NA: Omega Seamaster 600 uit '65

Na de aankoop van mijn Speedmaster was ik op zoek naar een dresswatch. Iets simpels, Omega, staal, eventueel een datumvenster maar zonder net zo prima.

De Constellation pie pans spraken me erg aan, maar zijn niet zo eenvoudig in goede staat te vinden. En dat was ook een wens: ik hou niet zo van andermans patina. Gebruikssporen prima, maar compleet bevlekte wijzerplaten die eruit zien alsof ze door deze meneer


zijn afgeleverd hoeven niet zo.

Al snel kwam ik uit bij het aanbod van @Lieuwedv / Balanced Watches. Omdat ik geen kenner ben, wilde ik een aanschaf doen bij een vertrouwd adres, aanbevolen op het forum.

En hier het resultaat! Een prachtige Seamaster 600 uit '65. Opgelegde cijfers op de plaat, dat zie je niet zoveel. De plaat is ook in prachtige originele staat.

Ik heb de foto’s van Lieuwe gebruikt aangezien ik dat zelf niet beter kan.





Enige minpuntje: de lugholes zitten vlak langs de randen van de lugs. Het horloge lijkt niet gepolijst te zijn, en ook zijn de lugholes zelf nog strak. Misschien een leveringsfout dus, destijds. Dit viel pas op na aankoop. Lieuwe heeft heel vriendelijk aangeboden dit op te lossen middels een kastwissel met een zelfde referentienummer. Daar ik geen ontzettende originaliteitsfreak ben, vind ik dit een prima oplossing. Daarmee alsnog dus een mooie vintage dresser uit '65!

66 likes

Schitterend horloge.

Welke diameter is dit kunststukje ?

Echt mooi!

2 likes

34.5mm. Mooi vintuts formaatje.

2 likes

Zo die ziet er nog lekker strak uit! :+1:

Mooie aanwinst!

Geniet ervan!

1 like

Zeer stijlvol klokje. Maakt me een beetje hebberig haha. Enjoy!

1 like

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Prachtig! Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

1 like

Mooi! Gefeliciteerd

1 like

Wow die lijkt wel nieuw! Veel plezier ermee :grin:

1 like

Wat een plaatje! Vooral de opgelegde indexen.

1 like

Het is echt een ontzettende knapperd ja! Er zit een heeeeeel klein beetje verkleuring tussen de drie en de vier. Op de foto’s kun je het een beetje zien, in het licht waarin ik nu zit zie je het niet.

1 like

Ik zie het ja, ach zo lang als het je niet stoort, nadeel van lichte platen…

Precies, en ik denk ook niet dat je van een horloge met dat bouwjaar kan verwachten dat het helemaal spotless is.

Erg mooi! Van harte met deze aanwinst. :blush: :+1:

1 like

Hele mooi klok! Gefeliciteerd!

1 like

Wauw, alsof hij nooit gedragen is! Prachtig horloge ook. Proficiat en veel draagplezier! :sunglasses:

1 like

Zo! Werkelijk prachtig! Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Die uurmarkers zie je maar heel weinig. Supergaaf horloge. :ok_hand:

1 like

Kijk, da’s nou mooi en klassiek. De cijfers op de plaat ook erg tof. Gefeliciteerd!

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd!

1 like