NA: Omega SMP 300m Sedna 🟡

Eigenlijk begon alles op de maand af een jaar geleden bij S&C bij het passen van de BB58 en enkele Seamaster modellen. Het was meer voor de fun dat ik de two-tone Seamaster op rubberen band paste, met volledig in mijn hoofd; ‘out of my league’. Ik had mijn doel dan ook gesteld op een stalen variant. Ook al die two-tone me eigenlijk toen al te pakken had. :grin:

!

Daarna heb ik nog enkele omwegen gemaakt naar een Tudor Prince Date-Day, Oris 65 Seamaster quartz, Breitling Colt en als laatste dus de BB58, waar ik ook nog geen seconde spijt van heb (zeker nu de Tudor M.N. niet is gekomen).

Eigenlijk was ik van plan pas dit najaar pas de Seamaster staal of Sedna TT te kopen. Echter kwam er één op m’n pad via het forum en hadden we na een eerste ontmoeting de deal gesloten waarna ik had afgesproken het horloge definitief te kopen nadat de Breitling is verkocht. Ook dat ging sneller dan verwacht want die was al na 1 dag weg. Dus afgelopen dinsdag opnieuw in de auto gesprongen om het horloge op te halen tijdens een prettige overdracht met @Phoenix.bas, waarbij we uiteraard even elkaars collectie om de pols hebben gedaan. Altijd leuk zo’n mini-meet als horlogeliefhebbers onder elkaar. :grin: :coffee:

Sedna Gold :yellow_circle:
Wat deze Seamaster (voor mij) zo bijzonder maakt is de two-tone uitvoering. Voor het goud heeft Omega in de eigen gieterij een legering ontwikkeld onder de naam Sedna Gold. Het is een 18k legering die iets roder is dan het Everose rosé van Rolex. Omega heeft ook wel modellen in het geelgoud maar ze zeggen zelf dat het Sedna goud langer zijn warme kleur blijft behouden. Ik vind de kleur in combinatie met het zwart erg mooi en warm staan, maar ik kan begrijpen dat mensen het verwarren met brons. :sweat:

De bezel-inlay is van ceramic wat is ingegraveerd en vervolgens met goud is gevuld voor de markers, door Omega Ceragold genoemd. Het creëren van de bezel is een lang en complex proces om tot de uiteindelijke finishing te komen.

https://www.hautetime.com/an-exclusive-look-inside-omegas-stunning-new-ceragold-process-on-the-seamaster-planet-ocean-chrono/16291/

Rubberen band
Het horloge is best wel zwaar. Zeker op rubber valt dat op. Maar eenmaal aan de pols valt het gewicht compleet weg en zit hij als gegoten. Ik heb best wel een aantal horloges op rubber maar dit horloge is echt tóp-level als het gaat om draagcomfort. Daarbij vind ik het sportief staan en ik denk dat dit echt een zomerknaller is op het terras. Oké dat vraagt om een foto. :beers:

De eerste keeper van de rubberen band is fixed en verstevigd met titanium :muscle: waardoor het heel stevig is. De tweede keeper is wel gewoon flexibel en heeft een pinnetje aan de binnenkant waardoor het uiteinde van de strap wordt vastgehouden en dus nooit uitsteekt. Innovatief! :100:

Het horloge oogt zeker niet klein maar omdat het een duikhorloge is en op rubber staat is dat niet erg. Iets wat opvalt zijn de indices op de dial die echt torenhoog zijn en er bijna uitspringen. Ook onder een vergrootglas zijn de indices onwijs goed afgewerkt en mooi en gelijkmatig gevuld met lume. Grappig detail is de groene :green_circle: lume van de minutenwijzer die extra afsteekt tegen het blauw :large_blue_circle: van de rest.

Ik kan de indices door het glas niet meten… maar volgens mij zijn ze 2 meter hoog :astonished:

Uurwerk
Omega heeft in dit model veel aandacht besteed aan het uurwerk. De Seamaster 300m is uitgerust met een in-house Master Co-Axial 8800 uurwerk wat METAS-gecertificeerd is. Niet zomaar een certificatie maar een lang en uitputtend traject waar het horloge in tien dagen aan 8 tests wordt onderworpen waaronder de afwijking bij invloed van sterke magneten, power reserve, afwijking s/pd op 6 posities, 300m water pressure en nog een aantal andere tests.

Tof aan dit horloge is dat het gedecoreerde uurwerk zichtbaar is vanachter de saffierglazen case-back. Het uurwerk is zo robuust dat Omega claimt dat je met een gerust hart kan golfen of zeilen met deze ‘Seamaster Professional’ om de pols. De doelgroep is door Omega dus ook al bepaald. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik denk dat ik veel ga genieten van deze zomerknaller, afgewisseld met de rest van de collectie. Ik ben onwijs blij met dit toffe en hoogwaardige horloge. :star_struck:

Je moet kiezen.
  • Seamaster
  • BB58
  • Prince Date Day

0 stemmers

Niet alles op deze foto is echt. het gras is een replica.

98 likes

Mooi spul. :ok_hand:

1 like

Proficiat! Mooie aanvulling op je collectie.

1 like

Mooi horloge… en zo te lezen ben je er erg blij mee! En dat is toch het belangrijkste!

Veel plezier ermee!

1 like

Mooi verhaal erbij geschreven😉
Toffe keuze binnen de huidige collectie!

1 like

Proficiat met je NA.
Die Sedna Seamaster 300s zijn idd mooie horloges.
Groetjes van zijn Sedna blauwe broer :blue_heart:

12 likes

Kunstgras?
Nee, alle gekheid op een stukje…
Prachtig horloge, sportief en ook wel chique met het rosé goud. Zonder patserig over te komen. Geweldige aanschaf!

1 like

Bandrbands heeft de silicone Elite, daar zit dat al lang op!

Waarom pik ik nu precies dat ene zinnetje eruit? Pff, omdat de rest van dat ding zo waanzinnig mooi en goed is natuurlijk, wat een knaller! Wat mij betreft gelijk het mooiste horloge op HF! :star_struck: :heart_eyes: :facepunch:

2 likes

Dat goud springt er wel uit zeg! Super leuke aanwinst, geniet ervan. Je hebt top foto’s gemaakt ook!

1 like

Prachtig ding! En een heel fijne en smaakvolle verzameling trouwens.

Geniet ervan!

1 like

En een collectie it is!!! :ok_hand:
Lekker man!!!

1 like

Haha dankjewel! :grin:

Vond ik ook. Het blijft sportief en ‘gewoon tof’. Ik denk dat het rood-goud daar ook wel bij helpt.

Familie! :yellow_heart:

1 like

Nogmaals gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst @Petteflet en wat een mooie foto’s!!! Hij is je gegund! Het is dat hij net niet mooi op mijn pols viel! Duim dus zelf voor een maatje kleiner… Het Sedna goud is echt onwaarschijnlijk mooi.

1 like

Prachtig! Geniet ervan :+1:

Prachtig, gefeliciteerd! Ik heb alleen op de Seamaster gestemd omdat je de BB58 in de verkeerde kleur hebt gekocht :stuck_out_tongue: Geintje natuurlijk, heb zelf de zwarte, maar de combi met deze SMP 300m Sedna is erg goed! Jaloersmakend goed… kut, daar gaat m’n spaarpot weer? :rofl:

Ahh hier ben ik ook wel benieuwd naar. Wat zijn jullie respectievelijke polsmaten? Heb nog nooit een SMP 300m gepast, maar vrees dat 'ie voor mij ook wat groot is.

1 like

Zeer fraai. Enjoy!

1 like

Die is echt zo ongelooflijk mooi :star_struck: fantastische aanwinst , gefeliciteerd :+1:t2:

1 like

Heel mooi, goede kleur en een leuk topic. Veel plezier ermee!

1 like

Heel leuke Omega! Ik heb op de BB58 gestemd omdat ik die als zomerhorloge kocht, maar zo’n Omega doet het ook altijd goed :slight_smile:

Proficiat en veel plezier ermee!

1 like

Wat een mooie NA en wat een toffe collectie zo. Geniet ervan!

1 like