NA: Omega Seamaster Memomatic

Inmiddels in the house, na een servicebeurt en montage van de correcte (via het forum) gevonden 1170 band en 618 endlinks. Die laatste kunnen nog wat strakker tegen de kast, maar het wordt een vrijwel NOS correcte combinatie zo.

Dit kastmodel is het meest schaarse model, alleen uitgebracht in Duitsland en de UK. Horloge is van de eerste helft jaren '70. Oordeel zelf!

28 likes

Ziet er schitterend uit!

Kun je nog wat vertellen over hoe hij werkt? Ik zie een kroon en een pusher.

Prachtig horloge! Veel plezier ervan! Ook ik ben wel benieuwd hoe hij werkt

De boveste “pusher” is eigenlijk als kroon gebruiken. Daarmee wordt zowel de minuten als uurverstelling voor de wekker gedaan (dubbele streep en driehoek op de middelste schijf). De kroon verstelt uiteraard de tijd. Daartussen zit nog een verzonken pusher om de datum te verzetten.

Ingenieus.

En de kroon windt dan een of twee veertonnetjes op?

Eén. Dus niet de hele dag met de wekker spelen…

Gaaf!
Veel plezier ermee!:+1:

Cool! Ik had onlangs ook een vrij hoog auto-bod op een memomatic uitgebracht op een veiling in de UK. Kwam er net op tijd achter dat ze niet aan verzenden deden, maar dat alle kavels persoonlijk moesten worden opgehaald. Kon mijn bod nog net aanpassen gelukkig. De memomatic ging toen even niet door. :smile:

Schitterend! Echt schitterend! Waar heb je die gevonden?

gr. Joep

Mooi geworden zo !! Die band staat er mooi op en idd helemaal NOS compleet
Gr roel

Bij horlogemaker in Bussum. Mazzeltje!

1 like

Mooie Omega, proficiat!

Ik vind hem erg mooi.

Ik wilde eigenlijk dat ik dit topic niet had bekeken want nu moet ik hem ook hebben

Haha…succes met zoeken naar een mooie!

Erg mooi! Geniet er van.

Echt een mooie klok!

Heel gaaf en één van mijn favoriete vintage horloges.

1 like

Hoho, het is een alarm, geen wekker! Bedoeld namelijk voor de zakenman om niet te laat op zijn vergadering te komen :wink:

1 like

Oh! Ik wilde hem tijdens vergaderingen gebruiken zodat ik op tijd weer wakker word.

2 likes

Niet veel van gemaakt. Interessant uurwerk. Fraai vormgegeven wijzerplaat en kast. Hartstikke vintage en toch ondergewaardeerd. Raar eigenlijk…

1 like