NA Omega Seamaster erfstuk

Vandaag een mooi erfstuk verkregen onder voorwaarde dat ik 'm nooit verkoop en ook echt regelmatig ga dragen. Het is van een echte liefhebber geweest maar erfgenamen hebben helemaal niets met oude horloges. De wens van de familie is dan ook dat een liefhebber er nog iets aan heeft in plaats van dat het de komende jaren doelloos in de kast ligt. De marktwaarde is ze bekend maar ze willen enkel dat ie in goede handen komt.

Uiteraard ga ik dit mooie horloge regelmatig dragen en wat ik van de familie weet (bon plus oud glaasje en wat tandwieltjes aanwezig) is dat het horloge in 2008 geserviced is en daarna nauwelijks gedragen, heeft dus 17 jaar stil gestaan.
Service uitgevoerd door juwelier Strego in Hilversum, staat op de bekende HF kaart zag ik net, dat stelt me gerust.

Ik ben er heel blij mee uiteraard en ondanks de 35 mm staat ie goed op mijn 17,5 cm pols.

Ik heb geen idee welk type het precies is en hoe oud maar dat weten jullie vast wel.

De TL licht foto doet 'm geen recht maar alvast wat plaatjes:

Geen idee welk kaliber, het is een automaat zonder hacking en met datum snelverzet door de kroon in de 2e stand te trekken, bij elke klik van stand 1 naar 2 klikt de datum 1 verder, draaien aan de kroon heeft geen effect op de datum.
Het opwinden voelt heel soepel en klinkt wat apart maar wel precies hetzelfde als mijn Tissot 2481 automaat.
Het horloge tikt op 19800 BPH en de secondewijzer lijkt heel onregelmatig te lopen. Het gekke is echter dat het uurwerk zelf goed lijkt te lopen en het houd de tijd goed.

Verder zit er nog een (Originele Omega?) BOR bij maar die is incompleet en lijkt tot de draad versleten. Voor nu zit ie op een aardig Hirsch bandje.

70 likes

Heel mooi ding, idd nooit verkopen!:wink:

Enne, gecondoleerd!?

Het lijkt mij een 168.0061 te zijn.
De band is wellicht de moeite om op te knappen.

2 likes

Loopt ook nog eens een keer zeer netjes zie ik…

1 like

Hele mooie Folkert, deze kan je met trots dragen. Fijn dat ze aan jou hebben gedacht :+1:

1 like

Mijn beste,

Een gedenkwaardige aanwinst,
deze schitterende Omega!!
Draag hem met eerbied.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtige seamaster.

1 like

Mooie hoor :+1:

1 like

Lijkt er inderdaad op, met deze wijzers zou het dan een model uit 1973 zijn volgens
https://www.omegawatches.com/nl-nl/watch-omega-seamaster-omega-st-168-0061
Alleen klopt het kaliber nummer 1011 hier niet want dat zou op 28800 tikken en deze doet 19800.

Zou het geen “Omega Seamaster Chronometer 168.024 w/BoR bracelet” kaliber 564 Chronometer zijn?

1 like

Ik denk het wel.

Inderdaad de Seamaster Chronometer met ref.168.024 met CAL. 564

Exact hetzelfde horloge is net verkocht hier zie ik. :slight_smile:

https://www.horlogeforum.nl/t/omega-seamaster-168-024/573301

4 likes

lijkt me eerder een 166.010 te zijn met cal. 565
mooi horloge in ieder geval!

groetjes van zijn broer/zus/neef. ook een 166.010 maar dan met andere wijzerset (gecheckt aan binnenzijde van het deksel). er zijn destijds veel variaties geproduceerd met verschillende wijzerset, chronometer, met crosshair, …

4 likes

Inderdaad! Alleen heeft de mijne geen datum loep (wat ik ook helemaal niet erg vind). Even gekeken maar er zit een Omega symbooltje in het glas dus dat is origineel.

Die komt op details inderdaad nog meer overeen…

En kasten blijkbaar, mijn kast is helemaal mat, alleen de bezel gepolijst.

1 like

Leuk! Mooi horloge inderdaad!

Het betreft zoals hier benoemd de 168.024 met caliber 564.

De 166.010 is bijna hetzelfde horloge, maar dan met de 565 caliber = non chronometer.

Fratello heeft hier dus het verkeerde serienummer aan de chronometer versie gehangen.

Geniet ervan!

4 likes

@fdpg1963 je zou de caseback er eens af kunnen schroeven, is super gemakkelijk. aan de binnenzijde van de caseback staat het ref.nummer + op het uurwerk staat het caliber. zoals @Aus zegt zal het inderdaad wel ref 168.024 zijn

3 likes

het zijn de erfstukken die meestal wel een meerwaarde hebben,
draag hem met plezier

3 likes

Heel veel plezier ermee, mooi horloge!!:watch:

1 like

Tres cool! Inderdaad iets om met trots te dragen nog vele jaren!

1 like

Ik kom niet verder dan banden wisselen, alleen een Vostok draai ik open. Deze loopt zo mooi (zie hierboven) dat ik het van jullie aanneem.

1 like

Dat is een leuk cadeau! En natuurlijk doe je zo’n prachtig horloge nooit weg.

1 like

Gefeliciteerd met deze bijzondere aanwinst :+1:

Maar:

Dan moet hij dus geserviced, die olie is allang weer uitgedroogd.

2 likes