NA: Omega Speedmaster '57

Aan het eind van het vorig jaar gaf ik aan dat ik mijn collectie dit jaar wat wilde upgraden en het aantal wellicht iets terugbrengen. Nou dat eerste is, naar mijn bescheiden mening, al snel gelukt. Het resultaat hiervan voor de tweede opgave is te zien in het verkooptopic: er moeten er nu dus ook een paar uit…

Deze Speedmaster '57 had ik al wat langer op het oog, maar vond 'm simpelweg te prijzig. Nu kon ik een gebruikte bemachtigen. Nu is de originele Omega leren band met sluiting gemonteerd. Daarnaast kreeg ik er ook de originele stalen band bij die tot mijn verrassing nog nooit gebruikt was!

Het horloge draagt ontzettend fijn. Afstellen gaat erg gemakkelijk doordat de urenwijzer apart versteld kan worden. Binnenin werkt het (automatische) co-axial 9300 uurwerk, met een gangreserve van 60 uur. De achterzijde is nagenoeg helemaal van glas, waardoor je dit uurwerk goed ziet.

De donkerblauwe wijzerplaat speelt fraai met het licht waardoor je een mooi sunburst effect krijgt. Persoonlijk vind ik deze boeiender dan de ‘traditionele’ uitvoering.

Nu een paar snelle foto’s:

61 likes

Mooi man :ok_hand:

Wow, dat is een hele mooie NA… Veel draagplezier!

Erg mooi. Veel plezier er mee!

Dank, dank!

Heel mooi!

Dat is een beauty, gefeliciteerd :heart_eyes:

Mooi, maar eerlijk gezegd vind ik persoonlijk je Broad Arrow die te koop staat mooier.
Ik ga voor een speedy pro anders had ik zeker een kandidaat geweest voor je BA.
In ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinst. :thumbsup:

Mooie klok, congrats👍🏽

Prachtig horloge!

Dat is een mooie Proficiat ermee

Tja het was een lastige keuze en er staat ook niet voor niets met pijn in het hart. Persoonlijk vind ik de '57 fraaier, maar smaken verschillen uiteraard. Beide houden was helaas geen optie.

Begrijpelijk hoor, blijft ook maar mijn persoonlijke mening.

Jij hebt voor jezelf de juiste keuze gemaakt en dat is het belangrijkste.
Nogmaals veel plezier met je nieuwe aanwinst.:thumbsup:

Fantastisch!

Gaaf!

Heel mooi Richard! Zeer fraaie wijzerplaat
ik hoop dat je er veel en lang van gaat genieten.

Gaaf ding! Veel plezier ermee!

Fantastisch! Enjoy! Mijn 9300 Speedy geeft mij nog iedere keer een glimlach wanneer ik hem om doe…

Wauw :heart_eyes:

Prachtig maar denk dat de stalen band hem nog beter zal staan, eigenlijk mening natuurlijk, :wink: