Zondag 2 juni, beetje rare dag…
Allereerst de trouwdag van mijn ouders, altijd een moment om stil bij te staan ook al is mijn vader sinds 1997 niet meer bij ons.
's-Ochtends om 10.00 uur een afspraak met een sympathiek forumlid Serge (@Dpvh), hij kwam de Omega Constellation van mijn vrouw ophalen. Een verrassingscadeau voor zijn vriendin. Wat een gulle actie!
Twee uur later een WhatsApp bericht, het horloge viel gelukkig in de smaak
Hopelijk vindt Serge het niet erg dat ik deze foto deel

Tijdens de verkoop uiteraard over horloges gepraat, ik vertelde Serge dat ik stiekem weer aan het kijken was voor een nieuwe aanwinst, maar (zoals velen) twijfelde over nut en noodzaak.
Afijn, het zaadje was alweer geplant .
Na twee eerdere Planet Oceans in bezit te hebben gehad (2500D 45,5mm en 2500D 42mm) bleef ik altijd met een schuin oog naar Omega kijken, ik vind veel modellen mooi en de kwaliteit is vrijwel altijd top.
“Toevallig” stond er sinds kort een Omega Planet Ocean 39,5 mm te koop in het blauwe gedeelte, een mooi exemplaar met het Omega 8800 uurwerk.
Lang verhaal kort: berichtje naar @GMTplus1 gestuurd, hij bevestigde dat het horloge nog te koop was.
Afspraak gemaakt om nog dezelfde middag het horloge te kopen en af te halen bij Rik thuis.
Ik was sowieso van plan om een ritje op de motor te gaan maken, dus kon het mooi combineren met de aankoop.
Rik waarschuwde me wel dat het een groot en zwaar pakket was, dus voor de zekerheid mijn verstelbare rugzak omgedaan.
Uiterst vriendelijke ontvangst door Rik, uiteraard een gesprek over horloges en andere dingen die ons zoal bezig houden.
Tijdens het gesprek het horloge bekeken en omgedaan, de deal was snel beklonken en Rik heeft, heel attent, ter plaatse de stalen band op maat gemaakt.
Weer heelhuids thuis gekomen (de Seamaster in de rugzak werd op de motor spontaan een Speedmaster ).
Vandaag pas tijd gevonden om foto’s van de nieuwe aanwinst te maken.
Wat een geweldig horloge!
Sorry Rolex Explorer en Tudor Black Bay 58, jullie gaan voorlopig de kluis in want de Planet Ocean is niet van de pols te slaan .
Hier nog groepsfoto’s van de huidige “collectie”:
@GMTplus1 Dank je voor de soepele, snelle deal en de gastvrije ontvangst!
@Dpvh Het is jouw schuld!