NA: Omega Speedmaster 38mm Orbis

My first Speedy has arrived!
Oke, voor sommigen misschien vloeken in de kerk, :wink: want de enige Speedy zou die ene specifieke zwarte met hesalite zijn, enzovoorts.
Maar ook de Speedy evolueert, net als de Nederlandse taal. Anders zouden wij nu allemaal nog praten als in de tijd van Shakespeare enzo, nietwaar? Dus hoe leuk is dat deze speciale uitvoering van de Speedmaster er in een heel mooie blauwe 38mm uitvoering is?
Goed nieuws voor mensen met smalle polsen, en liefhebbers van een chrono in kleiner formaat.
En voor iedereen die een blauwe chrono wil. Want blauw is het nieuwe zwart mensen, in horlogeland!!!

Jullie zijn nieuwsgierig he! :stuck_out_tongue_winking_eye: Snap ik toch! De unboxing laat ik achterwege. Tenzij je lid bent van de club van mensen die horlogedozen verzamelt natuurllijk :stuck_out_tongue_winking_eye: stuur dan gerust een berichtje.
Eerste plaatje, gisteren uitgelaten, dus de Speedy meteen uitgelaten op het strand.

Past heerlijk op een smallere pols. Zelfs die van mij 15-5-16 cm. De Lug to Lug is - even met de losse pols gemeten- 44mm. De lugs knuffelen de pols, en de bracelet valt mooi recht naar beneden. Horloge en bracelet hebben een combi van brushes en polished elementen.

Ik zie je denken, wat doet dat coole beertje op de supermooie blauwe chronowijzer?


Hieraan herken je de speciale uitvoering, namelijk de Speedmaster Orbis.
Omega doneert een deel van de omzet van dit horloge aan Orbis: een internationale organisatie die hoogstaande zorg voor oogziekten levert in de meest afgelegen gebieden ter wereld, oa via een soort ‘flying doctors’ service. (Even heel kort door de bocht. Voor meer achtergrondinfo, kijk even hier bij Omega.)
Elk kindje dat een oogoperatie moet ondergaan, krijgt sowieso een beer van Orbis, gedoneerd door Omega. De beer is kenmerkend geworden voor de Orbis lijn van Omega.

De beer staat ook op de achterkant. Daar word je blij van, toch? :slight_smile:


Is het toevallig, dat ik zaterdag bij @Redwatches deze mooie Speedy Orbis ging ophalen, en een enorme oogontsteking had? Ik zat de hele tijd te knipogen naar @Redwatches met dat oog. :wink:
Hoe het ook zij: alles voor dit goede doel :smiley:

Ja maar ho even, dit is een Speedy. Is er dan wel een zeepaardje te vinden? Jazeker, die staat gegraveerd op de bracelet, met een vrijwel blinde sluiting.


Ik was trouwens de vrij zware bracelet gewend van de Omega SMPc, maar deze bracelet draagt wat lichter, vind ik zelf heel prettig. Het horloge overall draagt veel lichter dan de SMPc.

Als vrouw kijk ik natuurlijk vooral naar de kleur van de wijzerplaat. :stuck_out_tongue_winking_eye: kuch
Die heeft een blauwe sunburst brush. Varieert heel mooi en vooral subtiel van kleur met de lichtinval.
Erg mooi gedaan. Net als de details van die ovals. In de oval zit trouwens weer een ronde vorm. En in die ronde vorm zie je weer een soort cirkels. Details details. De kleur blauw geeft hem een wat stoerder en sportief accent.

De chrono loopt trouwens als een zonnetje. Glas is van saffier en deze Speedmaster is 10 ATM waterdicht. Dus zelfs een welkome gast op een spontane zwem- of snorkelpartij!

Maar wat zit er nou eigenljk onder de motorkap van deze Speedmaster co-axial? Dat is een inhouse 3300 kaliber. Er zit een Si14 balans veer in, staat zelfs op de caseback gegraveerd. Moest ik zelf even opzoeken. Wat is dat voor iets. Schijnt onverwoestbaar te zijn, kan tegen een stootje en zou ook anti-magnetisch werken. Corrigeer me en vul me aan. Wat het precies ook is, het staat volgens mij wel voor kwaliteit. Want Omega geeft standaard op uurwerken met deze Si14 erin vier jaar garantie, staat nog in de garantieboekjes. Maar he, Omega is zo gek niet. Vanaf begin november sowieso 5 jaar garantie op Omega, heb ik begrepen. Thank you!

Van tevoren vond ik het wel spannend, kloppen de verhoudingen van dikte en hoogte en formaat wijzerplaat wel wat? En hoe valt deze op de pols? Een horloge van een plaatje kopen, dan mis je de ‘feel’. Maar he, Omega heeft hier een mooi staaltje afgeleverd, vind ik. De verhoudingen kloppen gewoon. Deze Speedy toont en valt mooi op de pols!

Al met al een mooie Speedmaster in een lekker formaat! Niet alleen my first Speedy, maar ook my first chrono. Weer eens wat anders dan een duiker voor mij! :smiley: Ben benieuwd of chrono-land wat voor mij is :smiley: En anders weer naar chrono24. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Bedankt voor het lezen en/of plaatjes kijken weer!

101 likes

Leuk dat beertje, weer eens anders dan die Snoopy :+1:

1 like

Stoere, maar vooral vrouwelijke aanwinst. Veel plezier ermee.
Leuke details en best een luxe ding.

2 likes

Veel plezier ermee, Nathalie. Hij past je erg mooi!

1 like

Goeie maat! Veel plezier ermee!!

PS die subdials moet ik wel een beetje aan wennen op deze manier :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Mooi hoor :ok_hand:

1 like

Supercoole Speedmaster na die supercoole Rolex. Goed bezig! :ok_hand:

1 like

Enorm stoer horloge,en bedankt voor de uitleg mbt het beertje.Helemaal super

1 like

Mooie aanwinst die je weinig tegenkomt (en dat is een voordeel). Heel veel draagplezier!

1 like

Wat een fan-tas-tische aanwinst Nathalie! En wat een collectie! Ben gek op een blauwe sunburst en vind een details als dat beertje ook echt leuk. Geniet er met volle vreugde en in goede gezondheid van! Wou dat mijn verloofde ook zo over horloges dacht :wink:.

2 likes

Wat een leuk NA topic, veel plezier met je nieuwe aanwinst. :+1:

1 like

Erg mooi model voor een dame. Gefeliciteerd. Deze maat is ideaal voor mij en ik heb de zwarte versie in mijn favorieten lijstje staan…
0112109-0-ProductX0112109-1-ProductX

2 likes

Prachtig Nathalie, veel plezier ermee! :ok_hand:t2:

1 like

Fantastisch klokje! Hou van die kleur blauw. Veel plezier ermee.

1 like

Ja, daar word ik blij van, tof initiatief van Omega, mooi horloge, staat je goed !
En zoals altijd, goede review, :+1:

1 like

Leuk geschreven! Veel plezier van deze Speedmaster.

1 like

Mooie Omega, veel draagplezier.

1 like

Dit is een erg mooie Speedmaster.
Veel plezier ermee.

1 like

Ik vind 'm geslaagd! Proficiat! Leuk geschreven trouwens :+1::+1:

2 likes

Mooie aanwinst met een goed verhaal, veel plezier er mee :ok_hand:

1 like