NA Omega Seamaster professional diver 300

Na een onrustige tijd met veel @daffie ( sorry David :wink:) momenten besloot ik een week geleden mijn Spitfire automatic dan toch maar weer weg te doen .
Ook mijn Damasko DA46 ging weer terug naar @Honey_Badger; nogmaals bedankt Tom :+1:.

Na een bb58 blue via een GS spring drive , een DA46 en de Spitfire …
Kon ik gisteren spijkers met koppen slaan !
Alle genoemde horloges hadden een magische aantrekkingskracht maar ik miste de duikring uiteindelijk.

Na afstruinen van het internet en veel filmpjes bekijken ( via de TV gelukkig) nachtenlang kon ik gisteren met geld op de bank overgaan tot de werkelijke aanschaf van een nieuw horloge .

Doordat het dragen van de IWC Spitfire op leer en de DA46 op Erika’s strap zo goed bevallen was wilde ik een duiker op rubber .
Na wat rondbellen bleek dat de knalaanbiedingen niet op voorraad waren en de levertijden onbekend .
Totdat ik van Baal in Nijmegen een berichtje stuurde een offerte te maken voor een Omega diver 300 op rubber met witte plaat .
Ik kreeg snel een telefonische vriendelijke reactie met een aantrekkelijk voorstel .
Voor mijn onzekerheid wilde ik het horloge eerst in de hand en om de pols ervaren .
Ik moest even nadenken .
Een bezoekje zou 5 uur fietsen totaal betekenen .
Toen ik tien minuten later terugbelde om een afsprask te maken vertelde de meneer dat hij werkelijk net een paar minuten geleden een exemplaar op stalen band had binnengekregen .
Kersvers nog in de fabrieks verzend verpakking strak in de stickers .
Meteen werd er weer een net voorstel gedaan :+1:.
Net op dat moment komt mijn vrouw eerder thuis van haar werk en die wilde wel even samen met de auto naar van Baal rijden :kissing_heart::kissing_heart:!

Bleek onderweg Arnhem helemaal verstopt vanwege werkzaamheden en bij aankomst in Nijmegen bleek dat de studentenweek daar net in volle gang was.
Met een hoop teringherrie en drukte .
Vanwege mijn NAH kan ik moeilijk prikkels verwerken .
Ik kon zelfs niet meer vinden op mijn telefoon waar we stonden.
Een vriendelijke mevrouw liep een stukje met ons mee om ons de goede richting op te helpen :+1:.

Bij van Baal aangekomen bleek het ook daar druk en ik begin mijn balans letterlijk en figuurlijk te verliezen .

Er werd ons meteen een rustig plekje aangeboden in hun eigen lunchruimte .
Een oase van rust :pray:!
Na een drankje werden de twee horloges daar getoond .
Schitterend op rubber maar verstandiger om op staal te kopen en later de rubber band erbij te kopen .
Ik heb in de afgelopen 20 jaar geleerd dat ik wanneer mogelijk een stalen band wil naast een van rubber of leer .
Die met stalen band moest echt uit het plastic verzenddoosje gepeld worden voor mijn neus .
Wat een heetlijk moment .
Nog nooit zo vers een horloge kunnen kopen :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:!

Meteen om de pols en op mijn verzoek ook op de timegrapher: 0 tot +2 in diverse posities ; helemaal in orde :sunglasses:!
De band op maat en met het horloge om de pols nog half in de stickers en een tas vol goodies na betaling weer naar huis !
Een hele fijne koopervaring !

Wat een mooi horloge en wat een magische witte keramische wijzerplaat .
De wijzers en indexen lijken pikzwart en dan weer gepolijst gewoon blank staal wanneer het licht ermee speelt.
Het licht speelt met de ribbels op de witte ondergrond , in de zon spierwit en bij avondlicht net een fractie zachter van toon.
Wat een levendig gezicht heeft dit horloge .

Snel maar wat eerste foto’s na dit ( te) lange geleuter van mij .

Eenmaal bij de auto kreeg ik een appje van Tom dus snel een kiekje terug .

En net nog wat foto’s gemaakt

117 likes

Veel plezier met de aanwinst

1 like

Wat een prachtig horloge en dito verhaal! Heel veel (draag)plezier gewenst!

1 like

Heel mooi veel draagplezier

1 like

Proficiat. De mooiste Seamaster vind ik.
:smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Heel gaaf! Geniet ervan.
…bb58 blue via een GS spring drive , een DA46 en de Spitfire … wat wordt de volgende :rofl:

1 like

Buitengewoon! Wat een super aanwinst. :ok_hand: Terecht eerst wat ge-Daffie-d voordat deze knaller de juiste blijkt. Staat niet voor niets ook nog op mijn lijst. :wink:

Enjoy…hij is prachtig!

1 like

Wat een schitterende Seamaster :ok_hand:t2: gefeliciteerd!

1 like

Mooi verhaal en horloge!
Veel plezier met je aanwinst

1 like

Dank je voor jullie fijne reacties :+1::+1::+1:

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! :+1:

1 like

Prachtige aanwinst met een mooi verhaal! En een bloemetje voor de vrouw uiteraard?

1 like

Dank je David !
Het valt niet mee weten wij uit ervaring :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:!
Jij ook een mooie incomming zag ik :ok_hand:

1 like

Wat een schat heh :+1:
Ze heeft last van hooikoorts maar we hebben een mooie catalogus van sieraden meegekregen :wink:!

1 like

Van harte! :blush: :+1:

1 like

Hij is mooi! Gefeliciteerd en heel veel draagplezier😀

1 like

Lekker hoor, fantastisch horloge!

1 like

Strak ding heel veel plezier ervan!!

1 like

Schitterend!
Taperd deze bracelet?

1 like

Dank je !
Nee de band is over de hele lengte 20 mm !

2 likes