NA Omega Seamaster erfstuk

Achteraf bleek dat hij het horloge na 2008 nog wel enkele keren gedragen heeft, tijdens bruiloften en zo. Maar inderdaad niet vaak.

1 like

Ik was heel erg verrast en blij! Vooral omdat de familie wilde dat het horloge uitsluitend naar een echte liefhebber mocht.

2 likes

Wat ik bedoel, als je dit horloge regelmatig gaat dragen is een servicebeurt geen overbodige luxe :wink:

Los van het feit of hij in die 17 jaar nou wel of niet ooit gedragen is, die olie is allang niet vloeibaar meer. Mooie getallen op een timegrapher zeggen erg weinig over of een uurwerk service nodig heeft.

Maar ik weet niet of je hem regelmatig gaat dragen. Als het alleen met kerst wordt is de toegevoegde waarde van een servicebeurt niet heel groot :grin:

4 likes

Ik ga 'm regelmatig dragen en echt niet alleen omdat ik dat beloofd heb, ik vind 'm zo mooi!

Ja dus dan maar op zoek… W&V heeft me nooit teleurgesteld maar ik vrees voor een stevige officiële prijs.

2 likes

Ja daar ben ik ook wel bang voor :face_with_peeking_eye:

1 like

Mooi

1 like

Heel mooi en genereus, maar zou hem wel laten servicen. Het is een chronometer uurwerk, met het verhaal inachtneming verdient dit een solide onderhoudsbeurt en eens gedaan weer klaar voor de komende jaren.

2 likes

Je kan altijd even kijken bij @peterlc.

Natuurlijk niet omega certified, maar ik ben goed door m geholpen.

3 likes

Ja ik ken 'm van het HF, Peter en jij waren de eersten die ik ontmoette toen ik mijn profiel aanmaakte vanwege mijn Tissot erfstuk.

Alleen service is voldoende, mankeert verder niets.

Peter is Breitling Certified als ik het goed heb, een prof dus.

1 like

Certified weet in niet. Bij / voor Breitling geserviced wel.

3 likes

Even afwachten tot hij reageert, begreep dat hij het ook druk heeft.

1 like

Allemaal tegenwoordig

1 like

Blijkt dus zo te zijn. Gelukkig maar. Voor zover ik weet staan deze caliber beter bekend dan die 1000 serie. Ook wat servicen betreft.
Prachtige erfenis Folkert!

2 likes

Ja dat was nog eens een aangename verassing vandaag! Ik vind het een heel mooi en ingetogen horloge. Mijn eerste omega en dan zie je toch wel de klasse die er vanaf straalt.

1 like

Ben echt Breitling Certified. De pest is - de kleine lettertjes. Ik ben dat alleen als ik in een Breitling atelier werk. :upside_down_face:

De Omega is dus geserviced in 2008. Is nu echt hoog tijd hoor. Moet mijn zelf in 2021 geservicede JLC Memovox (rond 1954) ook weer een kleine beurt geven; echappement op-piepen is hopelijk voldoende. Die ouwetjes hebben - lijkt wel - vaker service nodig dan recentere horloges. Haperende centrale secondenwijzer is een bekend probleem bij vintage Omega. Ik kan er goed mee uit de voeten. Sleepveertje bijbuigen (zonder dat-ie breekt), meerdere malen testen, en precies goed smeren. Is een kunst op zich. Maar voor eind oktober neem ik even niks meer aan; moet zelf ook nog op zomervakantie! :smiling_face:

5 likes

Fantastisch! Koesteren. :+1:

1 like

Groot gelijk. Hij is prachtig :star_struck:

1 like

Heel mooi!!! Veel plezier ermee.

1 like

Heel veel draagplezier toegewenst :+1:

1 like

Heel mooi
Geniet ervan

1 like