Toch wel gefascineerd door de recente tintin en toen kwam deze toevallig voorbij. Of eigenlijk kwam ik er toevallig voorbij op het net en ging ik er “toevallig” naar op zoek. Mooi verhaal erachter, mooire blauwe ceramische plaat, ge-etste God Apollo op de subdial, tijdstip van de laatste stap van de maan in rode letters (05.14 GMT), ceramische bezel, 18k gouden indices, Apollo 17 patch in de caseback gegraveerd, sapphire, LE van 1972 stuks. Uitgegeven als herinnering aan de laatste man op de maan in 2017. Eugene Cernan stapte toen als laatste van de maan af (is een mooie docu over. Google is your friend. Staat ook op Netflix). Love it all.
Een gevonden bij een dealer. Er op af, live bekeken, gevoeld en gepast. En dan begint het spel. List was me nogal te veel. Dus de verkoper even naar achter voor overleg. Mijn liefste was erbij en die is er niet zo van, dat gehandel… Ok, dan maar een bodemprijs afgesproken waarvoor ik hem zou kopen. Komt de verkoper terug met een prijs die daar 150,- onder ligt Als inkoper met ervaring daar nog iets vanaf gehaald en uiteindelijk meer dan tevreden het pand verlaten.
Voor de rest redelijk lui qua typen vandaag, daarom de link naar https://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/moonwatch/apollo-17-45th-anniversary/product
read all about it.
Ik vind hem iig fantastisch. Zeker ook met de soort van “glidelock” met drie standen in de clasp.
Wat plaatjes dan maar: