NA Omega Speedmaster APOLLO 17 45TH Anniversary LE

Toch wel gefascineerd door de recente tintin en toen kwam deze toevallig voorbij. Of eigenlijk kwam ik er toevallig voorbij op het net en ging ik er “toevallig” naar op zoek. Mooi verhaal erachter, mooire blauwe ceramische plaat, ge-etste God Apollo op de subdial, tijdstip van de laatste stap van de maan in rode letters (05.14 GMT), ceramische bezel, 18k gouden indices, Apollo 17 patch in de caseback gegraveerd, sapphire, LE van 1972 stuks. Uitgegeven als herinnering aan de laatste man op de maan in 2017. Eugene Cernan stapte toen als laatste van de maan af (is een mooie docu over. Google is your friend. Staat ook op Netflix). Love it all.

Een gevonden bij een dealer. Er op af, live bekeken, gevoeld en gepast. En dan begint het spel. List was me nogal te veel. Dus de verkoper even naar achter voor overleg. Mijn liefste was erbij en die is er niet zo van, dat gehandel… Ok, dan maar een bodemprijs afgesproken waarvoor ik hem zou kopen. Komt de verkoper terug met een prijs die daar 150,- onder ligt :grin: Als inkoper met ervaring daar nog iets vanaf gehaald en uiteindelijk meer dan tevreden het pand verlaten.

Voor de rest redelijk lui qua typen vandaag, daarom de link naar https://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/moonwatch/apollo-17-45th-anniversary/product

read all about it.

Ik vind hem iig fantastisch. Zeker ook met de soort van “glidelock” met drie standen in de clasp.

Wat plaatjes dan maar:

52 likes

Welk Nummer heb je?

Mooi ding hoor!

Bijzondere Speedmaster, dat is altijd leuk!
Voor de looks heb ik liever een reguliere, maar de waardering voor deze is groot!

13XX, nikszeggend voor mij, maar dat heb je niet voor het kiezen itt de speedytuesday destijds.

Geen fan van gouden wijzers en accenten op een stalen horloge, maar verder erg fraai en net even afwijkend van de “gewone” speedmaster.
Veel plezier ermee!

Op zich ik ook niet persee, maar het is hier erg mooi en bescheiden gedaan. Fotoos en live is wereld van verschil.

Heel gaaf. Ook is in m’n handen gehad, mooi ding!

Nice👌
Veel draagplezier

Holy Crap…mooi ding zeg! :ok_hand:

Smelt!
Wat een beauty

Wauw, dat is echt een stukje vakwerk!
Prima onderhandeld ook haha :+1:
Geniet van deze beauty!

Top gedaan en wat een beauty!

Het blauw is op deze foto’s in elk geval veel sprekender; heel fraai!

4 likes

De meeste apollo edities vind ik net iets te, maar deze editie is fraai!
Veel plezier!

Heel erg mooi! van harte met je NA !!

Ik vind deze erg mooi. Snap niet dat we ‘m niet vaker zien. Ook bijzondere timing van de Apollo XVII ivm overlijden van Cernan. Een memorabele en knappe limited Speedy wat mij betreft.

1 like

Mijn beste,

Anders dan anders!!
Wat een schoonheid!!
En wat valt er veel te beleven op de wijzerplaat!!
Mijn complimenten dan ook!!
Ik wens je er een inspirerende tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Geweldige mooie aanwinst gefeliciteerd

Mooi ding

Wowie wat een tof ding. Geniet ervan.