op detail-niveau is er best wat veranderd sinds ref 6204.

Ik zie de “Seamaster” meer als een serie. Je kunt het niet hebben over een Seamaster of bijvoorbeeld een Rolex Datejust. Das in mijn ogen te breed. Seamaster300 of Seamaster SMPC is al een stuk gerichter. Dan zijn er al veel minder varianten.

Ik zou ook voor de Seamaster300 gaan.

1 like

Hij is weer top! Geniet ervan!

1 like

Alleen degene die hem draagt jammer genoeg niet :wink:

2 likes

Toffe aanwinst Tom!

Fake vintage lume blijft bij mij een twijfelpunt, maar verder een topper!

en inderdaad gaaf op een mooie (bruine) leren band

1 like

Prachtig Tom, veel draagplezier!

1 like

Jij kent mij helemaal niet
:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Die lume valt echt enorm mee Remco. Die band komt er wel

1 like

Mooi man :ok_hand:
Meer plaatjes graag :wink:

1 like