Witte dials zijn gewoon sexy! Heel mooi deze Omega! Geniet van je aanwinst
Dit is echt een van de mooiere Omega’s veel plezier ermee!
Prachtige horloges allebei. Ik heb meerdere horloges met een zwarte plaat en wil er graag een met een witte. Welk horloge prefereer je? Welk ‘wit’ is het mooiste volgens jou? De Omega of de Rolex?
@Gijs78 Pffff… dat vindt ik een lastige!!! Erg lastig… ondanks dat ze beide een witte wijzerplaat hebben zijn ze toch wel verschillend! Beide 42 mm… maar de Omega draagt wat kleiner door zijn rondere vorm… De wijzerplaat van de Omega leeft enorm. Daar is veel te doen zal ik maar zeggen… maar de Rolex heeft optisch de witste plaat!
De datum is bij de Rolex ook een stuk beter af te lezen door de bekende “pukkel”. Bij de Omega is dat redelijk ogen knijpen vanaf de 10e. Het datum venster is vrij smal en de dubbele cijfers staan vrij dicht op elkaar… samen met dat kleine datum venster is het echt even
Mede door de zichtbodem is de achterzijde van de Omega wel het meest aantrekkelijk!
Bij de Rolex vindt ik de oranje 24 uurs wijzer weg gaaf!
De stalen banden zijn in beide gevallen top waarbij de sluiting van de Omega het prettigst is met zijn push lock fijn afstelling.
Al met al beide horloge’s zijn prachtig met ieder zijn eigen plussen en minnen. Dit in meer of mindere mate afhankelijk van persoonlijke aspecten.
De Rolex zal het meest tijdloos zijn denk ik.
Nog wat vers geschoten plaatjes uit de losse pols… oordeel zelf
Bedankt voor de uitgebreide antwoorden en de vele foto’s! Heel nuttig! Ik dacht dat de Omega witter zou zijn, maar zoals je aangeeft is dat niet zo op de foto’s. Goed om te weten. Bij de Omega zou ik wel voor de combi met de zwarte rubber band gaan, die vind ik echt knallen
Het uurwerk kunnen zien vind ik erg leuk, maar zou niet doorslaggevend zijn. De ‘pukkel’ heb ik ook op mijn GMT, maar ik heb het idee dat het bij de Explorer wat minder opvalt, wellicht omdat het 42 mm is?
Ik ben ook groot fan van de oranje wijzer en ik denk ook dat de Explorer wat tijdlozer is, maar het prijsverschil is natuurlijk ook wel een dingetje… Blijft erg lastig!
Ben ook bang dat de Explorer uit de collectie gaat, hopelijk dit jaar nog niet in ieder geval. Spaarpotje moet eerst nog even goed aangevuld worden
De Omega is wel wit… echt wit; maar dat wordt wat gebroken door de golven in de plaat! Dat heeft deRolex niet… vandaar dat die wat witter oogt denk ik.
Nog een verschil tussen beide is de hoogte van de ronde indexen… zijn bij de Omega wat hoger.
De zwarte band van Zealande heb ik ook… maar ben begonnen met de rode De witte is echt voor komende zomer.
De datum pukkel valt misschien wat minder op doordat de bezel van geborsteld staal is en niet zwart.
Check de Seadweller…
Alhoewel… ik weet het niet; denk een kleurstelling dingetje!
Ik dacht laat ik eens niet over de prijs beginnen Maar je hebt een punt! Scheelde mij in aanschaf zo’n beetje tussen beide zo’n € 4000,00 Daar kun je echt wel een paar mooie horloge’s voor kopen. Maar dat is heel persoonlijk!
Welke je ook mocht kiezen… je maakt sowieso geen verkeerde keuze!
Dat lijkt me ook, beide hele mooie horloges! De stalen bezel spreekt me ook wel erg aan, net wat meer een ‘tool watch’ daardoor. Sowieso gaat er niks boven het om de eigen pols checken dus dat zal de volgende stap zijn als de financiën het een beetje toelaten.
Ik heb zelf een zwarte en oranje band van Everest bands voor de Sub en GMT en deze zijn ook echt fantastisch. Zealande kende ik nog niet, ga ik zeker checken!
Gelukkig maar. Heb n witte 16570 gehad en heb nog n witte Daytona, vind t wit van Rolex maar niks; echt HEMA wit…
Wat is de lug to lug wingspan van beiden?
Prachtig duo trouwens
Morgen zal ik eens een meet sessie doen
Heb je het zelf ook kunnen vergelijken met de Omega?
Nope
Schi-tte-rend
Sodeju wat een mooi horloge. Ik ben ook een liefhebber van witte platen dus helemaal top!
Heel fraai! Geniet ervan
@EVH en @Gijs78 beetje later als beloofd… maar ik heb zojuist de meetlat er even langs gehouden… ondanks dat beide 42 mm zijn is de kast van de Rolex duidelijk groter…
Sorry voor de twee laatste gedraaide foto’s
Als je ze zo naast elkaar ziet wat zijn de wijzers van de Seamaster dan toch eigenlijk gaaf.
Bedankt! Had ik niet verwacht, maar ik zie het inderdaad. De Omega lijkt wel wat dikker dan de Explorer. Nier per se een probleem, maar wel iets om rekening mee te houden. Al draag ik meestal hoodies en tshirts dus het maakt ook eigenlijk weinig uit