NA: Omega Seamaster Diver 300M (2220.80.00)

Goedendagdeel,

Tja … dit horloge is niet onbekend maar lange tijd door mijzelf onbemind. Door impulsief handelen in mijn bezit gekomen en een korte eerste indruk is dus op zijn plek. Tegenvaller of meevaller? Eerst maar eens wat details.

Merk: Omega
Type: Seamaster Diver 300M
Kaliber: 2500 Co-axial
Referentie: 2220.80.00
Breedte: 41mm
Hoogte: 47mm
Dikte: 13mm
Bandaanzet: 20mm
Productiejaar: 2010

Goed nu maar eens lekker subjectief een uiteenzetting van deze Seamaster Diver 300M (productsheet). Meerdere malen naar een horloge in deze prijsklasse gekeken en dus ook naar de Seamaster Diver 300M referentie 2220.80, review, en even zoveel keren afgewezen, maar waarom?

Wat sprak mij altijd al aan?
De maten, bijna perfect!
De kleur van de insert.
Het materiaal van de insert.
De opgelegde indices en logo.
De wave dial.
De link met überheld James Bond? Neuh.

Wat viel mij nu zo tegen al die tijd?
Die skeleton hands, geen fan.
Die bracelet, die tramrails, brrrr!
Foei, wie heeft bij toch wel een mooi horloge zo’n afzichtelijke band bedacht. Nou moet ik zeggen dat ik mijn oordeel heb gebaseerd op de foto’s van het internet. Vaak als te glimmend beoordeeld en gezien mijn voorkeur voor de geborstelde Oyster echt een ‘no-go’!

Waarom dan toch binnen gehengeld?
Hmmmm … dat kan ik niet echt met argumenten onderbouwen.
Vergeten dat die tramrails mij zo tegenstaan?
Blauw leuk is voor de zomer?
Ik dit horloge toch echt nog een keer moest ‘hebben hebben hebben’?
Ik het alternatief, de Black Bay, al driemaal maal in mijn bezit heb gehad?

Hoe nu verder?
Ik heb een horloge, om de een of andere reden die ik mij niet kan herinneren, gekocht wat ik nooit echt mooi heb gevonden. Maar, wacht even! Die bracelet die glimt niet, die is voor het overgrote deel gesatineerd. En wow! Dat is eigenlijk wel tof, zeker afgezet tegen het blauwe van de insert. Het geeft iets van een ‘koele’ uitstraling. En als een echte Tukker weet ik dat te waarderen. De kwaliteit van de band en de clasp is ook nog eens top en valt perfect om mijn pols (omtrek ca. 18,5 cm).
Als aanvulling voor de zomer een Zealande strap besteld. Deze vertrekt morgen uit Australië. Erg benieuwd!

Conclusie
Pfff, meevaller dus! Sterker nog, ik ben weer eens een keer van de kaart van een ‘new arrival’.

SOTC
Deze Seamaster is een fantastische aanvulling! Samen met mijn GMT-MASTER II een waardige two-piece collection! Op termijn zou ik er graag nog een chronograaf aan toe willen voegen. Een witte wijzerplaat, een Zenith. Maar eerst maar eens genieten van deze twee iconen.

Geen foto’s? Tuurlijk wel!!

65 likes

Tof verslag en erg herkenbaar wat je schrijft :+1::+1:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze getalenteerde aanwinst!!
Een schitterend horloge van een befaamd horlogehuis!!
Interessante introductie!! Leuk hoor!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooie introductie, en een prachtige nieuwe aanwinst!!! :clap:

Veel draag en kijkplezier met deze prachtige blauwe! :+1: :clap: :+1:

1 like

Zeer herkenbaar.

Ik vind het op de foto’s echt geen mooi horloge.
Maar in het echt was het op slag perfect.

Deze komt er bij mij ook nog eens, alleen weet ik niet zeker of het een blauwe wordt.

1 like

Tramrails :joy:
Gaaf verslag! :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Same! Bij mij wordt het een zwarte :+1:

2 likes

Destijds Omega’s antwoord op de Submariner. En best een goed antwoord vind ik. Ondertussen een icoon en hard op weg een klassieker te worden. Gefeliciteerd! :+1:t3:

1 like

Erg mooi, veel plezier er mee, weer een gelukkige Tukker erbij😀

1 like

Mooi man :ok_hand:

1 like

Deze zwarte Seamaster?

1 like

Tramrails? :sweat_smile: Briljant! Eindelijk een beschrijving voor iets wat me al jaren stoort.

1 like

Die tramrails bracelet is in praktijk inderdaad een hele mooie band, maar dat 007 geneuzel is voor mij echt een afknapper en een no-go.

2 likes

Eensch, marketing b#llshit!

1 like

Staat ook op t lijstje. Mooi dat de vorige aangeboden blauwe op t forum al weg was anders wellicht alsnog aangeschaft. Maar toch blijft t kriebelen telkens als ik die van hans voorbij zie komen… en dan keuze, keuzes, welke de blauwe of de zwarte en uit welk jaar???

1 like

Topper. Gaat hier ook ooit terugkomen.
:+1:

1 like

Proficiat !!
Heb zelf nog niet zo lang de midsize :sunglasses:

6 likes

Dat dus!

1 like

Ook een door mij gewaardeerd en veel gedragen horloge. Ik heb er de band vd vorige generatie opgezet!

8 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst :sunglasses: ben benieuwd hoe de strap van zealande staat!

1 like