NA: Omega Seamaster Professional 300m Ceramic Co-Axial Black

Hallo allemaal,

Wat een fantastische dag! Zojuist na drie weken vakantie in Israël, Nicaragua en Costa Rica via een omweg naar huis gegaan met een tussenstop bij een bekende juwelier in Nijmegen om aldaar mijn Omega Seamaster 300m Ceramic Co-Axial in het zwart op te halen. Na afgelopen december de Speedy Pro te hebben aangeschaft was dit het volgende horloge op mijn verlanglijstje en wat ben ik ontzettend blij dat ik deze vandaag aan mijn collectie mag toevoegen! In mijn ogen vullen beide horloges elkaar perfect aan. Al enige tijd was ik mij op dit model aan het oriënteren. Afgelopen Baselworld is de nieuwe Seamaster Professional aangekondigd met veel ‘upgrades’ waaronder een master chronometer movement en de herintroductie van de wave dial. Al snel werd mij duidelijk dat het het huidige model zonder wave dial toch meer mijn voorkeur had. Dit vanwege een rustigere en in mijn ogen een tijdlozere look. Daarnaast is ‘gebruikelijkerwijs’ de prijs van het nieuwe model ook geupgrade in nadelige zin voor degene die het horloge aanschaft :crazy_face:. Volgende maand (juli) ligt als het goed is de nieuwe Seamaster in de winkel dus na Baselworld was er onbewust toch enige vorm van tijdsdruk om het huidige model (dat binnenkort dus uit productie is) te bemachtigen. Vandaag moest en mocht het er eindelijk van komen. Nog enige tijd getwijfeld of ik toch niet voor de blauwe versie moest gaan. Hoe deze namelijk met het licht speelt is fenominaal, echter in een aantal situaties vind ik de blauwe versie (voor mij) gewoon echt te blauw. Vandaar dat ik voor de zwarte versie heb gekozen, iets subtieler, tijdlozer en minder uitgesproken. Wat een prachtklok met zijn inktzwarte dial met dubbel AR coating en ceramische bezel. Het Seamaster logo op de non-display achterkant met daarin toch de klassieke Seamaster wave is echt heel erg strak. De dubbel geschroefde band voelt zeer solide aan. Ik heb bewust nog even niet voor de Omega clasp met push extensie gekozen omdat ik eerst even wil kijken hoe de huidige clasp mij bevalt. De eerste indruk was goed en de band kon voor mijn pols perfect op maat gemaakt worden. Genoeg gepraat nu is het tijd voor de foto’s. :grin::+1:

Als ik straks thuis ben zal ik nog wat aanvullende foto’s posten. :blush:
Bedankt voor het lezen!

MvG Ralph

72 likes

Genieten!

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige zwarte Seamaster! Nog maar enkele weken geleden heb ik m’n blauwe Seamaster opgehaald, dat is genieten. De originele stalen band met sluiting bevalt me erg goed! En ja die mooie houten kist😀. Veel plezier er mee!

2 likes

Geweldige aanvulling!
Dat roep ik zo hard omdat deze nu ook bovenaan mijn lijstje staat! :see_no_evil: :grimacing:

1 like

Lekker bezig Ralph! Gefeliciteerd :+1:

1 like

Prachtig ! Veel plezier ermee. Gaat zeker lukken :blush:

1 like

Mooi, mooi, geniet van deze prachtige aankoop, :+1:
Staat je goed !

1 like

totaal 9 week? of elk land een weekje?

In dat laatste ben je langer aan het reizen geweest tussen die landen, dan echt wat van een land te zien… :frowning:

En dan is van Schiphol naar je woonplaats helemaal via Nijmegen, zeker een omweg…

1 like

Gefeliciteerd met deze schitterende Omega! Als je er net zoveel plezier van hebt als ik van mijn blauwe :heart_eyes:
Draag hem in goede gezondheid.

1 like

Haha allemaal een weekje. Israël was weekje Jeruzalem met mijn opa van 84 jaar. Het originele plan was twee weken Nicaragua (al 2 keer eerder geweest, paar vrienden wonen), maar vanwege de huidige situatie in Nicaragua waarbij reizen door alle roadblocks eigenlijk niet meer mogelijk was toch besloten om het laatste deel in Costa Rica uit te zingen. Een week Costa Rica was uiteraard te kort maar het was een alternatief plan gezien bovenstaande. Maar het beste van gemaakt. :slightly_smiling_face:

En Nijmegen was zeker een blokje om haha maar toch blij dat ik het gedaan heb. :grin::+1:

3 likes

Tophorloge. Beste koop in dit prijsegment IMHO. :+1:t3:

1 like

:star_struck: top…

1 like

Hartelijk dank voor alle reacties!
Hierbij zoals beloofd nog een hele rits aan foto’s:

En tot slot nog een foto met de Speedmaster. :sunglasses:

18 likes

Nice! Dit is een typisch een horloge waarvan zijn schoonheid moeilijk op de foto te krijgen is. Het is je bijna gelukt :wink: want in het echt is hij toch nog altijd mooier.

Ik twijfelde over exact jouw combi. Of de Speedmaster en de Seamaster, of de GMT master II. Het is die laatste geworden maar ik denk dat jouw keuze ook geen gekke zou zijn geweest.

1 like

Gefeliciteerd met deze topaanwinst. Geniet ervan.:+1:

1 like

Snotverdorie. Prachtig om je vakantie zo af te sluiten. :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Lekker genieten. Inderdaad een duo dat elkaar goed aanvult. Gefeliciteerd!

1 like

Super duo!

1 like

Top, veel plezier ermee !!!
Ik ben onderweg naar een Submariner maar zit er aan te denken om wederom een tussenstop te maken bij deze Seamaster en het daar heel misschien dan wel bij te laten

4 likes

Van harte, hele mooie klok en een top combi met de Speedy!

1 like