NA Omega Seamaster

Afgelopen week mijn nieuwe aanwinst ontvangen.

Eigenlijk altijd enkel geïnteresseerd geweest in nieuwe horloges. Nu een aantal jaar, veel artikelen, filmpjes en vooral wijsheid verder is de interesse in oudere (vintage) horloges er ook bij mij ingebakken.

Ik had al een tijdje geen nieuwe horloges aangeschaft. Op zoek dus naar een gebruikt (voor mij nieuw) horloge.

Maarja het spectrum aan vintage horloges is oneindig dus wat ga je kiezen. Een aantal factoren waren voor mij belangrijk;
Ten eerste wilde ik een klein(er) horloge. Het liefst 36mm. Met mijn bescheiden polsomvang wilde ik een horloge dat ook onder een t-shirt niet misstaat.
Met 36 mm kom je natuurlijk oneindig veel Rolex modellen tegen alleen voor nu stond Rolex niet tussen de opties op mijn wensenlijst.
Tevens was de kleur belangrijk. Blauwe horloges had ik nog niet dus ik wilde iets met blauw.
Tot slot de keuze tussen een mechanisch of quartz uurwerk. Mechanische uurwerken zijn een kunstwerk an sich, echter heb ik op dit moment al een aantal mechanische horloges in bezit.
Uitgekomen op een quartz horloge dus.

Halverwege vorig jaar viel mijn oog op de Omega Seamaster 2561.80. De midsize (36mm) variant welteverstaan. Deze voldeed eigenlijk aan al mijn wensen (blauw, 36mm en quartz).

De zoektocht naar een in goede staat verkerend model ging van start. Veel van de aangeboden Seamaster modellen zijn helaas erg gehavend. Aan de ene kant logisch aangezien de 2561.80 in de jaren 90 is geproduceerd.

Fast forward. De zoektocht is gestaag voortgezet en nu enkele maanden later ben ik trotse eigenaar van een Seamaster 300M 2561.80. Geen specifieke wens maar een toevallige bijkomstigheid is dat ik dit jaar 30 wordt en het een exemplaar uit mijn geboortejaar betreft.

Het plezier is ruim boven verwachting. De maat is perfect en de band zit erg comfortabel. Weinig krassen en de tritium lume plots zijn nog in prima staat. Ook de kleur is in het echt een lust voor het oog.

Al met al super blij mee en ik hoop deze ook de komende 30 jaar met plezier te dragen en wellicht wordt ik op termijn in één adem genoemd met prins William en Joe Biden.

109 likes

voor wat het waard is: ik heb zo eentje 21 jaar als daily beater gedragen, nog voor Prins William, dus in één adem mag ook met GMTplus1 hoor! :wink:

6 likes

kijk, zo moet het gaan,
draag hem met plezier

Dat ziet er goed uit

Mooie aanwinst, veel draaggenot!

Prachtige aanwinst, veel draagplezier gewenst :+1:

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een schitterend horloge van een befaamd horloge huis.

Ik wens je er een langdurige pols tijd mee.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Gaaf, gefeliciteerd

Mooie aanwinst, veel draagplezier!

Gefeliciteerd

Mooie NA, gefeliciteerd

Mooi! Veel draagplezier.

Heel gaaf! Veel draagplezier! :+1:

Hoppa, lekker hoor!

Mooiste model! Van harte gefeliciteerd en geniet ervan. :ok_hand:t3:

Gefeliciteerd! Veel plezier ermee.

Prachtig!!! Veel draagplezier.

Mooie aanwinst. Staat ook goed op je pols deze maat. Veel plezier ermee.

Heel mooi, gefeliciteerd!

Mooie NA!
Geniet ervan!