Goedendagdeel,
Tja … dit horloge is niet onbekend maar lange tijd door mijzelf onbemind. Door impulsief handelen in mijn bezit gekomen en een korte eerste indruk is dus op zijn plek. Tegenvaller of meevaller? Eerst maar eens wat details.
Merk: Omega
Type: Seamaster Diver 300M
Kaliber: 2500 Co-axial
Referentie: 2220.80.00
Breedte: 41mm
Hoogte: 47mm
Dikte: 13mm
Bandaanzet: 20mm
Productiejaar: 2010
Goed nu maar eens lekker subjectief een uiteenzetting van deze Seamaster Diver 300M (productsheet). Meerdere malen naar een horloge in deze prijsklasse gekeken en dus ook naar de Seamaster Diver 300M referentie 2220.80, review, en even zoveel keren afgewezen, maar waarom?
Wat sprak mij altijd al aan?
De maten, bijna perfect!
De kleur van de insert.
Het materiaal van de insert.
De opgelegde indices en logo.
De wave dial.
De link met überheld James Bond? Neuh.
Wat viel mij nu zo tegen al die tijd?
Die skeleton hands, geen fan.
Die bracelet, die tramrails, brrrr!
Foei, wie heeft bij toch wel een mooi horloge zo’n afzichtelijke band bedacht. Nou moet ik zeggen dat ik mijn oordeel heb gebaseerd op de foto’s van het internet. Vaak als te glimmend beoordeeld en gezien mijn voorkeur voor de geborstelde Oyster echt een ‘no-go’!
Waarom dan toch binnen gehengeld?
Hmmmm … dat kan ik niet echt met argumenten onderbouwen.
Vergeten dat die tramrails mij zo tegenstaan?
Blauw leuk is voor de zomer?
Ik dit horloge toch echt nog een keer moest ‘hebben hebben hebben’?
Ik het alternatief, de Black Bay, al driemaal maal in mijn bezit heb gehad?
Hoe nu verder?
Ik heb een horloge, om de een of andere reden die ik mij niet kan herinneren, gekocht wat ik nooit echt mooi heb gevonden. Maar, wacht even! Die bracelet die glimt niet, die is voor het overgrote deel gesatineerd. En wow! Dat is eigenlijk wel tof, zeker afgezet tegen het blauwe van de insert. Het geeft iets van een ‘koele’ uitstraling. En als een echte Tukker weet ik dat te waarderen. De kwaliteit van de band en de clasp is ook nog eens top en valt perfect om mijn pols (omtrek ca. 18,5 cm).
Als aanvulling voor de zomer een Zealande strap besteld. Deze vertrekt morgen uit Australië. Erg benieuwd!
Conclusie
Pfff, meevaller dus! Sterker nog, ik ben weer eens een keer van de kaart van een ‘new arrival’.
SOTC
Deze Seamaster is een fantastische aanvulling! Samen met mijn GMT-MASTER II een waardige two-piece collection! Op termijn zou ik er graag nog een chronograaf aan toe willen voegen. Een witte wijzerplaat, een Zenith. Maar eerst maar eens genieten van deze twee iconen.
Geen foto’s? Tuurlijk wel!!